VTR SP 1&2 Topic Deel 11

Waar heen tijdens de 2008 meeting

  • België

    Stemmen: 4 12,1%
  • Duitsland

    Stemmen: 23 69,7%
  • Luxemburg

    Stemmen: 1 3,0%
  • Frankrijk

    Stemmen: 2 6,1%
  • Nederland

    Stemmen: 3 9,1%

  • Totaal aantal stemmers
    33
Status
Niet open voor verdere reacties.
@ Hakman:

Ik heb begrepen dat jij wel eens deelneemt aan circuitdagen met je SP2.
En je gebruikt de SP2 ook als straatfiets, ben je dan extra verzekerd op het circuit en aan welke dagen neem jij dan deel ??

Ik zou ook wel eens willen circuitrijden maar dan alleen als mijn motor op de baan verzekerd is anders wil ik geen risico lopen.

Groet 2-wheel

Je kunt bij het CRT een verzekering afsluiten voor die dag, je rondetijden worden dan niet getimed.
Zo gauw dat wel gebeurd, ben je NIET meer verzekerd.
Maar ja, dat racen tegen de klok, daar doe je het voor.... ;)
 
je kan hem gewoon loshalen hoor,en om hem dan weg te nemen trek je hem iets meer uit zijn veren,echt geen probleem.en redt het makkelijk in je eentje,hup ring ertussen en weer mont.appeltje eitje.heb misschien een 2e man nodig om koffie te zetten maar voor de rest niet hoor. :)

Gaat niet lukken, geloof me.....
Je achterkant klapt gewoon in elkaar, en zal, als je geluk hebt, op de ketting blijven hangen.
Je motor zal dan ook omvallen, want hij gebruik de standaart als scharnierpunt.
Beetje hetzelfde als met een lekke achterband.
Vond de oplossing van H@nsie wel het makkelijkst, schokbreker boven iets losdraaien, een U-vormige ring ertussen drukken, hoeft de hele schokbreker er ook niet tussen uit.
 
Gaat niet lukken, geloof me.....
Je achterkant klapt gewoon in elkaar, en zal, als je geluk hebt, op de ketting blijven hangen.
Je motor zal dan ook omvallen, want hij gebruik de standaart als scharnierpunt.
Beetje hetzelfde als met een lekke achterband.
Vond de oplossing van H@nsie wel het makkelijkst, schokbreker boven iets losdraaien, een U-vormige ring ertussen drukken, hoeft de hele schokbreker er ook niet tussen uit.
ribbel,ik heb het van de zomer bij mijn sp gedaan en geloof me zo gaat het prima. :Y je moet alleen wel weten wat je doet. 8-)
 
ribbel,ik heb het van de zomer bij mijn sp gedaan en geloof me zo gaat het prima. :Y je moet alleen wel weten wat je doet. 8-)

Moet je me dan toch ff uitleggen.
Heb de mijne er al tich keer uitgehaald, maar als ik geen hulpmiddelen gebruik (ophangen, of een speciaal stukkie gereedschap om de achterbrug te ondersteunen) zakt hij toch in elkaar, en dan is het zeer moeilijk om de schokbreker er weer tussen te krijgen.
De achterbrug moet nl. nog een heel stuk zakken om de schroefdraad weer door het frame te krijgen.
Als jij een makkelijker manier weet, zou ik dat graag willen weten. :)
 
@ Hakman:

Ik heb begrepen dat jij wel eens deelneemt aan circuitdagen met je SP2.
En je gebruikt de SP2 ook als straatfiets, ben je dan extra verzekerd op het circuit en aan welke dagen neem jij dan deel ??

Ik zou ook wel eens willen circuitrijden maar dan alleen als mijn motor op de baan verzekerd is anders wil ik geen risico lopen.

Groet 2-wheel

Ik weet in ieder geval van die optie bij de 'beginnersgroep' van de CRT op Assen. Geen tijdwaarneming, wél verzekering. Mét tijdwaarneming wordt het een 'race' voor de verzekering en dan doen zij niet mee.

Vind het ook wel meevallen met de risico's hoor. Als je jezelf niet meteen voorbij wil rijden, en goed de bochten door blijft kijken dan kan die motor veel meer hebben qua snelheid dan je denkt. Als daarnaast je spullen in orde zijn (banden, bandenspanning, instelling van je vering) heb je gegarandeerd een topdag.
 
Moet je me dan toch ff uitleggen.
Heb de mijne er al tich keer uitgehaald, maar als ik geen hulpmiddelen gebruik (ophangen, of een speciaal stukkie gereedschap om de achterbrug te ondersteunen) zakt hij toch in elkaar, en dan is het zeer moeilijk om de schokbreker er weer tussen te krijgen.
De achterbrug moet nl. nog een heel stuk zakken om de schroefdraad weer door het frame te krijgen.
Als jij een makkelijker manier weet, zou ik dat graag willen weten. :)

Heel mooie oplossing is een steun die aangrijpt op de as van de achterbrug. Zo'n steun wordt door de profi's gebruikt die elke dag een sportfiets uit elkaar moeten halen.

motorstandaard.jpg
 
Laatst bewerkt:
€ 129 bij race-shop.nl

Typisch zo'n ding dat je met meerdere mensen aanschaft, heb je niet elke dag nodig.

WAT!!! DA"S GOEDKOOP!!! :}
Ken alleen maar prijzen van 400 en hoger..... :X
Hmmmm, daar ga ik is ff over nadenken....

Edit: ze hebben em niet voor de SP...... '( , maar ik ga er ff een mailtje aan wagen... :)
 
Laatst bewerkt:
Moet je me dan toch ff uitleggen.
Heb de mijne er al tich keer uitgehaald, maar als ik geen hulpmiddelen gebruik (ophangen, of een speciaal stukkie gereedschap om de achterbrug te ondersteunen) zakt hij toch in elkaar, en dan is het zeer moeilijk om de schokbreker er weer tussen te krijgen.
De achterbrug moet nl. nog een heel stuk zakken om de schroefdraad weer door het frame te krijgen.
Als jij een makkelijker manier weet, zou ik dat graag willen weten. :)
ls je hem op de standaard hebt staan kan je hem gewoon loshalen,fiets blijft gewoon staan omdat hij uit zijn veren hangt en er dus geen of weinig spanning staat op het geheel.door de fiets iets naar je toe te trekken of van je af te drukken kan je de ruimte krijgen die je nodig hebt om de schokbreker te dem. of te mont.gaat prima in je eentje. ;) ;)
 
ls je hem op de standaard hebt staan kan je hem gewoon loshalen,fiets blijft gewoon staan omdat hij uit zijn veren hangt en er dus geen of weinig spanning staat op het geheel.door de fiets iets naar je toe te trekken of van je af te drukken kan je de ruimte krijgen die je nodig hebt om de schokbreker te dem. of te mont.gaat prima in je eentje. ;) ;)

Ga het een keertje proberen.... :)
 
Endurance FuelCel (RC 51 endurance tank)

3.51 kg lichter worden?

[afbeelding]

Kennisgeving voor omleiding

En nog tuningsplannen?
Is al eens langsgekomen maar blijftlekker!
En staat nu dus ook in de startpost!

Mooi spul! Leuk die sensoren voor de datalogger op de voor- en achtervering.

En wat hebben ze met de remcylinder achter uitgehaald? Die zit onder het blok of zo, om ruimte te maken voor die pijpen :}
 
Gespot een rood/zwarte SP2 provincialeweg Wormerveer - Uitgeest jij haalde mij in,
bij het stoplicht nabij Uitgeest stond ik weer met de auto achter jou,jij ging
rechtsaf de A9 op ri. Amsterdam tijd 15.00 uur klonk gaf de brullende 2 cilinders,
zat mij te verbijten dat ik in de auto zat,morgen mooi weer trek ik de R1
ook even de garage uit.Even een accu oplaad ritje.
 
Laatst bewerkt:
wat betreft die schokbreker loshalen heb ik deze week nog gedaan heel simpel een krik onder het blok de motor effe vasrzetten met spanbanden en klaar is kees.

gr ivo :Z :Z 8-)
 
Kan niet uit. De R&D is volledig uit de hand gelopen. Als je de historie bekijkt is deze absurd (of Italiaans, maar da's vaak hetzelfde). Ze hebben op enig moment zelfs radiale remklauwen ontwikkeld, terwijl ze deze zo bij Brembo van de plank konden kopen.
Op enig moment heeft de huidige eigenaar Piero Caronni, de aandelen van Roberto Ziletti gekocht voor weinig. Hierdoor is het rendabel om de motor aan te blijven bieden als maatwerk.

Piero Caronni kennen de meeste mensen uiteraard wel als één van de voormannen van Lego del Norte en als eigenaar van één van de grootste particuliere motorverzamelingen in Italië.

Hij heeft mij verteld dat hij onderzocht heeft of grootschaligere productie van Mondial zou kunnen renderen. Hij vindt de risico's echter te groot.

Indien je echter op zoek bent naar bijzondere machines kan Piero vaak wel helpen. Recentelijk ben ik nog met hem bezig geweest om een Drako proberen te bemachtigen. Hiervan zijn er twee gebouwd. We weten wie ze heeft, maar de eigenaren willen niet verkopen.


Drako?? Vertel... :Y

Bedoel je een Bimota met als basis een 900cc blok van de Ducati monster? Kan er helaas geen plaatjes van vinden, laat staan specs.
 
Laatst bewerkt:
~
Gespot een rood/zwarte SP2 provincialeweg Wormerveer - Uitgeest jij haalde mij in,
bij het stoplicht nabij Uitgeest stond ik weer met de auto achter jou,jij ging
rechtsaf de A9 op ri. Amsterdam quote]

ik was het niet :P
 
Gespot een rood/zwarte SP2 provincialeweg Wormerveer - Uitgeest jij haalde mij in,
bij het stoplicht nabij Uitgeest stond ik weer met de auto achter jou,jij ging
rechtsaf de A9 op ri. Amsterdam tijd 15.00 uur klonk gaf de brullende 2 cilinders,
zat mij te verbijten dat ik in de auto zat,morgen mooi weer trek ik de R1
ook even de garage uit.Even een accu oplaad ritje.
leo,zou je dat nou wel doen met die pekel troep op de weg.als je terug komt meteen de hogedruk spuit erop anders vreet die troep je hele r eentje op. :)
 
leo,zou je dat nou wel doen met die pekel troep op de weg.als je terug komt meteen de hogedruk spuit erop anders vreet die troep je hele r eentje op. :)


Zou het kwaad kunnen als de weg droog is,de motor staat
stijf van de WD 40 waar ik hem mee ingespoten heb.
Het kriebelt zo,en tis best mooi weer.
 
Zou het kwaad kunnen als de weg droog is,de motor staat
stijf van de WD 40 waar ik hem mee ingespoten heb.
Het kriebelt zo,en tis best mooi weer.
laat je kriebelen , rond de 80 euri op de wallen , kost minder op de lange termijn :+
 
Zou het kwaad kunnen als de weg droog is,de motor staat
stijf van de WD 40 waar ik hem mee ingespoten heb.
Het kriebelt zo,en tis best mooi weer.

Nee hoor, kan geen kwaad. Gewoon bandjes lekker hard oppompen en hoog in de toeren houden, vooral de bocht uit. Ongekend rijplezier!

:N :o :+
 
Zou het kwaad kunnen als de weg droog is,de motor staat
stijf van de WD 40 waar ik hem mee ingespoten heb.
Het kriebelt zo,en tis best mooi weer.
spul ligt gewoon op de weg moet ff wachten tot het flink geregend heeft,heb ook een keer gereden met mooi weer door de pekelbende maar daar wordt hij niet mooier op.spul vreet je hele brommer op.maar als je wel gaat rijden dan moet je hem daarna gelijk afspuiten hoor. :W
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan