Wat is dit voor motor

Gerritos

Rookie
13 jun 2023
6
4
Hallo ik ben Gerrit en nieuw op dit forum. Ik heb een vraag. Een opa an ons reed in de oorlog op deze motor, zie foto. Wij willen dolgraag weten wat voor merk dit is. Is het een NSU. Of toch iets anders
Dank voor jullie suggesties..we zijn er blij mee
 

Bijlagen

  • IMG-20230204-WA0039.jpg
    IMG-20230204-WA0039.jpg
    180,8 KB · Weergaven: 300
Ik heb even gechecked. Maar denk niet dat het een DKW is. De onderbeugel naar het voorpatbord klopt niet.
 
Dan zal ik ook meer moeite doen..:
De voorvork en spatbordhouder, daarnaast ook de aansluiting van het inlaatspruitstuk ZOU inderdaad NSU kunnen zijn (Quick 98cc), maar die had geen tankschakeling...
DKW RT100 had dat wel, maar heeft de carb rechtstreeks op de cylinder...
Dan is er nog de Wanderer; tankschakeling, maar een dichte voorvork..

Tsja...suggesties?
 
Dank je PLR voor je uitleg. Vreemd het voorstuk lijkt idd heel erg veel op een foto die ik heb gevonden van een 1938 NSU Quick. Kan het een samengestelde motor zijn of zeg ik nu iets heel geks??
 
De kentekenplaat op spatbord is zo goed als zeker Duits. Het lijkt een Duitse legermotor te zijn. WL zou verwijzen naar Wehrmacht Luftwaffe.
 
Dank je PLR voor je uitleg. Vreemd het voorstuk lijkt idd heel erg veel op een foto die ik heb gevonden van een 1938 NSU Quick. Kan het een samengestelde motor zijn of zeg ik nu iets heel geks??
In die tijd? Nee hoor kan heel goed...
 
De kentekenplaat op spatbord is zo goed als zeker Duits. Het lijkt een Duitse legermotor te zijn. WL zou verwijzen naar Wehrmacht Luftwaffe.
Weer iets bijgeleerd. Als je googled naar wehrmacht luftwaffe motor kom je idd allemaal WL-* kentekents tegen


1686839809254.png
 
Ter info. De overige legerfietsen
 

Bijlagen

  • Screenshot_20230615-162924_Chrome.jpg
    Screenshot_20230615-162924_Chrome.jpg
    419 KB · Weergaven: 64
Hallo ik ben Gerrit en nieuw op dit forum. Ik heb een vraag. Een opa an ons reed in de oorlog op deze motor, zie foto. Wij willen dolgraag weten wat voor merk dit is. Is het een NSU. Of toch iets anders
Dank voor jullie suggesties..we zijn er blij mee
Volgens mij Duits.
 
Weer iets bijgeleerd. Als je googled naar wehrmacht luftwaffe motor kom je idd allemaal WL-* kentekents tegen


Bekijk bijlage 1891954
WL, het welbekende kenteken van de Wuftlaffe.

Dank je PLR voor je uitleg. Vreemd het voorstuk lijkt idd heel erg veel op een foto die ik heb gevonden van een 1938 NSU Quick. Kan het een samengestelde motor zijn of zeg ik nu iets heel geks??
Kwam regelmatig voor. Ook in Engeland bijvoorbeeld.
 
Terug
Bovenaan Onderaan