Vragen gsxr-1000 k4 luchtbox modificatie/exup klep

kevinvr6mk3

MF'er
11 nov 2009
47
0
ovm
Nu was ik vanmiddag een nieuw luchtfilter in me motor aan het monteren en vroeg ik me af die vlinder kleppen in de luchtkelken die zo langzaam openen en sluiten zeg maar bij gas geven.

wat als je die er nu uithaalt ?

of worden deze ook gebruikt voor de "choke" functie ?


je krijgt dan zowie zo een veel voller inlaat geluid denk ik.

of kan de motor daar niet mee overweg met zijn injectie/inspuiting ?

Hoe meer lucht hij kan pakken hoe beter denk ik toch ?


En nog over de "exup" klep zo noemen ze het bij een yamaha dan :D.

de servo motor is er compleet uit en de stekker zijn dus los. nu staat hij volgens mij altijd open kan iemand dit bevestigen ? ik zie 1 kabel als ik hier aan trek dempt het uitlaat geluid en sluit de klep dus. maar staat hij normaal volledig open ? kan ik de klep er beter uit halen ? ik kan de kabel zien zitten alsk de tank omhoog klap zeg maar.


ik heb er niet voor gekozen om de motor weg te halen hoor heb hem zo gekocht.

hij kan niet verder open als dit volgens mij met de ene kabel trek je hem alleen dicht en de andere kun je met rustig laten open gaan volgens mij alleen als hij dus dicht zit dat hij niet open schiet(zit een veer achter)


ik denk dat het nu alleen wat extra lawaai geeft en evt is minder koppel in het gebied tussen stationair en 3000 rpm klopt dit ? me motor loopt gewoon super en heb geen vermogen gebrek ofzo loopt zelfs iets beter als de k4 van een maatje van me.





Ik heb de zoekfunctie gebruikt maar hier werd ik niets wijzer van hoop dat iemand me kan helpen met mijn vragen
 
Laatst bewerkt:
De secondaire gaskleppen kun je eruit halen,echter de meningen zijn verdeeld of dit je een voordeel oplevert.Je moet zeker niet het hele asje eruit halen,samen met het zwarte kastje aan de rechter zijkant.Dan krijg je een FI code in je dashboard...heel irritant...
Het beste is de ronde plaatjes van het asje af te schroeven...pas op met de schroefjes..als het goed is kunnen ze niet in de motor vallen,want je andere gaskleppen staan dicht,maar je weet nooit...
En daarna natuurlijk op de dyno om opnieuw te laten afstellen.........wat nog beter is om eerst een run te doen,dan de plaatjes verwijderen,en dan weer een run....zodat je kan zien dat het je niks heeft opgeleverd.. :+

Als je de kabels verwijdert van je exup klep dan staat ie open. Als je het kastje compleet wilt verwijderen,zul je 1 van de 2 stekkers moeten doorlussen,anders krijg je weer een FI code in je dashboard..

Bronnen;
www.bugmanweb.com
www.gixxer.com
 
Het is al verwijderd bij me van de exup de kabels zijn ook doorgelust. Heeft de vorige eigenaar al gedaan. Ik vroeg het me zomaar af van de gaskleppen vind aanzuiggeluid namelijk erg mooi klinken bij een motor wordt dat harder ? Icm een k&n inleg filter en dan goed afstellen met een rapidbike of powercommander 3.
 
Ik heb de kleppen er ook wel uit gehad,maar kon niet echt verschil merken (zowel in geluid als het oppakken vd motor)
Heb ze dus er weer terug in gedaan.
Je kunt het natuurlijk altijd zelf proberen,baat het niet dan schaad het niet.
 
en was hij afgesteld ? of alleen verwijderdt en toen gaan testen zeg maar...


als je nu toch een powercommander wil of een rapidbike module ofzo is het dan raadzaam om ze ff te verwijderen en dan te laten afstellen zonder ? of heeft hier niemand ervaring mee ?


Ik heb de kleppen er ook wel uit gehad,maar kon niet echt verschil merken (zowel in geluid als het oppakken vd motor)
Heb ze dus er weer terug in gedaan.
Je kunt het natuurlijk altijd zelf proberen,baat het niet dan schaad het niet.
 
De meningen zijn erg verdeelt mbt de kleppen in het inlaattraject.
Voor het rijgedrag laat ik ze er in. De kleppen regelen de luchtsnelheid in je inlaatkanaal en daarmee ook hoe de motor (tot beperkte mate) oppakt.

Na het monteren van een ander luchtfilter en/of verwijderen kleppen is het zinvol om de motor af te laten stellen op een testbank.

De "exup" klep zorgt voor tegendruk bij lagere toeren. Dus het verwijderen van de klep/stilleggen van de klep zal ten koste gaan van de rijdbaarheid van de motor.
Gaat er overigens geen FI lamp branden?
 
Neej er zijn twee draden doorverbonden bij de motor en dan heb je het niet. Als je hem nou toch laat afstellen met powercommander en filter zou het dan wel nut hebben om het te doen die kleppen weghalen ?

Hij loopt gewoon goed hoor onderin naar mijn mening.
 
Naar mijn mening heeft het weghalen van de kleppen geen positief effect op het rijgedrag onderin. Misschien dat je er een pk'tje bij krijgt maar dat gaat ten koste van souplesse.

De kleppen zitten er niet voor niks in, toch?
 
Ja het zou kunnen dat ze dit voor emmissie eisen deden ofzo. Weet ik veel. Maar als het geen beperking is is het goed dan hè. Ik dacht misschien zonder die kleppen en dan afstellen op de testbank levert misschien meer op. Als afstellen met de kleppen. Maar als niemand dat nog heeft gedaan zal het wel niet.
 
Terug
Bovenaan Onderaan