vtr sp1 probleem

ml1

Rookie
25 jun 2021
6
1
hallo iedereen , ik ben nieuw hier en zoek wat info graag .
heb mij een sp1 gekocht met een probleem . de motor heb ik pas en heeft gedraait , maar nu is er een benzine probleem .

De motor slaat niet meer aan en de benzine loopt uit de dempers. Ook is er benzine in de motorolie gelopen want het niveau was gestegen en de olie was verdunt .
ik heb een vacuumlek gevonden aan de benzine drukregelaar ,zou dat de oorzaak kunnen zijn ? Of is er veel meer aan de hand ? De motor heeft maar 21000km en heeft dus een lange tijd stilgestaan .De motor moet zowiezo volledig onderhoud krijgen en terug op punt gezet worden .
Iemand ervaring met dit probleem ?
 
Je hebt een vrij helder probleem en een vrij helder antwoord. Denk dat er tussen de regels te lezen valt dat je zelf de rest van de puzzel compleet kan maken..?
 
even update ,probleem is nog niet geheel opgelost , we zoeken verder ,intussen benzinepomp filters vernieuwt .
iemand idee waarvoor de metalen filter in zakje dient ?
benzinepomp.jpg
 
Meestal is er een grof gaas filter en een fijn filter. Het ene denk ik om te voorkomen dat er roest of andere wat grotere stukken in de pomp komen. Het andere is fijner en zit na de pomp, deze is vrij fijn.. waarschijnlijk om te voorkomen dat vervuiling de injectoren bereiken.
 
deze motor heeft de laatste 12 jaar amper gedraaid , heeft nu 20000km , ben hem nu volledig aan het demonteren en alles te controleren
banden zijn in nieuwstaat en 13 jaar oud ,zegt genoeg .
 
Terug
Bovenaan Onderaan