VS 700 Intruder

WannaFazer!

MF'er
20 mrt 2002
93
0
Zutphen
Ik ben +/- 1.95m en vraag mij af of ik op een 700 intruder lekker kan zitten.Ik weet wel ga passen bij de dealer maar zijn er mensen die hun ervaringen hier neer willen zetten? bvd!
 
Ik rijd zelf op 'n VS600 en daar pas ik met m'n bijna 1.90 goed op. Het is echter lastig hier een generiek antwoord op te geven, want veel hangt af van je lichaamsverhoudingen. 1.95 lang zegt niet voldoende, de een heeft namelijk weer lange benen en 'n kleiner bovenlijf, de ander net andersom. Het advies dat je zelf al noemt, 'ga gewoon 'proefzitten'' is inderdaad het *enige* juiste advies.
Je kunt je motor overigens ook altijd nog voorzien van zogenaamde 'foreward-controls'. Daarmee plaats je de voetrem en schakeling naar voren. Ook het stuur is aanpasbaar, zo bestaan er van de Intruder VS600 2 uitvoeringen, een met een gebogen stuur en een met 'n recht stuur. Dit alles heeft weer invloed op de zithouding.
Kortom, ik kan je géén eenduidig antwoord geven of je wel/niet op zo'n motor past, maar wellicht is 't je nu wel duidelijk waar 't advies om gewoon te gaan proberen vandaan komt. Succes met je beslissing!
 
Ik ben 1.92 met lange benen, en op de 700 zit ik met standaard steppies een beetje krap, maar het ging wel. De motor is alleen een beetje klein. Zo komt de motor ook over, hoe je het ook bekijkt als je zelf lang bent.
Maar forward controls is een stap in de juiste richting voor je zitpositie.
Ik heb ze ook een tijdje bekeken en proefgereden. Maar liever nam ik een maatje groter...en heb ik nu al 4 seizoenen een vulcan 800. (1400 intruder was al iets groter! maar die prijs van toen een 1400 was bijna net zo veel als een nieuwe afgeprijsde-van goed formaat-zijnde- vulcan 800A
Voor een intruder is wel veel te koop en het motorblok wil wel gasgeven. Cardanaandrijving, niet duur in aanschaf, IOCH (intruderclub holland).
Maar ik zou zeggen als je de intruder 700/800 mooi vind, zet er forward controls op en gaan...
 
Terug
Bovenaan Onderaan