Wat wij niet zien is het bedrag waarvoor die motoren verkocht worden. Dat is allicht lager dan het geadverteerde bedrag. Of er wordt relatief veel voor een inruiler teruggegeven oid.
Er is dus wel een afschrijving, alleen een stuk minder hoog dan in de eerste jaren van z'n bestaan.Hoewel m'n glazen bol even wat mistig is heb je waarschijnlijk gelijk. Maar de opbrengst in 2024 zal ook flink lager zijn dan je aankoopbedrag. Dat is je -relatief geringe- afschrijving.
Het zal er allemaal mee te maken hebben dat veel motoren nauwelijks kilometers draaien en binnen staan. Daardoor oogt een motor van 10-15 jaar een stuk aantrekkelijker dan een auto van die leeftijd. Waardoor je krijgt dat 2e hands motoren zo duur zijn
Ik zal weer happen...als je toch wilt mierenneuken
Als jouw motor 600 euro waard was zou je dan wel 2 keer nadenken voordat je hetzelfde geld aan onderhoud in steekt.
Zo beter?
Geld wat je in onderhoud steekt krijg je er niet meer uit tenzij je ermee gaat rijden.Hoezo? Als je een motor direct voor 1200, zit daar evengoed 600,- aan onderhoud aan, gemiddeld gezien.
Mijn ervaring met (te) goedkope hokken kopen is dat je uiteindelijk toch 1500/2000 euro kwijt bent. Enige uitzondering is de GT550 die ik heb staan, die heeft inclusief achterstallig onderhoud 600 gekost en rijdt uitstekend.
Tectyleren is mij altijd afgeraden omdat het zou uitharden waardoor er haarscheurtjes ontstaan waar vocht onder kruipt wat er niet of moeilijk uit kan. Een waslaag blijft bijvoorbeeld soepel en dan heb je deze problemen niet, misschien is dat met de huidige tectyl ook zo dat weet ik niet.Hmm er zijn meer auto's van tegenwoordig die best willen roesten hoor dit is geen uitzondering.
Ik laat mijn auto's tectyleren en heb daar veel leuke bewijzen van gezien bij het tectyleerbedrijf.
Mee eens. Maar het zorgt er wel voor dat je met de motor kunt blijven rijden. Dat is toch ook wel een prettig bijkomend voordeelKortom onderhoud maakt je motor niet veel meer waard.
Afgeleverd of onderhouden door W.PokkejanKoppejan?
Tectyleren is mij altijd afgeraden omdat het zou uitharden waardoor er haarscheurtjes ontstaan waar vocht onder kruipt wat er niet of moeilijk uit kan. Een waslaag blijft bijvoorbeeld soepel en dan heb je deze problemen niet, misschien is dat met de huidige tectyl ook zo dat weet ik niet.
Waarom? Is jouw veiligheid minder waard op een motor van 600 euro dan op een motor van 16000? Als je er mee wilt rijden zal er bij een kettingaangedreven fiets toch af en toe een nieuwe kettingset op moeten. Remblokken op tijd vervangen is wel iets voor te zeggen. Bandjes die nog iets van rubber over het canvas hebben zie ik ook wel het voordeel van in.Als jouw motor 600 euro waard was zou je dan wel 2 keer nadenken voordat je hetzelfde geld aan onderhoud in steekt.
We zitten in het topic waarin gevraagd wordt wat de reden zou zijn waarom tweedehandse motoren zo weinig waard zijn. Ik zeg niet dat er bezuinigd moet worden op onderhoud.Waarom? Is jouw veiligheid minder waard op een motor van 600 euro dan op een motor van 16000? Als je er mee wilt rijden zal er bij een kettingaangedreven fiets toch af en toe een nieuwe kettingset op moeten. Remblokken op tijd vervangen is wel iets voor te zeggen. Bandjes die nog iets van rubber over het canvas hebben zie ik ook wel het voordeel van in.
Kijk maar eens bij Post hier je grootste sleutelblunder! Deeltje 2 en met name het sleutelblunders van anderen topic. Wat je daar tegenkomt
[afbeelding]
Rensdw in "het sleutelblunders van anderen topic"
Yup,Toen ik mijn motorrijbewijs heb gehaald in 1999 had ik de indruk dat het aanbod van goedkope brikken een heel stuk minder was, dan nu. Zo rond 2008 was dat een heel ander verhaal geworden.
Wellicht interessant om te zien hoeveel motorrijders er bij zijn gekomen in de loop der jaren, en dat in relatie tot econonmische ontwikkeling.
Mijn indruk is dat de markt eind jaren 90 niet op kon. Meer mensen die gingen motorrijden. Er werden veel motoren verkocht. Dat zakte vermoedelijk in na de econonmische crisis in 2008. De markt ploft in elkaar en er komen meer tweedehands motoren op de markt.
Tegenwoordig ligt alles in handbereik. Heel aanbod van auto's en motoren vind je op markplaats en hoef je niet meer langs dealers te rijden. Dit heeft dus ook als gevolg dat er heel wat concurrentie is.
Geld wat je in onderhoud steekt krijg je er niet meer uit tenzij je ermee gaat rijden.
Je motor zal wel iets meer waard worden maar je kan het er niet zo bij optellen. Zo gemakkelijk gaat dat niet. Als jij 600 euro aan slijtage onderdelen hebt vervangen dan mag je blij zijn als je je motor voor 100-200 euro meer verkoopt.
Laat ik het anders vertellen dan. Als jij een lekke koppakking hebt gehad, reparatie 400 euro, dan is dat 400 euro wat je de lucht in gooit en dan kan je daar 0 euro van bijtellen op de dagwaarde van je motor. Je zou in principe de motor dan voor 400 euro minder kunnen verkopen dat de koper hem dan gaat fixen met de intentie om ermee te rijden.
Kortom onderhoud maakt je motor niet veel meer waard.
Ik denk dat zijn motor 750 euro "waard" is, alleen voor hemzelf iets meer.
Ja wat is iets waard. Ik zou het er niet voor betalen.bij motor scooters zit het juist andersom een xmax 250 uit 2005 is nog steeds 2-3k waard terwijl een nieuwe op dit momment voor 5600 weg gaat. Een tmax uit 2008 is nog steeds 7000 waard nieuw prijs was 10600
Antwoord: "zoveel als een gek ervoor wil geven"Ja wat is iets waard.