• Beste Bezoeker,

Motor-Forum bestaat 25 jaar!

Lees er hier meer over.

Vraag over r1

Flowtje

Rookie
Lid geworden
18 jun 2007
Waarderingsscore
0
goeie dag

ik ben florian de bode 18 jaar en ik kom uit hillegom en ik houd me al de nodige tijd bezig met scooters.

Ik hoor jullie al denken verkeerde forum :P

in dit geval niet want ik hoef alleen de lengte te weten van een r1 voorvork poot en dan kan ik weer met een gerust hart verder klussen.

(voor de geintreseerde Dode link)

Foto=I8TC7AXB

het is dus een zelfbouw scooter en ik wil hier een verkorte en verlaagde r1 vork in bouwen icm gecnc'de kroonplaten

waarom in hemelsnaam een r1 vork _O- _O- reteduur en jij gaat ze verzagen. en 2 remschijven met 4/6:? zuiger remklauwen...beetje overkill voor een scooter die ... met wat sleutelen 90 rijd? ik zou voor iets minder poser materiaal kiezen, goedkoper, past beter en is niet kompleet zinloos...een ouwe honda cb voorvork ofzo lijkt me verstandiger ;) succes

Florian je bent 18, verkopen die rommel rbw halen en motor kopen. Niet blijfen hangen in je jeugd :P
Toen ik 18 was zat ik op een R1 })

waarom in hemelsnaam een r1 vork _O- _O- reteduur en jij gaat ze verzagen. en 2 remschijven met 4/6:? zuiger remklauwen...beetje overkill voor een scooter die ... met wat sleutelen 90 rijd? ik zou voor iets minder poser materiaal kiezen, goedkoper, past beter en is niet kompleet zinloos...een ouwe honda cb voorvork ofzo lijkt me verstandiger ;) succes

Het is idd behoorlijk onnuttig maar het gaat hier om looks :P en over dat 90 rijden deze haalt toch redelijk makkelijk de 140.
prestatie gezien is het idd compleet nutteloos met een standaart schijfje kan je een scooter makkelijk op ze voorwiel krijgen en al helemaal als deze verlicht is tot onder de 50 kilo ex rijder.
Maar daarnaast het gaat er met dit project om uniek te zijn vandaar het zelfbouw id, en heb jij ooit een scoote gezien met een r1 vork?

nog even over het 90 rijden :P

vorig jaar op de scooter sprints d8 iemand op ze honda firebird 1100 een stuk sneller te zijn en werd door 90% van de scooter zoek gereden (@ 150 meter sprints) dus dat is 70 cc tegen 1,1 liter.
Het slijt allemaal wel wat harder (A)
Florian je bent 18, verkopen die rommel rbw halen en motor kopen. Niet blijfen hangen in je jeugd :P
Toen ik 18 was zat ik op een R1 })

sorry ging de mist in met het citeren :P iig dit is een heel stuk betaalbaarder dan aan motoren klussen en ik kan me een seizoen in het jaar als een maniak gedragen op de sprint baan ipv mezelf dood te rijden op een motor (ben zelf van mening daar nog niet verantwoord genoeg voor te zijn)

en nog even een filmpje met het blok onder een test frame

ben ff aan het zoeken naar testbank grafiekje.

Laatst bewerkt:
Het is idd behoorlijk onnuttig maar het gaat hier om looks :P en over dat 90 rijden deze haalt toch redelijk makkelijk de 140.
prestatie gezien is het idd compleet nutteloos met een standaart schijfje kan je een scooter makkelijk op ze voorwiel krijgen en al helemaal als deze verlicht is tot onder de 50 kilo ex rijder.
Maar daarnaast het gaat er met dit project om uniek te zijn vandaar het zelfbouw id, en heb jij ooit een scoote gezien met een r1 vork?

nog even over het 90 rijden :P

vorig jaar op de scooter sprints d8 iemand op ze honda firebird 1100 een stuk sneller te zijn en werd door 90% van de scooter zoek gereden (@ 150 meter sprints) dus dat is 70 cc tegen 1,1 liter.
Het slijt allemaal wel wat harder (A)

Bedoel je niet Blackbird...?

Maar waarom geen ZX-10r vork :P Nee maar moet je even de R1 bezitters vragen. Die kunnen het wel voor je opmeten! Succes met je project. Iets exclusiefs is atijd cool!

:)

[edit]1100 is de superblackbird. De 1000 en 900 zijn fireblades. Misschien dat je daarom zo in de war bent :P [/edit]

Laatst bewerkt:
naja r1 was het eerste wat me te binnen schoot eigelijk vandaar als het maar dikke poten zijn en een usd vork ik beschik verder over draai en cnc freez bank dus ik maak zelf een passen t stuk en kroonplaten en laat de poten iets zakken en kort ze iets in dus dan moet het verder geen probleem zijn.

en het was een blackbird :P

Laatst bewerkt:
naja ben begonnen voor de looks e had toen nog geen las diploma's of enige ervaring :P en heb dus koker 80x40x4 gepakt want door 4 mm staal scheit je niet zo makkelijk doorheen.
naja nu dus met een lichter frame bezig maar wat verder wel de zelfde afmeting heeft. Mijn motto is eigelijk het moet zo licht mogelijk maar het gewicht mag de looks dus niet in de weg staan.
Denk icm met alu frame en zelfgemaakte kappen uit door glas gesandwiche pvc foam ik uit kan komen op een gewicht van rond 45 kilo rijklaar

naja ben begonnen voor de looks e had toen nog geen las diploma's of enige ervaring :P en heb dus koker 80x40x4 gepakt want door 4 mm staal scheit je niet zo makkelijk doorheen.
naja nu dus met een lichter frame bezig maar wat verder wel de zelfde afmeting heeft. Mijn motto is eigelijk het moet zo licht mogelijk maar het gewicht mag de looks dus niet in de weg staan.
Denk icm met alu frame en zelfgemaakte kappen uit door glas gesandwiche pvc foam ik uit kan komen op een gewicht van rond 45 kilo rijklaar

als ik jou was, zou ik voor een setje poten uit een ZXR400 of een Aprilia RS250 of RS125 gaan.

Is ook USD, dus de looks, dat zit wel goed, het is alleen wel een stuk lichter als het R1 spul, en ook korter, dus minder inkort werk.

Op ebay is heel veel goed spul te vinden, vooral voorvorkjes van een Cagiva Mito (ook! USD) zijn er voor minder als 50 euro te vinden, en dat gaat je niet lukken met een R1 voorvork, die toch wel een stuk gewilder zijn

succes met je sprinter :W

edit: toch wel weer tekenend dat iemand alleen maar de R1 kent ;) (MF insider grapje :+)

Laatst bewerkt:
als ik jou was, zou ik voor een setje poten uit een ZXR400 of een Aprilia RS250 of RS125 gaan.

Is ook USD, dus de looks, dat zit wel goed, het is alleen wel een stuk lichter als het R1 spul, en ook korter, dus minder inkort werk.

Op ebay is heel veel goed spul te vinden, vooral voorvorkjes van een Cagiva Mito (ook! USD) zijn er voor minder als 50 euro te vinden, en dat gaat je niet lukken met een R1 voorvork, die toch wel een stuk gewilder zijn

succes met je sprinter :W

edit: toch wel weer tekenend dat iemand alleen maar de R1 kent ;) (MF insider grapje :+)

:P naja me scooter moet gaan lijken op honda rc 211v gp dus die ken ik ook naast r1 :P maar ik kan voor een redelijk nette prijs (150 eu) aan een rechte r1 vork komen met t stuk en kroonplaat.

maar ik gaat cker nog ff kijken naar de andere vorkjes toch hoor ik nog graag de maat van de r1 vork :P

Laatst bewerkt:
Hahahaha leuk leuk leuk!!

Dat zijn de sleutelaars van de toekomst! En hij heeft nog verstand ook.... gelukkig niet zo iemand die meteen weer wil weten wat 'ie moet kopen (zonder rijbewijs): een "dikke r1" of een gsx-r 1000 met turbo... die hebben we al weer genoeg gezien vandaag...

Ik heb geen verstand van het bouwen van motoren, maar laat je vooral niet afschrikken door alle Rossi's hier...

:) 8-) *O*

(naja .... :+ .... suc6 en post wat foto's van je voortgang! ik denk dat we wel een uitzondering kunnen maken voor zo'n project...)

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan