Waardebepaling CB1

Hoeveel is hij waard?

  • < 500 €

    Stemmen: 2 25,0%
  • 500 - 600 €

    Stemmen: 3 37,5%
  • 600 - 700 €

    Stemmen: 1 12,5%
  • 700 - 800 €

    Stemmen: 0 0,0%
  • > 800 €

    Stemmen: 0 0,0%
  • Je bent gek als je hem verkoopt

    Stemmen: 2 25,0%

  • Totaal aantal stemmers
    8

wietse.com

MF'er
12 okt 2006
219
0
Huizen
Hallo,

Aan het begin van de winter heb ik een CB1 aangeschaft om de winter mee door te komen, om op die manier mijn mooie 'zomer CB1' te sparen.

De 'winter CB1' is natuurlijk niet in de meest ultieme staat, anders zou ik er de winter niet mee doorrijden. Ik vraag me nu af wat een beetje de waarde is van de motor. Ik heb hier zel niet zoveel zicht op. Als de verkoopwaarde van de motor 'te laag' is om hem te verkopen, zit ik er aan te denken hem te houden in plaats van te verkopen over een paar maandjes, zodat mijn vriendin er op kan oefenen e.d.

Bij deze vraag ik dus jullie redelijke waardebepaling van de motor, zodat ik m'n plan kan trekken.

Het gaat om deze motor:
winter.jpg


Ik zal nu gewoon de plus- en minpunten noemen, in de hoop dat jullie tot een oordeel kunnen komen...
Minpunten
  • Tegen de tijd dat ik de zomermotor tevoorschijn haal is de voorband aan vervanging toe, en de achterband ietsje vierkant gereden.
  • Er zit een deukje in de tank (zie foto)
  • De tellerverlichting van de toerenteller is kapot (lampjes vervangen, maar...)
  • Het tellerhuis zit dicht gelijmd, omdat er een scheur in de buitenkant zit.
  • Hij heeft bijna 70.000 mijl gelopen
  • Er zit een scheurtje in het koplamphuis, aan de zijkant, richting de bevestiging
  • Er zit een klein 'rateltje' in het geluid, omdat de 3e cylinder net niet helemaal afdicht met de uitlaat.
  • Tegen de tijd dat hij eventueel in de verkoop gaat zijn de remblokken richting 'aan vervanging toe'
  • Hij is niet 25kw op papier, maar er zitten wel 25kw bussen in.

Plusunten
  • Mooi uitlaatsysteem :) En die zijn zeldzaam voor CB1'tjes
  • Mag dan wel een lesbak zijn geweest, maar hij is kaarsrecht
  • Tegen de tijd dat ik hem verkoop zit er nog verzekering (+ ongeval opzittenden) en wegenbelasting op tot halverwege december 2008 (Of is dat niet overdraagbaar?)
  • Het is gewoon een leuke degelijke motor :)
  • Voor de beginnende bestuurder: valbeugels

Ik hoop dat jullie met mijn bovenstaande informatie wat kunnen, en tot een oordeel kunnen komen waar ik m'n beslising weer van af kan laten hangen :)

Alvast dank!
 
Laatst bewerkt:
heb je het geld nodig?? zonee houwe
is toch een mooi eerste fietjes waar je lekker mee kan leren rijden voor een jaar (2?)
das mijnes mening
 
Ik heb zelf ook een CB-1 staan. Inruilen had inderdaad geen zin. De waarde is erg lastig maar volgens mij is het gewoon hopen wat de gek ervoor geeft. Verzekering en wegenbelasting is niet overdraagbaar.

Tip:Hou 'm er gewoon bij.

Het is ook een leuke motor om langer op te rijden dan een jaar of twee. Ik heb 9 jaar met veel plezier erop gereden voordat ik een andere heb gekocht...
 
Laatst bewerkt:
Altijd handig voor je vriendin, hoeft ze niet persé achterop ;)

Edit; die dingen rijden ook best lekker :) Liessy heeft zo'n ding gehad . . .
 
Laatst bewerkt:
Volgens mij heerst er de indruk dat ik, na het eventueel van de hand doen van deze motor, geen CB1 meer zal rijden, maar ik heb dus de decadente positie dat ik dus nog een mooie zwarte CB1 heb (op dit moment toegedekt in de schuur, wachtend op beter weer). Als het echt gewoon zonde is om 'm weg te doen omdat wat ik er voor krijg gewoon weinig is denk ik er inderaad aan hem gewoon te houden. Mede omdat ik hem niet zou verkopen om financiele redenen.

Ik heb het er net even met m'n vriendin over gehad maar die vindt niet dat ik rekening moet houden met haar, omdat ze zichzelf de eerst komende 2 jaar toch nog niet zelf ziet rijden :(.

Ze rijden inderdaad heerlijk ja, CB1'tjes :)

M'n grootste bezwaar tegen 'erbij houden' is het ruimtegebrek, tenzij ik de motor buiten stal maar dat is ook best zonde...
 
Laatst bewerkt:
Eind september 2006 ben k met mn CB1 aangereden door een man in een jeep... ;(
CB1 total... Jeep had all1 wat van MIJN verf op zn bumper :(

Hierdoor heb k er toch nog 1750,- voor gevangen *O*
1340,- van de verzekering en 410,- van de schade handelaar die um overkocht...

Opeens vond k het niet eens zo erg meer, aangezien ze op internet voor een max bedrag van ongeveer 1200,- te koop staan en menig mens bied iets van 800,- voor die motor.

dus als je um kwijt wil moet je veel rond rijden op de hoop dat iemand je met 20kmph schept, zodat je zelf nix hebt en je motor total is. :+ |(

(niet dat ut zomaar gebeurt, maja ongeluk zit in een klein hoekje)
 
Laatst bewerkt:
Eind september 2006 ben k met mn CB1 aangereden door een man in een jeep... ;(
CB1 total... Jeep had all1 wat van MIJN verf op zn bumper :(

Hierdoor heb k er toch nog 1750,- voor gevangen *O*
1340,- van de verzekering en 410,- van de schade handelaar die um overkocht...

Opeens vond k het niet eens zo erg meer, aangezien ze op internet voor een max bedrag van ongeveer 1200,- te koop staan en menig mens bied iets van 800,- voor die motor.

dus als je um kwijt wil moet je veel rond rijden op de hoop dat iemand je met 20kmph schept, zodat je zelf nix hebt en je motor total is. :+ |(

(niet dat ut zomaar gebeurt, maja ongeluk zit in een klein hoekje)



Waarom kennen wij jouw niet :? kom eens op ons topic langs en geef je op voor de 1 april meet.

Z1000 - Z750 - Z750S PLAZA deel 27
 
Als ik zo die bedragen zie (was ook wel te verwachten) kan ik denk ik beter wat geld investeren, wat puntjes opknappen en dan het ding houden voor vriendin/volgende winter...
 
Terug
Bovenaan Onderaan