• Beste Bezoeker,

Motor-Forum bestaat 25 jaar!

Lees er hier meer over.

vraag over uitlaat cbr1000f (sc24)

cbrRon

MF'er
Lid geworden
23 aug 2005
Waarderingsscore
0
Hallo allemaal,

ik heb een vraagje: mijn cbr1000f uit 1993 (sc24)type is toe aan een setje
andere uitlaat(dempers). Nu heb ik nog een type met het "dikke/ronde" oude kontje, terwijl de meeste 93-ers al het face-lift kontje hebben. Zal dus wel een 92-er model hebben.

Mijn vraag : kan een setje dempers kopen voor een nette prijs, echter zijn deze van een nieuwere sc24 afkomstig. In mijn dempers staat HM MS2 E1 en in die dempers wat ik kopen kan staat HM MZ2 E1 . Dus Z ipv S .... Heb met de verkoper meerdere malen gebeld en het einige verschil dat wij (telefonisch) konden ontdekken was dat ZIJN dempers 5 cm langer zijn (gemeten vanaf de afdekkap tot einde uitlaatdemper). Nu weet ik niet of dit problemen gaat geven qwa prestaties en of er verder nog verschillen zullen zijn.

Wat ik wel weet is dat wanner je zogenaamde "slip-on" dempers koopt van bijvoorbeeld Laser dan wordt er geen onderscheidt gemaakt tussen een 92-er (oude type) en het nieuwere (na 93) type sc24.......

Bijgevoegd een foto van m'n motor, zodat wat duidelijker wordt welk type ik heb.

Alvast bedankt voor de reactie's. Grt Ron

Bijlage: cbr1000f-3.JPG

Ik had op m'n '91 er sc24 een compleet RVS raceuitlaat van Devil.

Deze uitlaat werdt ook verkocht als voor een sc24 van '93 en ouder, maar alles paste perfect.

Oké, bedankt voor je reactie, maar........ wat ik dus eigenlijk wilde weten
was of dat de originele dempers van een nieuwer type ook zonder problemen
passen ???

Had op internet ook al ontdekt dat bij de "after-market" uitlaten geen
onderscheidt gemaakt wordt tussen een vroege sc24(1991) of een late (1997).

Grt Ron

topic mag weg :]

cbr1000f-19.JPG

Terug
Bovenaan Onderaan