Lijkt verdacht veel op een nokkenaskettingspanner die kapot is. Stoppen en laten vervangen die handel.
Hoop het WEL!, voor hetzelfde geld zijn er tandwielen stuk bigeind verrot kleppen krom of de ketting breekt zelfs..met alle gevolgen van dien etc..hoop het niet voor hem, maar.....
als je dan toch bezig ben opboren die hap en wiseco zuigers erinSchade is als volgt;
Defecte nokkenaskettingspanner (voorste cilinder, voor zo ver duidelijk daar kwam kabaal vandaan), ketting er afgelopen, kleppen naar z'n kl*te,
vanmiddag ff bij de reparateur langs om te overleggen, kon vorige week nog niet zeggen of er een gat in de zuiger zit en of de kop gereviseerd moet worden.
Al met al een leuk klein onderdeeltje zo'n spannertje. :-(
Dus ik raad iedereen aan die een Firestorm heeft van 98/99 heeft met 30 a 40 duizend kilometer op de teller om (mocht deze gene een keer wat geld over hebben) de originele nokkenas kettingspanners te vervangen. Dan zou je ongeveer de helft kwijt wezen van bovengenoemde bedragen.
Goedemorgen,
Heb weer wat meer info;
Door het spanner-verhaal zijn er twee kleppen van de voorste cilinder krom, maar de zuiger is gelukkig niet beschadigd (anders had het hele blok er uit gekund en was een ander blok een optie geweest, want het is een geheel).
Dus twee nieuwe kleppen besteld, geleiders zijn nog goed
Twee nieuwe kettingspanners besteld, doen de andere cilinder ook maar gelijk om dit gezeik niet weer te krijgen, en wat pakkingen uiteraard.
Financieel gezien komt alles toch nog met arbeid op ongeveer op een eurootje of 600/700.
(maar had dus nog veel erger gekund).
Dus ik raad iedereen aan die een Firestorm heeft van 98/99 heeft met 30 a 40 duizend kilometer op de teller om (mocht deze gene een keer wat geld over hebben) de originele nokkenas kettingspanners te vervangen. Dan zou je ongeveer de helft kwijt wezen van bovengenoemde bedragen.
Groeten, van een toch niet helemaal depressieve Firestorm-rijder
Dag Sjoske,
Has er wel eens van gehoord, maar dacht dat dat mij wel niet zou gebeuren, en nu zie je maar,
Las het ook op het VTR forum van VTRDopey al op de eerste pagina gelijk.
Trouwens als eerste reactie in dit topic werd er ook al gelijk gedacht aan de spanner van de nokkenasketting, dus ja, preventief vervangen kost natuurlijk ook een hoop geld, gewoon anders nog wat informeren en voor jezelf afwegen hoe groot je het risico vindt om ze te laten zitten. toch?
He sjoske nog een ding,
als je hem toch een grote beurt geeft, pak dan alles ff in een keer mee en laat ff kijken naar (las ik hier ergens op het forum) een of andere "o"-ring bij je waterpomp om lekkage koelvloeistof ofzo te voorkomen, is volgens mij zo gepiept. dan kan er weinig meer mis gaan.
Alles staat hier www.motor-forum.nl/forum/topic.php/21019/1
Dus ook het verhaal over de spanner en de keering bij de waterpomp.
Ik heb mijn spanner's gelukkig preventief vervangen
Hallo Fuse
Mag ik vragen wat je kwijt was voor deze reparatie,
op de vorige pagina stond iets van te weinig smering van de ketting van de voorste cilinder, heb je dit aan laten passen, zo niet, kan dit naar een x aantal kilometers weer voorkomen dan?
Ik heb die spanners laten vervangen en het originele artikelnummer (wat op het fiche staat) was anders dan het nummer van de (tevens originele) spanners die erin zijn gekomen....dus dan zijn ze toch anders denk ik.
Als je ze besteld bij Honda krijg je automatisch de nieuwere....