wietse.com
MF'er
Hallo,
Aan het begin van de winter heb ik een CB1 aangeschaft om de winter mee door te komen, om op die manier mijn mooie 'zomer CB1' te sparen.
De 'winter CB1' is natuurlijk niet in de meest ultieme staat, anders zou ik er de winter niet mee doorrijden. Ik vraag me nu af wat een beetje de waarde is van de motor. Ik heb hier zel niet zoveel zicht op. Als de verkoopwaarde van de motor 'te laag' is om hem te verkopen, zit ik er aan te denken hem te houden in plaats van te verkopen over een paar maandjes, zodat mijn vriendin er op kan oefenen e.d.
Bij deze vraag ik dus jullie redelijke waardebepaling van de motor, zodat ik m'n plan kan trekken.
Het gaat om deze motor:
Ik zal nu gewoon de plus- en minpunten noemen, in de hoop dat jullie tot een oordeel kunnen komen...
Minpunten
Plusunten
Ik hoop dat jullie met mijn bovenstaande informatie wat kunnen, en tot een oordeel kunnen komen waar ik m'n beslising weer van af kan laten hangen
Alvast dank!
Aan het begin van de winter heb ik een CB1 aangeschaft om de winter mee door te komen, om op die manier mijn mooie 'zomer CB1' te sparen.
De 'winter CB1' is natuurlijk niet in de meest ultieme staat, anders zou ik er de winter niet mee doorrijden. Ik vraag me nu af wat een beetje de waarde is van de motor. Ik heb hier zel niet zoveel zicht op. Als de verkoopwaarde van de motor 'te laag' is om hem te verkopen, zit ik er aan te denken hem te houden in plaats van te verkopen over een paar maandjes, zodat mijn vriendin er op kan oefenen e.d.
Bij deze vraag ik dus jullie redelijke waardebepaling van de motor, zodat ik m'n plan kan trekken.
Het gaat om deze motor:
Ik zal nu gewoon de plus- en minpunten noemen, in de hoop dat jullie tot een oordeel kunnen komen...
Minpunten
- Tegen de tijd dat ik de zomermotor tevoorschijn haal is de voorband aan vervanging toe, en de achterband ietsje vierkant gereden.
- Er zit een deukje in de tank (zie foto)
- De tellerverlichting van de toerenteller is kapot (lampjes vervangen, maar...)
- Het tellerhuis zit dicht gelijmd, omdat er een scheur in de buitenkant zit.
- Hij heeft bijna 70.000 mijl gelopen
- Er zit een scheurtje in het koplamphuis, aan de zijkant, richting de bevestiging
- Er zit een klein 'rateltje' in het geluid, omdat de 3e cylinder net niet helemaal afdicht met de uitlaat.
- Tegen de tijd dat hij eventueel in de verkoop gaat zijn de remblokken richting 'aan vervanging toe'
- Hij is niet 25kw op papier, maar er zitten wel 25kw bussen in.
Plusunten
- Mooi uitlaatsysteem En die zijn zeldzaam voor CB1'tjes
- Mag dan wel een lesbak zijn geweest, maar hij is kaarsrecht
- Tegen de tijd dat ik hem verkoop zit er nog verzekering (+ ongeval opzittenden) en wegenbelasting op tot halverwege december 2008 (Of is dat niet overdraagbaar?)
- Het is gewoon een leuke degelijke motor
- Voor de beginnende bestuurder: valbeugels
Ik hoop dat jullie met mijn bovenstaande informatie wat kunnen, en tot een oordeel kunnen komen waar ik m'n beslising weer van af kan laten hangen
Alvast dank!
Laatst bewerkt: