• Beste Bezoeker,

Motor-Forum bestaat 25 jaar!

Lees er hier meer over.

Waar komt dit onderdeel vandaan?

TheAceOfSpades

MF veteraan
Lid geworden
23 aug 2002
Waarderingsscore
0
Ik heb het al es in een ander topic gevraagd maar geen antwoord gehad, dus nu is al mn hoop op de brikkers gevestigd *O* O-)

Waar komt deze voorvork vandaan, en dan vooral mn remklauw?

full

Het lijkt erg op een Yamaha RD rem, maar is het volgens mij niet..

Iemand hier die het weet?

lijkt op mn z400....alleen zit ie dan links...en hele andere vork... eigenlijk is de enige overeenkomst dat de klauw voor de poot zit _O-

De eerste types XS 650 met schijfrem hadden een ander type remklauw dan de latere. Die vroege types hadden twee remzuigers per klauw. Ik moet zeggen, deze lijkt er wel op, maar ik heb helaas geen plaatje van de echte. Misschien even op de clubsite kijken?

..de laatste is het ook niet helemaal, maar ik ben nu al 4 verschillende XS vorken en remmerij tegengekomen..

misschien is het toch wat meer kawasaki ? suzuki ?

Ik heb er inderdaad tientallen voorbij zien komen die het NET niet zijn. Ben inmiddels op www.bikez.com alle oudere modellen aan het bekijken... en dat zijn er nogal wat..

Hier nog wat foto's:

full

Is deze chopper toevallig `PURPLE ARROW`genaamd?
Een bol-d`or blok in een Startwin softailframe?
Zo ja dan is de bouwer nog wel te achterhalen,dat is iemand hier uit de buurt.
:? :? |( |(

Hey Big triple, hoe is ie ermee ?
ik heb dit weekend de Big-Six mogen aanschouwen en beluisteren.
wat een brok geweld,zeg.

Maar wat de Queste aangaat; ik ben van mening dat de remschijf inderdaad van een XS 650 D-type afkomstig is , maar dat de bijbehorende remtang van een geheel ander merk is. Ik ken deze niet in de Yamaha onderdelen-lijn.

Ik ben nog ff naar de schuur gelopen en op m'n GT zitten dezelfde remklauwen en dezelfde schijven (alleen geen gaatjes).
[Dode link verwijderd]

Hey Big triple, hoe is ie ermee ?
ik heb dit weekend de Big-Six mogen aanschouwen en beluisteren.
wat een brok geweld,zeg.

Maar wat de Queste aangaat; ik ben van mening dat de remschijf inderdaad van een XS 650 D-type afkomstig is , maar dat de bijbehorende remtang van een geheel ander merk is. Ik ken deze niet in de Yamaha onderdelen-lijn.

...eindelijk bijval :} ;)

Is deze chopper toevallig `PURPLE ARROW`genaamd?
Een bol-d`or blok in een Startwin softailframe?
Zo ja dan is de bouwer nog wel te achterhalen,dat is iemand hier uit de buurt.
:? :? |( |(

Klopt!! :} Heb je een (e-mail)adres of tel. nummer ofzo? Dat kan nog eens handig zijn *O*

Dat hoor je vaker, dat ze op latere leeftijd nog opzoek willen naar de biologische vader he :+

Terug
Bovenaan Onderaan