Dat moest em volgens mij zijn
Maar dat er een sliertje aanzat wist ik dus niet. Er is dus geen kijkvenstertje zoals bij de er-5?
Hoe is het trouwens bij jullie examen gegaan. Werd er daar nog naar gevraagd naar die theoretische dingetjes?
Hoe zit het met de remmen, moet je daar nog naar kijken, naar de mate van verslijting van de remblokken enz. Dat weet ik dus niet.
Misschien moet je wel zeggen wanneer je remblokkies versleten zijn, maar dan moet je de remhendel ook tot het stuur in kunnen knijpen dacht ik zoNog nooit zelf meegemaakt in elk geval dat de blokkies versleten waren, dus durf niet met zekerheid te zeggen hoe dat aanvoelt.
Je voelt niets aan je remhendel als je remblokjes bijna op zijn, en je kan hem ook nog steeds niet tot aan je handvat inknijpen, gewoon netjes af en toe je blokjes controleren.
Er zijn twee systemen voor controle oliepeil, of een kijkglaasje of een peilstokje aan vuldop.
Ik weet niet hoe het bij jouw R1 zit maar bij mijn R6 zit het peilsliertje () niet aan de vuldop maar zijn twee aparte dingen... als ik zou proberen via de de peilstok bij te vullen wordt het een geklaai van Jan-Kont.
Motor moet rechtop staan, als je een kijkglaasje hebt dan moet dacht ik het hele glaasje bedekt zijn met olie. Heb je geen kijkglaasje dan moet je op zoek gaan naar iets wat op een draaidop lijkt en ergens aan de zijkant van de motor zit. Daar zal dan als het goed is weer een staafje aan vast zitten waar je het oliepeil kan meten.