accu-vonk-carbs-lucht
start die niet is het vaak 1 van die 4. Hopelijk niet in het elec.systeem, want dat is lang zoeken.
eerst nieuwe accu en dan starten.
Oude benzine uiteraard eerst aftappen teurtjes ook leeg maken(aftap schroefjes) en olie kontroleren.Eerst ff nieuwe benzine erin kiepen.
2 Nieuwe bougietjes kan ook geen kwaad.
heb nu net eerst maar even een booster geregeld en heb in iedergeval een vonk benzine er nieuw in gedaan en heeft zelfs even geprutteld(gelopen) maar sloeg wel weer snel uit
zag wel dat toen hij even liep dat het olie nivau dan erg laag word in het glaasje dus eerst maar weer olie halen of is dit normaal want als hij stil staat zit het olie peil wel redelijk goed
ook viel mij op dat hij erg rookte net onder de carbs is dit normaal na zolang stil staan of niet
Ziet er goed uit, goede baasje gehad? suc6 ermeehoi allemaal ik ben sinds vandaag in het bezit van een kawazaki ex 500
die ik zowat voor niks op kon halen het beestje is uit 1992 en is zon 1,5 jaar gleden rijden de stalling in gegaan en er vandaag dus voor de nieuwe eigenaar weer uit gekomen(mijn eerste motor)
maar ja jullie snappen het vast al wel HIJ wil natuurlijk niet starten
accu heb ik al aan de lader liggen en denk dat ik maar een nieuwe er in moet gooien maar dan wil ik wel eerst even horen of het motortje loopt
hebben julie tips welke ik zou kunnen doen om te kijken of hij weer/nog aan de praat is te krijgen
heb redelijk veel ervaring in het sleutelen aan brommers en scooters maar ja dit is toch net iets anders [afbeelding]
nee heb m ook geprobeert zonder de standaart. en dan hetzelfdxe euvel.
Gekke is dat ik genoeg tegendruk heb als ik de koppeling in knijpt.
Maar ik ga morgen zeker even de olie verwisselen en oliefilter en dan maar hopen dat die het wel doet ik. ik baal hier echt goed van .
Een versnellingsbak is gemaakt om soepel te schakelen als hij draait, bij stilstand kunnen klauwen tegenover elkaar staan zodat ze niet in elkaar kunnen vallen. Een paar centimeter naar achter duwen en dan valt ie ineens in de versnelling....kan het zijn dat als je niet rijd maar de motro op de bok hebt staan dat je hem niet zomaar in zijn twee kan zetten...
hoi allemaal even een update/bedankje aan iederen voor de goede tips
ik heb hem sinds vandaag lekker aan het lopen olie vervangen samen met filter en ja hoor koppeling is los dus dat is een fijn gevoel.
ik heb nog wel een klein (waarschijnlijk dom) vraagje
kan het zijn dat als je niet rijd maar de motro op de bok hebt staan dat je hem niet zomaar in zijn twee kan zetten of kan dit een oorzaak hebben.
durf nu zonder hier antwoord op tehebben niet echt te gaan rijden