• Beste Bezoeker,

Motor-Forum bestaat 25 jaar!

Lees er hier meer over.

Vraag over Loncin Pitbike

• Onderwerp starter Onderwerp starter Teun4
  • Startdatum Startdatum

Teun4

Die hard MF'er
Lid geworden
18 feb 2010
Waarderingsscore
0
Hoi Motorliefhebbers,

Allereerst, ik ben niet helemaal nieuw (lees al vrij lang mee) maar heb vanwege een probleem waar ik niet uitkom me toch maar geregistreerd.

Even het volgende, ik heb onlangs voor heel weinig geld, in de zin van 1 kratje bier, een Loncin Pitbike gekocht. De beste man waar ik hem van kocht had volgens mij letterlijk 2 linker handen, want nadat hij op dag niet wilde starten heeft hij hem best onder handen gehad. Onder andere door 1 voorvork er verkeerd om op te monteren, de bedrading los te trekken, en een paar draagbouten van het blok kapot te draaien.

Nu heb ik vrij veel techniek in handen, maar bedrading is een woord waar ik erg kriebelig van word, ik heb er namelijk weinig verstand van.

Uit de ontsteking komen 4 draden. Van de bobine komen 2 draden met daarop elk een kroonsteentje. De rest wat met electra te maken heeft, ontbreekt... B|

Uiteraard is het niet mogelijk om ergens een schema vandaan te googlen, en zorgvuldig de zoekfunctie op dit forum gebruiken heeft ook niets opgeleverd.

Kortom, what to do? Foto's maken kan natuurlijk altijd, als dat gewenst is.

Groeten,
Teun

Wel erg weinig info , 50 110 cc?
Is dit iets?
3453xr50_wiring_harness_2-med.jpg

50 cc'tje heren. Sorry voor het ontbreken van die informatie.

Mooie print! Ik zie hier echter een dodemansknop en ontstekingsschakelaar, heb ik er niet (meer) opzitten. Natuurlijk ben ik wel in staat om de ontbrekende onderdelen te kopen (standaard schakelaartje kost niets bij de electrozaak) maar me dunkt dat met een rechtstreekse aansluiting het beestje toch een vonk moet geven. Nietwaar? Heb ondertussen al wel een nieuwe bougiekabel + bougie en kop aangeschaft.

Nog even een vraagje tussendoor, de gashendel is ook kapot gescheurd bij het gaskabel gedeelte. Nu is het stuur 22 mm extern. Wat mag een compleet nieuw handvat kosten en waar tover je dat vandaan? Zag op speurders een perfecte voor 20 euro, maar iets zegt me dat het goedkoper kan.Het segment van de remhendel zit er naast, maar die kan je makkelijk opschuiven. Die 'breedte' maat is dus niet heel erg van belang.

Bedankt voor de reacties tot zover!

Groet,
Teun

Laatst bewerkt:
Heb easyparts even een mailtje gedaan, zag een prachtSET staan, nieuw in doos wat inclusief verzendkosten op dezelfde prijs neerkomt. Ben je meteen je risico dat het spul kapot is kwijt. Bedankt voor de link, ik zit meer in de oldtimer (Jawa) motoren, ken al dat jonge spul niet.

Vandaag lag het CDI in de brievenbus, de beste man had hem toch gevonden in zijn schuurtje. Ik denk dat ik bovenstaand schema eens ga aanhouden en wat kabeltjes ga trekken..

Als ik het contactslot en dodemansknop weghaal, en deze vervang door een simpele schakelaar. Lijkt dat dit moet werken... check de foto.

Ik waag een poging, bedankt tot zover.
full

*(@#$*( en toch kom ik er niet helemaal uit. Mijn kleurcodes zijn anders. En er kloppen gewoon wat dingen niet. Waarom laten mensen die dingen gewoon niet voor wat ze zijn, zitten niet voor niets stekkertjes op B|

Hier even wat plaatjes, misschien dat iemand een ingeving krijgt. Volgens mij is het, afgezien van de stekkertjes die afgeknipt zijn, helemaal compleet.

CDI

[Dode link verwijderd]

[Dode link verwijderd]

[Dode link verwijderd]

Gashendel is besteld! Thanks 4 de tip.

full

oef lang geleden maar ziet eruit als een standaard honda onsteking

rood zwarte draad is voeding cdi dus die komt op pin 6 van de cdi
blauw wit is de puls die komt op 1 van de cdi
groen is massa die gaat naar pin 4 van de cdi
pin5 van de cdi is de kill draad deze tegen massa kilt de vonk
pin 3 gaat naar de bobine