volgens mij...is dat alleen bij de sp2 ?...Bij een SP grijpt de ecu in als de motor oververhit wordt, eerst via een waarschuwingslampje,daarna doet de ecu het.
Geeft de temperatuur meter de juiste waardes aan?, mischien kun je het probleem ook op de testbank creëren, dan kunnen ze gelijk meten waar het fout gaat.
Edit,
Uit mijn hoofd waren de temperaturen van ingrijpen 120C(lamje) en 130C ingrijpen ecu.
zal eens kijken of dat doormijzelf te doen is, daar dit alleen voorkomt als alles echt goed heet/warm is.Misschien de pulsgever niet helemaal lekker meer?
Ik heb een soortgelijk geval meegemaakt namelijk (weliswaar met een 4 cil.), motor koud was geen probleem. totdat ineens tijdens het rijden de motor begon te stotteren en in te houden en vervolgens af sloeg.
Als de motor dan weer even gestaan had kon ik hem gewoon weer starten en leek er niks aan de hand.
Dat was dus de pulsgever welke de juiste waardes had als deze koud was, maar zodra deze te warm was ineens buiten de waardes viel en daardoor de motor niet meer kon lopen.
Wellicht het idee om deze eens te controleren/door te meten?
Het zou inderdaad een sensor kunnen zijn, nokkenaspositiesensor of bdp sensor. Warm warmte zetten ze uit en geven ze helemaal geen signaal meer door. Dan start er ook niets. Ik zou daar mee beginnen!
Met fohn of verfstripper kun je lokaal verwarmen om storing te achterhalen.zal eens kijken of dat doormijzelf te doen is, daar dit alleen voorkomt als alles echt goed heet/warm is.
De weerstand in een elektrisch systeem wordt toch hoger wanneer de temperatuur stijgt?
Wellicht te simpel gedacht? Maar kan me herinneren dat Batty ook een tijdje startproblemen had wanneer z'n motor warm was
volgens mij...is dat alleen bij de sp2 ?...
volgens schema is dit ook geen voorwaarde of input bij de ecm op tekening...of lees ik het schemaverkeerd?.
[afbeelding]
Temp is rond de 102 en 104 graden.
En gebeurt alleen als blok, frame etc lekker goed warm is door lang rustig rijden.
Zodra er echte rijwind is....geen probleem.
Vaporlock? (gasbellen in je benzine leiding t.g.v. hitte)
Dat verklaard echter weer niet het moeilijke rondgaan van de startmotor (maar dat kan net zo goed een ander probleem zijn van bijvoorbeeld versleten koolborsteld oid)
Dat zou. Betekenen dat ik 2 problemen heb die steeds op precies dezelfde tijd op komen......
Je zou alle massa aansluitingen kunnen controleren.
Dat zou. Betekenen dat ik 2 problemen heb die steeds op precies dezelfde tijd op komen......
ga ik doen, is echter tegelijk vervangen met stator en accus.r. opnieuw doormeten , heb je deze vervangen na de stator revisie ?
?????
dan zou er een bobine eerder last krijgen lijkt mij, en op 1 pit gaan lopen...maar loopt op 2 pitten....of nietKijk de bobines eens na. Zetten wat uit bij warm worden, dan slecht contact.