Verlengde achterbrug :s . wat vind jij?

Het heeft mij ook altijd wel verbaasd die lange achterbruggen. Ben benieuwd hoe dat rijdt, ook in het verkeer. Ja, je zal t moeten melden bij de RDW, want de wielbasis, en die is geregistreerd, verandert.
Hillclimbing, dan snap ik het meteen. Maar dat doe je niet op de openbare weg lijkt mij, tenzij iemand iets meer weet 8-)
Maar zo'n Busa oid, met zo'n lange brug, ja, het is mijn mijn ding, maar ik vind het wel wat hebben. Het argument om te dragracen en het voorwiel (beter) aan de grond te houden vind ik ook een goed argument. Er wordt wel eens wat geracet op de Maasvlakte, daar zou t handig voor zijn.

Tevens zou t niet in mn schuurtje passen... _O-

Grt Fred
 
😁. Hill climb, drag racing etc daar is het nut duidelijk, reageer ik niet op. Ik trok in mijn jeugd mijn Honda MB5 brommerke al op het achterwiel bij het stoplicht (koppeling) ( ( doen ze tegenwoordig al met een mountainbike :s 🤭 ). Maar buiten dat:

Doe je niet aan Hill climbing, Drag Racing.... Waarom?
 
😁. Hill climb, drag racing etc daar is het nut duidelijk, reageer ik niet op. Ik trok in mijn jeugd mijn Honda MB5 brommerke al op het achterwiel bij het stoplicht (koppeling) ( ( doen ze tegenwoordig al met een mountainbike :s 🤭 ). Maar buiten dat:

Doe je niet aan Hill climbing, Drag Racing.... Waarom?
Om te feveren.
Door de lange achterbrug heb je achter heel weinig wieldruk waardoor bij het achterwiel bij een beetje gas al gaat slippen.
Zie de gewichtsverdeling zo:
Een motor van 200kg met normale achterbrug weegt achter en voor 100kg.
Door de lange achterbrug weegt hij achter slechts 50kg en voor 150kg.
Vergelijk de gewichtsverdeling met een kruiwagen, het meeste gewicht zit door de lange achterbrug voor.

Een filmpje van feveren had ik al in de vorige pagina geplaatst.
Ik vind het wel een soort van motorbeheersing en soms gaat dat weleens mis.
 
Fever. Ik waardeer de passie voor motoren (want die is er, ook als het je smaak niet is). Puur op looks vind ik het echt geen porem, maar als het doel burnouts en driften is, dan heeft het wel een praktisch nut. Op sommige oudere fietsen vind ik een smaakvol, ietsje (zeg maar 5cm) verlegde achterbrug soms wel weer erg mooi BTW.
 
Fever. Ik waardeer de passie voor motoren (want die is er, ook als het je smaak niet is). Puur op looks vind ik het echt geen porem, maar als het doel burnouts en driften is, dan heeft het wel een praktisch nut. Op sommige oudere fietsen vind ik een smaakvol, ietsje (zeg maar 5cm) verlegde achterbrug soms wel weer erg mooi BTW.
ik moest even kijken , is dat hem nou ;) .. welkom terug ? ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan