Vragen over GSX-R 750!!!!!!!!

Rossifan

Die hard MF'er
7 mrt 2003
410
0
Breda
Ik heb een vraag.Ben me de laatste tijd aan het bezighouden met de keuze van een motor.Nu is er zat info te vinden over de supersports in alle bladen.Zat over de GSX-R 600 en over de GSX-R 1000 bijv maar veel minder over de 750.Kunnen jullie mij hier meer over vertellen?Hoe zijn de prestaties,zijn er bepaalde problemen bekend met deze machine enz?Is er veel verschil tussen de 600 en 750 of liggen die heel dicht bij elkaar?Ik ben maar een leek op dit gebied dus ik hoop dat jullie kunnen helpen?Alle info is welkom :}
 
hoe bevalt jouw GSX-R 600 jedi???
Geweldig! Ik moet er wel bij vermelden dat ik er het uiterste nog niet uit kan halen maar daar ben ik druk voor aan het werken. Ik had hiervoor een Off the road dus echt vergelijkingsmateriaal heb ik niet.

Maar hij bevalt goed en heb niet het gevoel van: `` het is maar een 600tje`` Ik heb nu 110,5 aw pk`s en daar komen er hopelijk binnenkort wat bij als ik mijn full akrapovic systeem eronder heb zitten. Alleen nu heb ik wat stoms gedaan dit weekend. Ik heb mijn mapje in de powercommander overschreven met een 750 zero map toen ik wat aan het klooien was met mijn laptop. Hij liep echt klote zondag toen we wegreden. Dus heb de stekkers van de powercommander eruit gehaald en toen liep hij weer redelijk lekker. Nu dus in afwachting van Ruud fredriks of hij mijn mapje nog ergens op zijn pc heeft staan.

Het mooie is ook dat er zoveel voor te krijgen is omdat de meeste spullen op de 600-750-100 passen. Ik heb er andere wielen inzitten en heb toch het idee dat hij nu wat lichter instuurt. Maar dat kan ook tussen mijn oren zitten.

Remmen heb ik wel aangepast met stalen remleidingen en dat rijdt heel lekker vind ik.

Ga je er ook eentje kopen?

EDIT: ik zie net dat je uit Breda komt! waarom ben je niet mee naar de Baars gereden?? We gaan met een leuke groep vanaf Breda e.o. regelmatig rijden. Ook op het circuit deze zomer.
 
Hier bent ik dan.. zoals al aangekondigd door Jedi.. 8-) .

Tja ik ben helemaal weg van de 750.. super kickbike. Net iets meer "thrill" als een 600, waar ik ook enkele malen op gereden heb. Toch een aardig stukje meer koppel en vermogen, vooral in het middengebied is dat wel lekker rijden, en bij echt sprintwerk doet ie het ook niet echt gek... }) . Ik vind er behoorlijk wat verschil in zitten met een 600, ook de voorvering vooral. Maar op zich, een 600 doet ook alles en is nog steeds idioot snel eigenlijk. Maar loopt wat rauwer, moet meer schakelen voor dezelfde snelheid, en qua uiterlijk dus geen UPSD vork en versterkte achterbrug, maar voor het rijden maakt dat niet ZO veel uit..

Een 1000 is echt kicke maar ik vind hem het geld niet waard.. maar ja, als je genoeg hebt....... ;) .
 
ik heb zelf een 750 SRAD waar ik helemaal gek van ben maar de volgende word wel een 1000 of een 1000 TL (dat geluid van een twin he) :9~
maar een 750 is voor de pure "snelle man" denk ik de betere keuze :}
 
dutch chili is van een 750 naar een 600 gegaan !!!
zegt wel wat denk ik zo.
Denk je? Van een "oude" SRAD naar een nieuwe 600... dat is wat anders! Lees de testen er maar eens op na, in bijv. Kicxstart vorig jaar.. Superbike of the year: GSX-R 750... en bij DC denk ik dat geld ook een rol heeft gespeeld (begrijpelijk).

Don't get me wrong, de 600 is super.. maar de 750 is echt nog "superder"! ;)
 
Hi hagasan bedankt voor de tip,weet je ongeveer nog in welke editie dat was van de kicxstart???Mischien heb ik hem thuis liggen. *D
 
Denk je? Van een "oude" SRAD naar een nieuwe 600... dat is wat anders! Lees de testen er maar eens op na, in bijv. Kicxstart vorig jaar.. Superbike of the year: GSX-R 750... en bij DC denk ik dat geld ook een rol heeft gespeeld (begrijpelijk).

Don't get me wrong, de 600 is super.. maar de 750 is echt nog "superder"! ;)

Don't get me right... bedoel je... Dutch chilli is van een SRAD 750... naar een nieuw model 600 gegaan.... zulke vergelijkingen is in geen een blad te vinden heeee...?! :X

Mzzl.
 
Hi hagasan bedankt voor de tip,weet je ongeveer nog in welke editie dat was van de kicxstart???Mischien heb ik hem thuis liggen. *D
Zoals Dark Gixxer al zegt, daar zijn geen test van (oude 750 tegen nieuwe 600 dan he). De Superbike of the year verkiezing was de editie van Juli 2002 (Kicxstart dus). Ik zou zelf de nieuwe 600 ZEKER boven de oude 750 verkiezen.. maar de NIEUWE 750 uiteraard boven den nieuwe 600..... dat was misschien niet helemaal duidelijk??
 
Ik ben heel gelukkig met mijn 600. :)
Rijdt lekker is snel, maar aan de 750 kan hij niet tippen, die schiet je nog steeds zo voorbij...
Moest ik morgen de centjes hebben :
Gixxer 750 MY2002, full ackrapovic systeempje en chippen die handel... :P
Laat ze dan maar komen.... ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan