Waarmee zet je Benzineleiding-hulpstukjes in elkaar? :?

Rob RD

De Blèje Rèswèkâh........ Vaak Ben Je Te Bang
Donateur
25 aug 2002
63.679
113.287
Rèswèk
Bij je remmetjes in elkaar zetten gebruik je ATE, Oliefiltertje en andere keeringetjes een drupje olie, pakkinkjes een likje vet, uitlaatjes een vingertje keramisch vet

Maar wat gebruik je om die benzine leiding die met een O-ringetje de carbs aanelkaar doorverbinden soepel en dicht aan te brengen: Het gaat er om dat het bewegend inelkaar zit en moet kunnen blijven bewegen,. Olie lost op, vet ook en silicone is desasteus

Wat dan wel?
 
wat is daar nu zo moeilijk aan
:?

Motorolie stond ook heus wel op mijn lijstje. Behalve dat alle toevoegingen een smerende werking hebben op bewegende delen dragen ze bij aan de afdichting, olie lost héél makkelijk op in benzine, benzine is zo capillair en viscoos als de tering en zal tussen iedere porie proberen door te lekken. Dus was ik op zoek naar een goedje dat die smerende én afdichtende eigenschappen heeft, wat is daar nou zo moeilijk aan???
 
Als je een dichtings middel nodig hebt bij een O-ring is er wat fout aan de hand daarmee
De O-ring is je afdichting en de olie alleen voor het plaatsen
Maar ik lees wel hoe je opgelost krijgt
Er is wel degelijk wat aan de hand daarmee. De ringetjes die er uit komen hebben allemaal een platte kant. Jij en ik weten dat dat gebeurt, of je moet niet bekend zijn met Yamaha. Gevolg van de constructie. Dat kan ik niet veranderen, wellicht voorkomen. Waar ze wel aan hebben gedacht is dat er een dubbele afdichting in zit, en waar zou dat nou voor zijn??? Juist, om daartussen een consistent smeermiddel op te slaan.
Misschien is het wijs om je eerst even in de techniek te verdiepen voor je gaat brallen.
 
Er is wel degelijk wat aan de hand daarmee. De ringetjes die er uit komen hebben allemaal een platte kant. Jij en ik weten dat dat gebeurt, of je moet niet bekend zijn met Yamaha. Gevolg van de constructie. Dat kan ik niet veranderen, wellicht voorkomen. Waar ze wel aan hebben gedacht is dat er een dubbele afdichting in zit, en waar zou dat nou voor zijn??? Juist, om daartussen een consistent smeermiddel op te slaan.
Misschien is het wijs om je eerst even in de techniek te verdiepen voor je gaat brallen.

RUBBER LUBRICATION & ASSEMBLY JOBS:

In addition to protection against drying-out and moving parts red rubber grease is crucial in a range of lubrication and assembly roles. Rubber needs to be lubricated to protect it from moving parts in systems such as o-rings in a cylinder piston. If the rubber is not lubricated the friction caused by the contact of the moving part may rupture the rubber. Also, red rubber grease should be used during a assembly when attempting to move rubber parts into position. The grease will facilitate a much easier assembly process.

bron: Grease Guide: What is Red Rubber Grease Used For?
 
Er is wel degelijk wat aan de hand daarmee. De ringetjes die er uit komen hebben allemaal een platte kant. Jij en ik weten dat dat gebeurt, of je moet niet bekend zijn met Yamaha. Gevolg van de constructie. Dat kan ik niet veranderen, wellicht voorkomen. Waar ze wel aan hebben gedacht is dat er een dubbele afdichting in zit, en waar zou dat nou voor zijn??? Juist, om daartussen een consistent smeermiddel op te slaan.
Misschien is het wijs om je eerst even in de techniek te verdiepen voor je gaat brallen.
Dan adviseer ik je om Mikuni te raadplegen, die fabriceren/leveren de carbs aan, Yamaha monteert ze alleen maar.
Yamaha levert de specs aan qua dimensies en spacing, en dan weet Mikuni echt wel welk glijmiddeltje het minst nadelig is om dat bewuste O-ringetje te plaatsen..
😇
 
Dan adviseer ik je om Mikuni te raadplegen, die fabriceren/leveren de carbs aan, Yamaha monteert ze alleen maar.
Yamaha levert de specs aan qua dimensies en spacing, en dan weet Mikuni echt wel welk glijmiddeltje het minst nadelig is om dat bewuste O-ringetje te plaatsen..
😇
Dat is een goed idee, ben dus meteen op hun site gaan kijken. Nu lijkt het zo dat mikuni vindt dat als het niet meer voldoet moet je maar nieuw kopen, echt in de lijk van he Yamaha gedachtengoed, drhalve iets verder doorgatast, naar jouw advies en ik vond dit.


Onwijs mooi en carburateuroverhaul voor Mikuni weergegeven en die gebruiken

1611492452614.png



Als Rob RD mensen gaat waarschuwen voor brallen in zijn draadje moeten we gaan oppassen hè.....😂
Ja nou en of... *O*
 
Laatst bewerkt:
Dat is een goed idee, ben dus meteen op hun site gaan kijken. Nu lijkt het zo dat mikuni vindt dat als het niet meer voldoet moet je maar nieuw kopen, echt in de lijk van he Yamaha gedachtengoed, drhalve iets verder doorgatast, naar jouw advies en ik vond dit.


Onwijs mooi en carburateuroverhaul voor Mikuni weergegeven en die gebruiken

Bekijk bijlage 1588317



Ja nou en of... *O*
Na al dat gezeur over zaaddodend middel las ik hier spermashield...
 
Terug
Bovenaan Onderaan