FZRene
MF veteraan
Niet echt een onbekend probleem: ik heb een VTR1000F Firestorm met een kapotte NAKS, met als bekend gevolg een timingprobleem en een zuiger die een klep heeft geraakt.
Ik had in het VTR topic al het waardevolle advies gekregen dat de schade zich dan ook vrijwel altijd alleen in de kop bevind, die gaat dus ook helemaal uit elkaar. Ik heb de kop er nu af en leg het even forumbreed neer bij alle techneuten.
Als je dit zo ziet, zou het noodzakelijk zijn om de rest ook te demonteren?
De klep heeft de zuiger gekust, dat zie ik ook, maar alles ziet er verder perfect uit. Cilinderwand is prachtig. Hoe groot is de kans op schade van big end/small end? Pistonpen, zuiger, zuigerveren, krukas, krukaslagers?
Nou denk ik niet dat iemand hier een glazen bol heeft maar als de kans op verdere schade minimaal is laat ik het blok liever intact.
Ik heb er geen enkele moeite mee het geheel te demonteren en het is al een los blok, maar als het niet nodig is is het zonde van de hoeveelheid werk.
Wat denken jullie?
Ik had in het VTR topic al het waardevolle advies gekregen dat de schade zich dan ook vrijwel altijd alleen in de kop bevind, die gaat dus ook helemaal uit elkaar. Ik heb de kop er nu af en leg het even forumbreed neer bij alle techneuten.
Als je dit zo ziet, zou het noodzakelijk zijn om de rest ook te demonteren?
De klep heeft de zuiger gekust, dat zie ik ook, maar alles ziet er verder perfect uit. Cilinderwand is prachtig. Hoe groot is de kans op schade van big end/small end? Pistonpen, zuiger, zuigerveren, krukas, krukaslagers?
Nou denk ik niet dat iemand hier een glazen bol heeft maar als de kans op verdere schade minimaal is laat ik het blok liever intact.
Ik heb er geen enkele moeite mee het geheel te demonteren en het is al een los blok, maar als het niet nodig is is het zonde van de hoeveelheid werk.
Wat denken jullie?