Vragen mbt aankoop 748

Hanus65

MF'er
1 jun 2005
48
0
Hoe snel is een 748 2001 nou eigenlijk in vergelijking met een Japanse 600cc 2001. En waar staat die S, E of R voor bij Ducati? Is het onderhoud nou echt zoveel duurder als van een Japanner?

Thanx
 
Niet vooruit te branden })

R= Race (replica) veel erg dure componenten zoals vering/carbon enzo, sterkere motor

E= Economy , uitgeklede versie
S= Met wat extra's tussen "gewoon" en R in

Ja, is erg duur
 
Hoe snel is een 748 2001 nou eigenlijk in vergelijking met een Japanse 600cc 2001. En waar staat die S, E of R voor bij Ducati? Is het onderhoud nou echt zoveel duurder als van een Japanner?

Thanx

Ik heb net mijn 748S 2001 verkocht aan een dealer. Als je die nu hebt zou ik 'm in de huiskamer zetten en een ander vervoermiddel zoeken.

De E is entry, basis, de S heeft mooie spulletjes, de R is race en kost nog meer in onderhoud dan een S of E.

Zo'n 748 is op de openbareweg vrijwel even snel als een japanse 600.
Voordeel is dat ie door z'n twin-blok veel sterker voelt dan dat ie is.
 
Je hebt hem toch niet verkocht in de buurt van Heerde toevalllig? Was die zo slecht dan
 
Je hebt hem toch niet verkocht in de buurt van Heerde toevalllig? Was die zo slecht dan

hehe, hij kon dus overal opduiken nu, ze hebben verkocht aan de handel... :Y
Als ze je een grote beurt hebben laten zien van dik 1000,- dan heb je prijs.
(Papiertje erbij was de voorwaarde om 'm te verkopen)
 
Hanus65? ;( MF-JX-**

Nee, het is de mooiste fiets die ik ooit heb gehad.
Perfect geluid, tijdloos uiterlijk, motorkarakter.
 
Ja hij is duurder in onderhoud dan een jap.
En ja je krijgt er veel meer plezier voor terug dan een jap.
 
Een 748 is niet perse sneller dan een 600 4 cilinder, tis maar net wie en hoe je er op rijdt toch? Ongeveer hetzelfde vermogen al heb je misschien wel wat meer bruikbaar koppel bij een twin.

Het onderhoud is wel wat duurder ja, maar dat heb je eigenlijk alleen vanwege de droge koppeling en de kleppen. Dus de rest blijft hetzelfde in vergelijking met een japanner. Daarentegen schijnen de losse onderdelen van Ducati wel weer goedkoper te zijn dan japanse onderdelen. (Moeten dan ook van verder komen ;) )

Een Duc blijft een Duc met z'n eigen twin-karakter. Je houdt er van of niet, maar een Duc valt sowieso meer op bij mensen. Ikzelf vind het wel veel leuker en meer motor-rijden dan een 4 cilinder, maar ja dat is mijn bescheiden mening.
 
Koppel zal inderdaad veel bruikbaarder zijn op een 748. De huidige 6ootjes hebben wel wat meer vermogen dan een 748.

Onderdelen ben ik heel simpel over. Veel makkelijker te krijgen en ook nog eens met grote getalen te koop. Dit komt natuurlijk omdat zowat alle 748 modellen dezelfde onderdelen hebben. Het model is heel lang ongewijzigd gebleven en ook de 916/996/998 modellen zijn gelijk aan het 748 model (eigenlijk zijn alle modellen gelijk aan het 916 model ;) ).. heb je gewoon veel meer keuze in 2dehands onderdelen. kijk maar eens op www.ebay.de
 
Heeft de 749 niet ook meer vermogen dan de 748? Is gewoon een doorontwikkeling van iets wat goed is, bij het juiste onderhoud. Ik houd 't lekker bij m'n 851, bijna 100 bruikbare pk's zegt me meer dan ruim 120 waar de meeste mensen toch niet mee overweg kunnen, en 't geluid bevalt me beter dan een 4pitter. Legaal 98dBa heeft wel iets :Y
Maar over snelheid gesproken, ik ken iemand die met een 748 op Spa een paar jongens met Japanse literkanonnen helemaal ziek maakt :Y
Of wat dacht je van ene Jan Binnendijk die met een Duc SS600op Assen, na een sessie stoeien met iemand op een Fireblade de vraag kreeg, of bij hem de 6 niet op z'n kop stond. Ligt dus vooral aan de piloot. :P
 
Laatst bewerkt:
De 748S heeft minder achterwiel PK's dan een Thundercat.
(Ik heb ook nog een tijd een Thundercat gehad.)

Na mijn overstap op de vier-cilinder CBR1100xx had ik zoiets van, "wat het ik aan die kracht als ik het alleen in de hoge toeren heb?

Toch wel een puntje voor de constructeurs van het twin-blokje.
 
Heeft de 749 niet ook meer vermogen dan de 748? Is gewoon een doorontwikkeling van iets wat goed is, bij het juiste onderhoud. Ik houd 't lekker bij m'n 851, bijna 100 bruikbare pk's zegt me meer dan ruim 120 waar de meeste mensen toch niet mee overweg kunnen, en 't geluid bevalt me beter dan een 4pitter. Legaal 98dBa heeft wel iets :Y
Maar over snelheid gesproken, ik ken iemand die met een 748 op Spa een paar jongens met Japanse literkanonnen helemaal ziek maakt :Y
Of wat dacht je van ene Jan Binnendijk die met een Duc SS600op Assen, na een sessie stoeien met iemand op een Fireblade de vraag kreeg, of bij hem de 6 niet op z'n kop stond. Ligt dus vooral aan de piloot. :P


Ik ken ook zo iemand... O-) :Y :P ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan