Hoi allemaal,
Mijn motortje heeft aan de linkerkant een aantal beschadigde kuipdelen zitten (was al zo
), maar de stukken zijn nog heel, om het zo te zeggen.
Nou is het plastic gedeelte wat net onder het zadel zit (zie foto) laatst ook losgeraakt op 1 plek. De schroef die ter hoogte van het enigszins mislukte pijltje (zie foto) zit kan niet meer in het onderliggende plastic ringetje klikken omdat dat ringetje afgebroken is. Dientengevolge wil het allemaal niet zo heel erg meer blijven zitten en verzakt dit plaatgedeelte nu tijdens het rijden. Erg lastig, vooral omdat de reservekraan daardoor onbereikbaar wordt.
Volgens mij is er op dit moment (nog) geen direct gevaar dat ik dat hele stuk tijdens het rijden verlies (been zit er ook nog voor), maar de druk op de andere plaatsen neemt natuurlijk wel toe, met als risico dat die ook afbreken. Wat is de beste manier om dit weer vast te zetten??? Idealiter een nieuw ringetje plaatsen, maar het is allemaal plastic en ik zou niet weten hoe ik dit ringetje (wat dus weer bij een ander plastic deel behoort) daaraan vast zou moeten maken, zonder dat dat kuipdeel daardoor beschadigd / uitscheurt / ???
Kort gezegd: hoe boor/schroef/lijm ik in/aan/op een plastic kuip???
Hoop dat bovenstaande een klein beetje duidelijk is, en dat jullie handige tips hebben.
Mijn motortje heeft aan de linkerkant een aantal beschadigde kuipdelen zitten (was al zo
), maar de stukken zijn nog heel, om het zo te zeggen.Nou is het plastic gedeelte wat net onder het zadel zit (zie foto) laatst ook losgeraakt op 1 plek. De schroef die ter hoogte van het enigszins mislukte pijltje (zie foto) zit kan niet meer in het onderliggende plastic ringetje klikken omdat dat ringetje afgebroken is. Dientengevolge wil het allemaal niet zo heel erg meer blijven zitten en verzakt dit plaatgedeelte nu tijdens het rijden. Erg lastig, vooral omdat de reservekraan daardoor onbereikbaar wordt.
Volgens mij is er op dit moment (nog) geen direct gevaar dat ik dat hele stuk tijdens het rijden verlies (been zit er ook nog voor), maar de druk op de andere plaatsen neemt natuurlijk wel toe, met als risico dat die ook afbreken. Wat is de beste manier om dit weer vast te zetten??? Idealiter een nieuw ringetje plaatsen, maar het is allemaal plastic en ik zou niet weten hoe ik dit ringetje (wat dus weer bij een ander plastic deel behoort) daaraan vast zou moeten maken, zonder dat dat kuipdeel daardoor beschadigd / uitscheurt / ???
Kort gezegd: hoe boor/schroef/lijm ik in/aan/op een plastic kuip???
Hoop dat bovenstaande een klein beetje duidelijk is, en dat jullie handige tips hebben.
Bijlage: cbr600f1988b.jpg

) en je krijgt sterke lijm mee. (vertel ook ff dat er druk op staat).