Wat is de beste accu?

Baas Bakx

MF'er
11 nov 2021
40
16
Ulvenhout
Hallo,

Ik ben alweer toe aan een nieuwe accu voor mijn Harley.
3 jaar oud en kapot.

Omstandigheden:
Harley FLH 1977. Oude beestje dus, start dus niet bij de eerste vonk en is wat zwaarder rond te krijgen.
Rijdt weinig, 4 keer per maand.
Motor staat in een onverwarmde garage.
Heb hem nooit aan de druppellader gehad, maar vaak als ik hem nodig heb hang ik hem tevoren soms een nacht aan de lader.

Wat de beste accu is voor deze situatie is wellicht moeilijk te zeggen. Maar wat zijn goede accu's voor wat zwaardere ouder motoren en wat zijn slechtere accu's?
Misschien is er wel een vergelijking gedaan al, maar die ken ik niet.

Alvast bedankt
Jeroen
 
Beste accu is een accu die het langste uithoudt en de motor start als je weg wilt…merk geen idee.

Ik heb een motobatt al 8 jaar ofzo in mijn motor en Yuasa hield het slechts 1.5 jaar uit. Anderen zullen tegengestelde ervaringen hebben.

Ohja, ook hier allerlei tegenovergestelde ervaringen mbt druppelladers….mijn ervaring is heel goed van een druppellader die aan mijn motobatt ‘hangt’.

en ik heb er zelfs 3 die aan verschillende accu’s hangen…

Bekijk bijlage 1839559
Ik heb 10 jaar met een Varta accu gedaan, hij startte nog prima maar doordat de capaciteit achteruit ging was dan dat de xenon uitging.
Wel bij lange stilstand aan een optimate 4, die doet het ook niet meer.
Nu weer een Yuasa, direkt starten en de xenon blijft ook aan.
Yuasa is een stuk goedkoper dan de Varta van 10 jaar geleden.
 
Laatst bewerkt:
Onder het motto van "Domme vragen bestaan niet" ... Hoe kan het dat accu's van motorfietsen het sneller lijken te begeven?

Ik had 12 jaar een Golf uit 1981. Destijds bij overname een nieuw batterijtje erin gedaan en al die jaren nooit startproblemen. Ik reed voornamelijk in het weekend. Had er een Polo bij voor woon werkverkeer

Nu heb ik een TDM850. Dezelfde manier van gebruik (weekend vehikel) en mijn Yuasa is schijndood.

Geeft 12 volt op de meter, maar duikt bij belasting onder de 10v.

TDM staat binnen in de stalling. Niet verwarmd, maar het wordt niet kouder dan 15 graden oid.
Bij mij gaan die motoraccu's ook altijd kapot. Geen idee wat ik fout doe.
Ik heb nu een Lithium, en die blijft wel heel
 
Terug
Bovenaan Onderaan