• Beste Bezoeker,

Motor-Forum bestaat 25 jaar!

Lees er hier meer over.

Vraagje: kuipdelen vastmaken

Roadracer

Die hard MF'er
Lid geworden
1 jul 2003
Waarderingsscore
0
Hoi allemaal,
Mijn motortje heeft aan de linkerkant een aantal beschadigde kuipdelen zitten (was al zo :z ), maar de stukken zijn nog heel, om het zo te zeggen.
Nou is het plastic gedeelte wat net onder het zadel zit (zie foto) laatst ook losgeraakt op 1 plek. De schroef die ter hoogte van het enigszins mislukte pijltje (zie foto) zit kan niet meer in het onderliggende plastic ringetje klikken omdat dat ringetje afgebroken is. Dientengevolge wil het allemaal niet zo heel erg meer blijven zitten en verzakt dit plaatgedeelte nu tijdens het rijden. Erg lastig, vooral omdat de reservekraan daardoor onbereikbaar wordt.
Volgens mij is er op dit moment (nog) geen direct gevaar dat ik dat hele stuk tijdens het rijden verlies (been zit er ook nog voor), maar de druk op de andere plaatsen neemt natuurlijk wel toe, met als risico dat die ook afbreken. Wat is de beste manier om dit weer vast te zetten??? Idealiter een nieuw ringetje plaatsen, maar het is allemaal plastic en ik zou niet weten hoe ik dit ringetje (wat dus weer bij een ander plastic deel behoort) daaraan vast zou moeten maken, zonder dat dat kuipdeel daardoor beschadigd / uitscheurt / ???
Kort gezegd: hoe boor/schroef/lijm ik in/aan/op een plastic kuip???
Hoop dat bovenstaande een klein beetje duidelijk is, en dat jullie handige tips hebben.

Bijlage: cbr600f1988b.jpg

Lijkt me dat Bison hier wel wat voor heeft, maar hoe, wie, wat ??

Edit plaatje ff bijgevoegd:

full

Goed punt...........ik zit namelijk ook met loszittende kuipdelen...... |(

Same here... Als je geen oplossing vindt, ga je verder zó

(Afbeelding)

door het leven. Ik heb de oplossing nog niet gevonden |(

* Op zich valt het niet eens zo erg op trouwens

Aha ook een CBR-rijder...heb zelf een CBR uit'87, wellicht een optie om eens naar vervangende delen te kijken bij een motorsloop ?.

Ja, dat is wel de oplossing. Nooit achteraan geweest wegens geen tijd/luiheid/idee om iets anders te kopen. Wel vrij kostbaar vrees ik, en misschien lastig om aan onderdelen te komen. Kuip is tenslotte het eerste wat sneuvelt bij een crash

Hoi allemaal,
Mijn motortje heeft aan de linkerkant een aantal beschadigde kuipdelen zitten (was al zo :z ), maar de stukken zijn nog heel, om het zo te zeggen.
Nou is het plastic gedeelte wat net onder het zadel zit (zie foto) laatst ook losgeraakt op 1 plek. De schroef die ter hoogte van het enigszins mislukte pijltje (zie foto) zit kan niet meer in het onderliggende plastic ringetje klikken omdat dat ringetje afgebroken is. Dientengevolge wil het allemaal niet zo heel erg meer blijven zitten en verzakt dit plaatgedeelte nu tijdens het rijden. Erg lastig, vooral omdat de reservekraan daardoor onbereikbaar wordt.
Volgens mij is er op dit moment (nog) geen direct gevaar dat ik dat hele stuk tijdens het rijden verlies (been zit er ook nog voor), maar de druk op de andere plaatsen neemt natuurlijk wel toe, met als risico dat die ook afbreken. Wat is de beste manier om dit weer vast te zetten??? Idealiter een nieuw ringetje plaatsen, maar het is allemaal plastic en ik zou niet weten hoe ik dit ringetje (wat dus weer bij een ander plastic deel behoort) daaraan vast zou moeten maken, zonder dat dat kuipdeel daardoor beschadigd / uitscheurt / ???
Kort gezegd: hoe boor/schroef/lijm ik in/aan/op een plastic kuip???
Hoop dat bovenstaande een klein beetje duidelijk is, en dat jullie handige tips hebben.

Je kan ook naar een bedrijf gaan wat kuipdelen repareert dat is vaak niet duur en het ziet er weer als nieuw uit.

Je hebt hier duidelijk 2 componenten lijm voor nodig, leg je probleem ff voor bij een doe-het-zelf zaak (GAMMAAAAA :P ) en je krijgt sterke lijm mee. (vertel ook ff dat er druk op staat).

Lijm een oogje/lusje op de kap en schroef het weer vast, het liefst een groot oppervlak vastlijmen als je er een oogje op zet.
Brikken oplossing: dubbelzijdigplakband in combinatie met ducktape en tyrips ;)

Misschien eerst even uitzoeken welke kunststof voor de kuipdelen is gebruikt en dan speciaal hiervoor gemaakte lijm gebruiken. Of oogje vastsmelten met behulp van stukje kunststof en een soldeerbout. Dat werkt beter dan een of andere Gamma lijm, die wordt geadviseerd door iemand die in het gelukkige bezit is van een heerlijk gebrek aan kennis

[topic=53031]Kuipdelen herstellen?[/topic]

[plaatje...]

Klopt, maar das het voorste kuipdeel. Dat zou ik idd nog overwegen. Maar dat gedeelte onder het zadel weglaten wordt wel errug lelijk vind ik zelf.

Owkee... ik weet nog niet hoe het bij mij exact gerepareerd wordt...

Maar mijn cbr600 uit '87 wordt na mijn schuivertje van vorige week zondag op dit moment gerepareerd en opnieuw gespoten.

Bij mijn linkerkant (al voor mijn ongeval) was idd ook dat schroefje aan de linkerkant vastgemaakt op een bijzondere manier omdat het oogje aan het grote kuipdeel waar die normaal invalt was afgebroken. Bij mij zat het vastgemaakt met een aantal ty-rips...

Als ik het goed begrepen heb worden al mijn afgebroken bevestigingspunten gerepareerd.. ja het is erg leuk veel plastic.. maar als je valt is ook werkelijk alles kapot..

Ik laat het repareren via www.motorkuipen.nl zodra ik de bende terug heb zal ik mijn ervaring en piccie van het eindresultaat hier even posten...

Owkee... ik weet nog niet hoe het bij mij exact gerepareerd wordt...

Maar mijn cbr600 uit '87 wordt na mijn schuivertje van vorige week zondag op dit moment gerepareerd en opnieuw gespoten.

Bij mijn linkerkant (al voor mijn ongeval) was idd ook dat schroefje aan de linkerkant vastgemaakt op een bijzondere manier omdat het oogje aan het grote kuipdeel waar die normaal invalt was afgebroken. Bij mij zat het vastgemaakt met een aantal ty-rips...

Als ik het goed begrepen heb worden al mijn afgebroken bevestigingspunten gerepareerd.. ja het is erg leuk veel plastic.. maar als je valt is ook werkelijk alles kapot..

Ik laat het repareren via www.motorkuipen.nl zodra ik de bende terug heb zal ik mijn ervaring en piccie van het eindresultaat hier even posten...

Klinkt goed, maar heb je ook een indicatie van de kosten voor zoiets? Bij mij gaat het om hetzelfde type motor (cbr600f uit '88). De hele linkerkant ziet eruit alsof er een kaasschaaf overheen gehaald is, met hier en daar een paar scheurtjes en ty-rips, maar het gaat me op dit moment uitsluitend om dat ene deel met dat oogje.

(Afbeelding)

idd.. rijdt prima.. de eerste paar dagen na me val heb ik ook zo gereden... en nu staat ie er zo bij tot alle kuipdelen en me tank weer terug zijn.. zielig he ;) ;(

[Dode link verwijderd]

Je hebt hier duidelijk 2 componenten lijm voor nodig, leg je probleem ff voor bij een doe-het-zelf zaak (GAMMAAAAA :P ) en je krijgt sterke lijm mee. (vertel ook ff dat er druk op staat).

Lijm een oogje/lusje op de kap en schroef het weer vast, het liefst een groot oppervlak vastlijmen als je er een oogje op zet.
Brikken oplossing: dubbelzijdigplakband in combinatie met ducktape en tyrips ;)
Tiewraps, en die heb ik ook gebruikt. Er zit een pinnetje in mijn zijkap (nu dus afgebroken) en een ringetje in de motor. Ik heb een gaatje geboord in het voetje waar het pinnetje op heeft gezeten. Door de twee gaatjes (ringetje en geboord gaatje) heb ik een tiewrap gehaald. Werkt prima als je de zijkap er niet afwilt hebben, want dan moet je de tiewrap doorknippen.

Terug
Bovenaan Onderaan