vraagje rempomp banjo

Sender

MF veteraan
23 jan 2011
7.435
495
Noord-Holland
Hallo

Ik ben bezig met een nieuwe radiale rempomp te monteren op mijn motor, echter is het schroefdraad van de (dubbele) banjobout te lang voor het draad in de rempomp. Dus ik kan de banjo niet verder meer aandraaien omdat hij tegen de max zit. Kan het kwaad om een extra afdichtringetje tussen te banjobout en rempomp te zetten? Dan kom ik namelijk wel uit. Ik weet dat dit bij O-ringen en pakkingen niet mogelijk is, maar wellicht wel met metalen ringen?
 
Ik ben een expert in dingen kapot maken door beun oplossingen :+ Ikzelf zou het niet (meer) riskeren om een nieuwe rempomp kapot te maken :)
Even geduld hebben en dan kan je weer op je fiets ;)
 
2 extra ringen voor de zekerheid dat je niets kapot doet en je kan rijden in afwachting van de kortere bout.
Ben je het met me eens dat die ringen omwille van de toegankelijkheid van de gaatjes in de bout naar de gaatjes in de banjo's het beste tegen de rempomp aan zitten? En dat het verder weinig uitmaakt?
 
Ben je het met me eens dat die ringen omwille van de toegankelijkheid van de gaatjes in de bout naar de gaatjes in de banjo's het beste tegen de rempomp aan zitten? En dat het verder weinig uitmaakt?
Dit ja.

Dealer hier zegt wat bouten op voorraad te hebben dus daar eerst even langs. De bestelde bout heeft ook een remlichtschakelaar er in zitten.
 
Ik weet niks, alleen dat een bout van 1,25 niet in 1,0 gaat... :P een draad waarvan ik niet wist dat die ook bestond omdat ik m nu voor het eerst zie
 
Inmiddels een banjo met korter draad bij de dealer gehaald. Het geheel is gemonteerd en op druk :)

Het plaatsen van extra ringen kan ook echt niet leverde navraag op, systeem gaat lekken dan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan