VTR SP 1&2 Topic Part 15

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ben in principe tegen.

Mooi hoor, principes ;)

De SP is niet erg gevoelig voor tankslappers, behalve wanneer je 'm extreem op z'n kop zet met doorsteken of zo. Met hard gasgeven bij uitkomen bocht wordt ie natuurlijk licht van voren of hij komt wat omhoog. Het schudden wat ie dan doet is bij mij nooit om bang van te worden. Bandje neer laten komen en doorrijden. Daar ga ik geen €250 voor investeren.
 
ik heb er nu een stuurdemper op zitten maar om nou te zeggen ja wat een verschil met mijn vorige sp2 zonder demper nee.
maar ja mij is verteld dat je hem ook niet hoort te voelen. alleen als het zou moeten oftewel veiligheid ?


Kan het niet zijn dat hij ook te licht staat afgesteld?
 
Mooi hoor, principes ;)

De SP is niet erg gevoelig voor tankslappers, behalve wanneer je 'm extreem op z'n kop zet met doorsteken of zo. Met hard gasgeven bij uitkomen bocht wordt ie natuurlijk licht van voren of hij komt wat omhoog. Het schudden wat ie dan doet is bij mij nooit om bang van te worden. Bandje neer laten komen en doorrijden. Daar ga ik geen €250 voor investeren.

Als je ,m doorsteek komt er meer gewicht op het voorwiel en zal ie nog minder schudden neem ik aan :?

IK heb 2 circuitrijders gesproken,geen van beiden mist ,m tijdens rijden. Maar op de obw is de weg natuurlijk minder mooi,vandaar m,n vraag.


Gewoon,nieuwsgierigheid , ik ga sowieso eerst kijken hoe ie stuurt, hij staat bij de achtershock 1 cm.hoger,daardoor staat ie al meer op het voorwiel..

Ben wel benieuwd hoe het rijdt. Bij stationair draaien hoor je de tandwielen ruisen..mooi :9~
 
Als je ,m doorsteek komt er meer gewicht op het voorwiel en zal ie nog minder schudden neem ik aan :?

Dat gewicht is weg als je veel gas geeft .. Met een doorgestoken vork staat de vork steiler en is ie wat minder stabiel. Maar zoals gezegd, de SP kan wat dat betreft wel wat hebben.
 
thx allen voor de reacties op de dot 4/dot 5.1 vraag. Ik heb nu dot 5.1 van lucas thuis, als ik het zo hoor dan kan ik die dus zonder probleem erin gooien. Ik blijf het alleen een vaag verhaal vinden omdat ik regelmatig tegenstrijdige verhalen er over hoor?
 
Dat gewicht is weg als je veel gas geeft .. Met een doorgestoken vork staat de vork steiler en is ie wat minder stabiel. Maar zoals gezegd, de SP kan wat dat betreft wel wat hebben.

hmm...zo had ik het nog niet bekeken...de achterkant ophogen lijkt me een betere start dan...we zullen zien...

Ik heb trouwens een uitdraai gezien van een Tovami bank waarin de bewuste SP een kleine 135 a.wiel peekaas zou hebben, sounds familiair??

Koppel 104 Nm vanaf 3000 rpm

Er zit een soort rapidbike op,maar dan met minder stelopties,kent iemand dit systeem? ik ben de naam hiervan ff kwijt |(
 
Dat zijn gezonde cijfers. Een SP1 blijft vaker onder 130 awpk's. Heb trouwens vaker voorbij zien komen (opinie) dat Tovami aan de optimistische kant scoort.
Heb er zelf een PCIII in zitten.
 
hmm...zo had ik het nog niet bekeken...de achterkant ophogen lijkt me een betere start dan...we zullen zien...

Ik heb trouwens een uitdraai gezien van een Tovami bank waarin de bewuste SP een kleine 135 a.wiel peekaas zou hebben, sounds familiair??

Koppel 104 Nm vanaf 3000 rpm

Er zit een soort rapidbike op,maar dan met minder stelopties,kent iemand dit systeem? ik ben de naam hiervan ff kwijt |(

klinkt voor mij bekend die geeft dr ook 135 a.wiel pk's en max koppel van 122Nm
alleen dan met een power-commander andere luchterfilterkast en vol akra systeem
 
mijne scoorde bij tavami een 138 aw pk , met een vol akra sys erop meer niet, als er een pcIII op komt gaat hij naar mws in almere en kijken wat hij daar doet
 
mijne scoorde bij tavami een 138 aw pk , met een vol akra sys erop meer niet, als er een pcIII op komt gaat hij naar mws in almere en kijken wat hij daar doet

Bizar maar waar. Weet niet meer wat voor tandwielverhouding jij had 2 jaartjes terug (periode maart april). Maar toen ik met orginele tandwielverhouding reed had ik toch serieuze moeite pepe bij te houden. Leek of hij een andere motor reed. Misschien dat het wat met tandwielverhouding te maken heeft, maar die van Jose lijkt niet alleen op de dyno sterk, maar het is ook merkbaar op de weg.
misschien projectje voor volgende winter. Het blok eens een beetje kietelen.
 
Ik heb er sinds enkele jaren wel een stuurdemper op en moet zeggen dat deze me al sowieso één keer gered heeft. (door eigen schuld trouwens)

Hangend in een bocht te enthousiast het gas erop en achterwiel stapt behoorlijk opzij.
Door de stuurdemper bleef de machine controleerbaar en is het dus goed afgelopen.
(een goede leer hoe het absoluut niet moet) :X

Bij wheelies is een stuurdemper ook wel zo veilig ;)
 
net boonstra gecontact voor een draadboom, 125 euro!!!!!!!!! wat een gekken :z


als je zon Duhrbahn mod uitvoert met de accu onderaan bij blok, passen dan je originele kappen nog of moet je daar speciale race kappenset voor hebben?

wordt de accu btw niet veeels te warm zo naast de uitlaat?? :?
 
Laatst bewerkt:
Bizar maar waar. Weet niet meer wat voor tandwielverhouding jij had 2 jaartjes terug (periode maart april). Maar toen ik met orginele tandwielverhouding reed had ik toch serieuze moeite pepe bij te houden. Leek of hij een andere motor reed. Misschien dat het wat met tandwielverhouding te maken heeft, maar die van Jose lijkt niet alleen op de dyno sterk, maar het is ook merkbaar op de weg.
misschien projectje voor volgende winter. Het blok eens een beetje kietelen.
eeeh toen reed ik ook nog met originele tandwielverhouding ( nu heb ik 15 - 42 ) , ik heb alleen de full system akra erop en de hexagonale dempers , meer is er wat ik weet niet aan gebeurd.
 
net boonstra gecontact voor een draadboom, 125 euro!!!!!!!!! wat een gekken :z


als je zon Duhrbahn mod uitvoert met de accu onderaan bij blok, passen dan je originele kappen nog of moet je daar speciale race kappenset voor hebben?

wordt de accu btw niet veeels te warm zo naast de uitlaat?? :?

Hmmm..... zou kunnen dat het gaat passen...... ik heb mijn ori-kappen er nooit opgehad met die mod. Misschien dat je dat zwarte scherm aan de voorkant wat moet bewerken..
Ik heb er een kleinere(lichtere) accu opzitten en mijn kabelboom is uitgedund/aangepast.

Ik zou het niet met mijn straatfiets doen, denk niet dat die lichtere accu een goed idee is met verlichting erbij e.d.
Bovendien moet je in je kabelboom aan het werk; ik heb destijds een beschadigde kabelboom ergens vandaan gehaald.. ebay of VTR.de forum ofzo... je hebt daar ook een 'gezocht' topic in de marktplaats.

Bij de mijne wordt ie niet zo heet, het waait er lekker frisjes langs ;)
 
het probleem is namelijk, ik heb een hotbodies underseat maar daardoor moet ik achter wat gaan "opruimen" (te vol)

de PCM moet opschuiven op 1 of andere manier, maar daarvoor zit weer zon alarm kast en dan de accu :S

ik wil een draadboom zonder alarm en dan meteen maar helemaal aanpassen denks...
 
Bij ons in de Belgische krant

Honda SP2 wit 2002
Geen circuit 29.481km
open uitlaat E-gekeurd+orginele Vele opties
0032-497874702
e-mail richard.feytons@telenet.be
 
Laatst bewerkt:
Verdomme..... zit eindelijk (sinds augustus...) m'n motor weer in elkaar, kan ik 'm niet eens poetsen omdat 't zo'n klote weer is... laat staan rijden! ;(
Maar goed.. Wel inmiddels witte velgen en nieuw setje banden! En Arlo's meesterwerk is gemonteerd! :} :}
Hopen dat het dit weekend iets beter is... Want wil wel weer ff een stukje :]
 
Vraagje: Wie is er allemaal wel eens op de dyno- bank geweest en wat zijn de hoogste uitslagen? Is er al wel eens een sp geweest met > 160 pk????? Weggebruikers welteverstaan...
 
beste VTR rijders!

Ik ben op dit moment bezig om de extra's van de DVD TT2000 ISLE OF MAN op het net te plaatsen. Ik zou ze eigenlijk gaan branden en dit weekend meenemen, maar ik kom er net achter dat ik geen dvd's meer heb. Vanavond en morgenavond moet ik weg en als ik morgen dvd's haal dan red ik het niet meer op tijd. Vandaar dat ik de extra's (let op: alleen de extra's in volledige kwaliteit) op het net plaats als iso, zo kan iedereen het straks naar beneden laden, een link kan je van mij op verzoek krijgen!
 
net boonstra gecontact voor een draadboom, 125 euro!!!!!!!!! wat een gekken :z


als je zon Duhrbahn mod uitvoert met de accu onderaan bij blok, passen dan je originele kappen nog of moet je daar speciale race kappenset voor hebben?

wordt de accu btw niet veeels te warm zo naast de uitlaat?? :?

Ja, het is ff puzzelen maar dan kan ie onder het filter. Nee wacht ff, heb een fireblade accu, die heeft dezelfde omtrek maar is minder hoog, scheelt een cm of 2 en dat komt heel goed uit. Dan hangt ie een beetje scheef met de kuip mee en die kan dan gewoon dicht.

Accu wordt niet heet, uitlaat lijkt dichtbij, maar de afstand is toch redelijk groot, bij mij tenminste.

FF plaatje zoeken...

full


Nou, misschien toch ff een hitteschildje fabrieken. Ik rij ook altijd met dat schot er uit, wat daar nog tussen de kuipen hoort te zitten, dat scheelt ook denk ik...
 
Laatst bewerkt:
thx allen voor de reacties op de dot 4/dot 5.1 vraag. Ik heb nu dot 5.1 van lucas thuis, als ik het zo hoor dan kan ik die dus zonder probleem erin gooien. Ik blijf het alleen een vaag verhaal vinden omdat ik regelmatig tegenstrijdige verhalen er over hoor?
Omdat ze DOT5.1 beter DOT6 hadden kunnen noemen.
DOT5 is wezenlijk wat anders dan 5.1
Dat zaait alleen maar verwarring en daardoor dus misverstanden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan