Vragen m.b.t. Yamaha XJ900 (1987)

Navuri

Rookie
22 mei 2018
1
0
Hoi,

Onlangs heb ik een Yamaha XJ900 uit 1987 aangeschaft. De motor is op veel plaatsen aangepast en lijkt in de verste verte niet meer op de originele motor die het ooit was. Het is meer een caferacer op dit moment dan een oude tourmotor, iets wat ik heel erg mooi vind. Enfin, nu heb ik een paar vragen waarvan ik hoop dat men mij hier mee kan helpen.

1: Benzine. Welke benzine moet ik in deze motor gooien? Maakt het tegenwoordig nog uit met de recente technologieen of zijn er aantoonbare verschillen en/of voordelen tussen de verschillende soorten benzine?
2: Welke motorolie moet ik gebruiken voor deze motor? Zelfde soort vraag als de eerste, maar niet minder belangrijk.

Dank. Nav.
 
Heb een tijdje met een XJ750F gereden, buiten het extra aantal CC's in grote lijnen dezelfde motor. Ik gooide er altijd 98 in, want hier in België mengen ze bio-ethanol bij de 95 (in Frankrijk ook trouwens..), te herkennen aan de "E10" vermelding. Maar als je 95 kan tanken zonder bio-ethanol, dan is dat ook perfect.

Voor de olie, de mijne deed het perfect op 15W40 mineraal van de Action, maar natuurlijk ook genoeg andere opties. Full synthetische is af te raden trouwens, dat zorgt meestal voor problemen met oudere motorfietsen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan