Wat is een leuke project-motor?

Misschien een Honda CB-1 met werk? Of is dat te traag/saai omdat het maar 400cc en +-50 PK is? Komen ook wel op marktplaats voorbij voor 500,-. Is wel een vier cylinder maar volgens mij redelijk simpel, betrouwbaar en ook nog wel onderdelen.
 
Yes. Ik ga morgen even kijken. Wel bijna 100k gelopen, maar verder mooie project bike lijkt me. Dit is ie:

Suzuki GS 850

Iemand nog tips? Zaken om extra op te letten?
Er mist wel erg veel, en wat er op zit is slecht. Zal ook niet lopen dus kan van alles mechanisch mankeren. Ik zou met een completere, betere en mooiere beginnen. Dit lijkt het opknappen nauwelijks waard.
Uitlaat rot, zadel rot, banden waarschijnlijk oud. Dan ben je al gauw meer geld kwijt dan voor een fatsoenlijke.
 
Er mist wel erg veel, en wat er op zit is slecht. Zal ook niet lopen dus kan van alles mechanisch mankeren. Ik zou met een completere, betere en mooiere beginnen. Dit lijkt het opknappen nauwelijks waard.
Uitlaat rot, zadel rot, banden waarschijnlijk oud. Dan ben je al gauw meer geld kwijt dan voor een fatsoenlijke.
Bedankt voor je bericht. Ik had ze al ff een bericht gestuurd en hij is compleet zeggen ze. Dus wat er ontbreekt hebben ze er wel bij, maar is gedemonteerd. Ik zal er idd ff op gaan letten dat hij er niet té ernstig bij staat.

Oja is die uitlaat zeker rot? Of twijfelgevalletje?
 
Laatst bewerkt:
Oja is die uitlaat zeker rot? Of twijfelgevalletje?
De bochten zijn roestig en er zit plakband of zo om 1 van de pijpen. De zadel bodem is vaak slecht en de roest aan de zijkant ziet er niet best uit. Maar het dekje lijkt redelijk. Het kan altijd meevallen als je het in het echt ziet. Net als de banden, kijk hoe oud ze zijn, alles ouder dan een jaar of 10 kan eigenlijk niet meer.
Verder, het frame, wielen en tank zijn geschilderd, al het aluminium van het blok etc is gecorrordeerd, het rekje lijkt wat vreemd, roestig onderdelen genoeg. De carburateurs er goed en schoon op krijgen is een uitdaging, dat is dus bij deze kennelijk ook niet gelukt.
Ik heb wel eens mooiere gezien, en ze zijn niet echt zeldzaam of duur. Ik zou wachten op een betere.
 
Zelf beperk ik mijn budget altijd tot max €250 aanschaf, en de motor moet mij wel aanspreken. Ik heb nu een hyosung gt650 staan welke ik hier gedoneerd heb gekregen. Het is een suzuki sv650 kloon, dus een v-twin, en makkelijk sleutelen. Nu ben ik zelf niet van de v-twins, maar deze rijdt wel heel erg leuk. Moet alleen nog geschuurd en gespoten worden, en dan ben ik er klaar mee. Mocht je interesse hebben, dan is er altijd over te praten.
Krijg eerdaags een diversion 600s, en ga kijken of ik hem op kan knappen (rijdbaar maken), en dan ga ik kijken of ik er iemand blij mee kan maken.
Hoef er zeker niet rijk van te worden, maar een klein zakcentje is wel leuk. Eerder tientjes dan honderdtjes.
 
Log in to Facebook

Screenshot_20240126_193309_Facebook.jpg
 
Misschien een Honda CB-1 met werk? Of is dat te traag/saai omdat het maar 400cc en +-50 PK is? Komen ook wel op marktplaats voorbij voor 500,-. Is wel een vier cylinder maar volgens mij redelijk simpel, betrouwbaar en ook nog wel onderdelen.
Een CB1 traag? Dan kan je niet rijden! Die dingen zijn giftig snel, je moet hem alleen op toeren houden.
 
Suzuki VX800 Marktplaats

Ik zit al een tijdje met een schuin oog naar deze te kijken.. Niet echt een opknapper, maar waarom een gare motor kopen als je voor €650 (heb wat af kunnen dingen) deze kunt kopen?
 
Dan heb je wél.een v-twin! Denk dat dit idd een erg leuk ding is om wat mee te klungelen 🤟
 
Terug
Bovenaan Onderaan