Wat is dit geluid?

fleleux

Rookie
17 jan 2021
3
1
Weet iemand wat het geluid is dat te horen is in dit filmpje? Lijkt van aan het dashboard te komen en begint na enkele seconden op het filmpje. Komt steeds terug...

 
Laatst bewerkt:
Klopt. Gebruik iets met grafiet. En controleer ook de opnemer in de vooras. Meestal is dat de boosdoener.
Ik heb dat schreeuwen alleen maar in tellers gehad, dat is niet gelijk wetgevend, maar als hij de kabel los heeft gehaald, dan draait dat ding op de vooras er nog steeds lustig op los en volgens zijn zeggen is het piepen weg, zou het dan toch die voorasadapter zijn??? Nee toch? Ben ik benieuwd waarom je toch daarheen verwijst??? :?
 
Ik heb dat schreeuwen alleen maar in tellers gehad, dat is niet gelijk wetgevend, maar als hij de kabel los heeft gehaald, dan draait dat ding op de vooras er nog steeds lustig op los en volgens zijn zeggen is het piepen weg, zou het dan toch die voorasadapter zijn??? Nee toch? Ben ik benieuwd waarom je toch daarheen verwijst??? :?
Ik heb dat ding zelf stuk. En het geluid bleef aanwezig met een af gekoppelde kabel. De opnemer was van binnen vermorzeld.Misschien is hier de binnenkabel losgekomen van de opnemer. Maar dat hoeft hier natuurlijk niet het geval te zijn. ☺ Edit; Jouw verhaal is aannemelijker.👍
 
Laatst bewerkt:
Weet je wat: Lees het hele topic effe door, misschien kom je nog bij de koolborstels of de nokkenas uit
Toen ik het toendertijd bij mijn brommertje had leek het geluid uit de benzinetank te komen.Puch maxi of Tomos A35,weet ik niemeer(errug lang geleden)Maar brommertje met tankframe dat als klankkast werkte.Echt hard gierend geluid terwijl de tellernaard rustig zonder zwiepen de snelheid aangaf,Toen het geluid opeens ophield zag ik dat de tellernaald op 0 stond.Kabel was dus gebroken .Nieuwe kabel erop en nooit geen last meer gehad, Ik ga er van dus uit dat het in de kabel zat.in ieder geval niet de opnemer in het voorwiel.
 
Zal ik doen. Bedankt voor de tip. Wist niet dat je kwaad werd....
Nooit... Maar als je na 3 keer verteld te zijn nog niet door hebt dat het daar niet vandaan komt... Ik heb ook wel eens een fluitje gehoord toen ik bij mijn motor stond, bleek de spoelbak van de WC te zijn die stond te vullen na doortrekken... tsja...
 
Had ik ooit toen er ongemerkt een pliesie-BMW-R80-dinges in mijn dooie hoek kwam rijden; ik dacht "waar komt dat getik toch ineens vandaan?".
Tijdens het rijden links en rechts op het blok kijkend om te achterhalen wat er ineens zo tikte, kwam Bromsnor uit mijn dooie hoek om naast me te rijden..
Duidelijk verhaal...
 
Is waarschijnlijk je kilometertellerkabel of toerentellerkabel (als deze ook mechanisch is).t niet helpt wotdt het vernieuwen Is redelijk makkelijk te testen, door deze bij de klok even los te schroeven.Mogelijk zou je deze nog inwendig kunnen smeren met vet.Indien dit niet helpt, kun je het best de kabel in zijn geheel vervangen (buiten en binnenkabel) Komt meestal voor als de kabel niet tijdig inwendig gesmeerd wordt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan