Wie kan mij vertellen waar ze de quickshifter op aansluiten bij een originele ecu?
Ik heb een R6 met een "race"kabelboom. En een yec aangepaste ecu (staat erop tenminste). Omdat ik vorige circuitdag veel problemen met de qs ondervond. Wil ik even de bedrading gaan doormeten om zo eventueel het euvel te kunnen vinden.
graag zou ik willen weten welke verbinding of onderbrekeing er gemaakt word.
Wie kan mij hier verder mee helpen?
Bij een geintegreerd systeem regelt de ECU dat en krijgt hij alleen een seintje van de QS sensor. De ECU onderbreekt vervolgens de onsteking, gooit de gaskleppen verder dicht (ride by wire), onderbreekt de inspuiting of een combinatie van die drie, afhankelijk van de gasklephoek, vermogensvraag, versnelling en toerental. Niet te vergelijken met ene stand alone ding.
Dat dacht ik zelf ook al indd. Maar wil eigenlijk weten op welke 2 posities op de ecu deze worden aangesloten. En waarvoor deze posities normaal zijn als er geen qs op zit.
Hoeft zeker geen kortsluiting te zijn. Kan dat de ECU intern een weerstand geschakeld heeft via dit circuit en dat je via de QS schakelaar een massa verbinding tot stand brengt waardoor een transistor in of uit geleiding gaat. Wat ik wel vreemd is de spanning van 10 Volt, had eerder of 5 Volt of 12 Volt verwacht.
Je meet weerstand, beter kun je de belaste spanning meten over een circuit. Dus de rode pen op de uitgang van de ECU en de zwarte tot de stekker (aangesloten). Wanneer je dan 0 Volt meet (+/- 0.3 Volt) weet je dat er geen spanningsverlies in het circuit aanwezig is.