Twan Arnts
Die hard MF'er
Hallo,
Mijn 2003 R1 wordt te warm. Normaal gesproken slaat de ventilator bij 105 °C aan en koelt de motor terug naar +/- 95 °C. Nu loopt tijdens het racen de temepratuur op tot zo'n 95 °C en wordt 'ie door rijwind gekoeld. Bij het rustig terug rijden en wegzetten in de paddock loopt de temperatuur tot +/- 110 °C op zonder dat de ventilator aanslaat.
Wat kan de oorzaak zijn? De fan draait en de zekering is oké. De thermostaat heb ik gedemonteerd en wil ik testen volgens WPHB. Kan het ook aan de waterpomp liggen? En hoe kan ik testen of die uberhaupt wel draait. En dan waarschijnlijk de domste vraag, al bestaan er geen domme vragen zegt men, waar zit op de R1 '03 de waterpomp? Heb wel een schema uit het WPHB maar krijg het niet gevonden. Ik dacht dat de waterpomp op de plaats van de oliepomp zat
Alvast bedankt voor de reactie's,
Twan
Mijn 2003 R1 wordt te warm. Normaal gesproken slaat de ventilator bij 105 °C aan en koelt de motor terug naar +/- 95 °C. Nu loopt tijdens het racen de temepratuur op tot zo'n 95 °C en wordt 'ie door rijwind gekoeld. Bij het rustig terug rijden en wegzetten in de paddock loopt de temperatuur tot +/- 110 °C op zonder dat de ventilator aanslaat.
Wat kan de oorzaak zijn? De fan draait en de zekering is oké. De thermostaat heb ik gedemonteerd en wil ik testen volgens WPHB. Kan het ook aan de waterpomp liggen? En hoe kan ik testen of die uberhaupt wel draait. En dan waarschijnlijk de domste vraag, al bestaan er geen domme vragen zegt men, waar zit op de R1 '03 de waterpomp? Heb wel een schema uit het WPHB maar krijg het niet gevonden. Ik dacht dat de waterpomp op de plaats van de oliepomp zat
Alvast bedankt voor de reactie's,
Twan