Waar vind ik een knutselmotor?

Hypertraxxx

MF veteraan
22 mei 2008
1.617
0
Een tijdje geleden had ik een topic gemaakt over als het slim was om een soort sleutel motor te kopen. Veel mensen hebben mij het wel aan geraden. Denk dat ik het ook ga doen. Ik moet dus alleen nog sleutel motor zien te vinden. Enig idee hoe en waar ik deze het beste kan vinden? Ze staan wel eens op marktplaats of speurders, maar hebben nog meer ideeën?

Dirk
 
Ik zou zeggen; kijk eerst eens wat voor sorot je wilt, en wat je wilt uitgeven, en ga dan op zoek.
Wil je hem rijdbaar, of een echt revisie projevt, wil je hem verbouwen? Moet het een chopper worden, een cafe racer of iets anders?

En dan zoeken op MP enzo.. en je komt er wel uit.
 
ik heb nog wel een knutselmotor voor je staan. z750 uit 1985 voor 800 euro. (net nieuwe accu, olie, oliefilter, remolie, remblokken). de motor rijd, maar heeft nog wel wat aandacht nodig! :)
 
goed zoeken, ook bij kennissen etc rondvragen.

Ik heb via een collega van mn vriendin een Virago 535 gekocht voor €150,- dr zit wel veel werk aan, maar tis een ideaal knutselproject.
 
De echte koopjes staan vaak jaren achter in de tuin of in de hoek van de garage.

Mensen doen daar echt niks mee, en nemen zelf ook geen initiatief. Overal vertellen dat je op zoekt bent naar een 2e hands motor, ook al staat ie lang stil. Vanzelf komt er via via wel wat door...

Succes!



ps ik zag ook al een topic "zielig hoopje", daar staan ze gewoon buiten ;(
 
@ martell
ja ik zag het zou hem zo meenemen :(

hmm zat qua prijs tot max 250/300 te denken (liefste minder), want als ik ernaan knutsel en ze moeten ook nog rijden dan zal ik daar ook in moeten "investeren". Veel werk maakt niet uit. Das wel leuk om te doen. Hij hoeft niet te rijden, zolang er maar in een wph staat hoe dat op te lossen is, lukt mij dat wel (en anders met hulp :P, maar dat komt wel goed denk ik). Heb zero ervaring (wel met computers en radio's, maar dan net iets anders |(), maar het gaat er juist om dat ik dat krijg ;)

Eerst een brikkie voor een prikkie en dan eens verder kijken :p
 
Laatst bewerkt:
ik zag in het te koop forum nog een SM voor 200 euro staan, was best een leuk ding.
 
XL 500 R kopen? voor weinag? Mail me ff! motor loopt, cosmetisch een ramp en mijn vrouw is het zat dat lijk steeds weg te moeten halen voordat ze bij dr eigen motor kan...
 
XJ650? Makkelijke sleutelmotor, al verbouwt richting caferacer en met wat kleine dingetjes weer makkelijk rijdend te maken. En toevallig heb ik er nog zo eentje staan :P
 
ik zie het al: als mijn huidige project af is en ik moet wat nieuws, moet ik een soortgelijke topic starten :P

ik heb de mijne indertijd gekocht voor 50 eu van m'n zwager, geschatte 200 eu investeren en je hebt een unieke plof voor weinig
 
Ik heb in de garage nog een xj 600 uit 91 staan, de cdi is waarschijnlijk defect, denk dat we het over de prijs wel eens worden .
laat het maar even weten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan