Waarvoor dient de vlinderklep??

Daniel mt09

MF veteraan
5 sep 2003
3.071
11
Brabant
He mensen, heb al beetje gezocht maar nog nie echt een antwoord gevonden, maar waarvoor dient de vlinderklep in me uitlaat?
En kan het kwaad als ik em weghaal?

Heb btw een kwak zxr6 '96.


Grtzz daniel
 
Een ZX-6 een vlinderklep in de uitlaat??????? Nog nooit van gehoord... Ik dacht dat alleen Yamaha's dat hadden, en dan alleen de modellen met meer dan 750 cc omdat het bij 600's niet helpt. En verder de nieuwere Blade's en GSX-R 1000's en de ZX-10R ook dacht ik.
 
He mensen, heb al beetje gezocht maar nog nie echt een antwoord gevonden, maar waarvoor dient de vlinderklep in me uitlaat?
En kan het kwaad als ik em weghaal?

Heb btw een kwak zxr6 '96.


Grtzz daniel


Levert meer koppel op (ong. 5% bij lagere toerentallen).
Belangrijkste reden echter is vanwege emissie/geluidseisen.
Mensen zeggen wel van niet maar is echt zo.
Heb het laatst er over gehad met de RDW steekproefmeneer :P en die is ook gek van motoren.
Kwaad dat je hem weghaal??? Nee hoor. Ik heb hem ook niet meer in mn zx10r zitten (Akra compleet syteem). De servomotor zit er nog wel gewoon en die wordt nog steeds aangestuurd. Als ik die loskoppel gaat het FI lampje branden.
En dat willen we niet. (FI = Fault indication)
Hij slaat da neen fout op in het motormanagement welke je weer kan uitlezen.
 
In de nieuwe blade zit halverwege ook zo'n vlinderklep.
Ik heb eens gelezen dat dit ook voor de duitse markt moet, vanwege de geluidsemissie in duitsland....
Maar 't zal vast ook iets te maken hebben met meer koppel onderin ofzo.
 
In de nieuwe blade zit halverwege ook zo'n vlinderklep.
Ik heb eens gelezen dat dit ook voor de duitse markt moet, vanwege de geluidsemissie in duitsland....
Maar 't zal vast ook iets te maken hebben met meer koppel onderin ofzo.
ja klopt ik heb een blade van 2003... en je merkt het zeker tot 3000 toeren blijft ie nagenoeg dicht..Maar tja als je er net als ik een dikke pijp onder hebt...

BLAAST HET LEKKER DOOR :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan