Wat is dit voor spul? (foto)

B@rt#89!

Die hard MF'er
14 feb 2008
577
0
Groningen
Dit zit steeds weer aan de rechterkant van mijn gsx600f '98. Dit doet ie altijd al maar nu wil ik wel eens weten of er misschien iets aan moet gebeuren. 'Het' is niet nat ofzo en er zit geen geur aan. Wat is dit? :?
full
 
Op gedroogde roest? wat eerder met water vermengd is geweest....

3 dagen geleden heb ik de motor voor het laatste gewassen maar daarna is ie niet meer nat geweest. Of zal het ergens in het frame of bij de radiateur blijven hangen en wat er pas uit komt als ik ga rijden? Kan niet zo heel veel kwaad volgens mij want ik rijd er al wel 8000 km mee rond maar wil het nu gewoon eens weten ;)
 
Is het poeder-achtig? Misschien iets op/langs de weg waar je (woon/werk-verkeer?) dagelijks langskomt.

Wat is de functie van die opening; lucht-aanzuigen? Als je aan het rijden bent, bevindt dan die opening zich vrij kort achter je hielen/kuiten (luchtwerveling gebroken rijwind)?

Zit er verder nergens hetzelfde spul?

Verpulverend zachtschuim (zit misschien in sommige zadels)?
 
Is het poeder-achtig? Misschien iets op/langs de weg waar je (woon/werk-verkeer?) dagelijks langskomt.

Wat is de functie van die opening; lucht-aanzuigen? Als je aan het rijden bent, bevindt dan die opening zich vrij kort achter je hielen/kuiten (luchtwerveling gebroken rijwind)?

Zit er verder nergens hetzelfde spul?

Verpulverend zachtschuim (zit misschien in sommige zadels)?


Het is wel een beetje poederachtig, maar ik denk dat dat komt omdat de vloeistof zelf is opgedroogd. Het gat heeft verder geen functie, en nergens anders zit dat spul. Maar voor die rommel zit wel een soort apparaat wat op mijn radiateur zit dus heel misschien komt het daar wel uit? Ach, zal me er verder ook niet al teveel zorgen over maken hoor... ;)
 
Koelvloeistof kan het niet zijn want een GSX600f is luchtgekoeld. Maar ik gok op water dat ergens op een roestig randje blijft staan en tijdens het rijden weg wordt geblazen.
 
Het kan zijn dat er ergens water in blijft zitten na een wasbeurt of regenbui, bv. in de lamellen van je olieradiator.
Daar komt wat roest bij en na een dag of wat blaast het water er weer uit, met de roest. Dat geeft ook dat patroon.
 
Een collega van me met een GSXF750 heeft precies hetzelfde, bij hem komt het roestwater uit een afwaterringsgaatje van zijn metalen frame,....heeft hij al 2 jaar,..komt elke keer terug,...
 
Het kan zijn dat er ergens water in blijft zitten na een wasbeurt of regenbui, bv. in de lamellen van je olieradiator.
Daar komt wat roest bij en na een dag of wat blaast het water er weer uit, met de roest. Dat geeft ook dat patroon.


Of idd het metalen roostertje wat voor je oliekoeler zit, die wil na een winter wel eens roesten aan de randjes. (De mijne heb ik met antracietkleurige Hammerite geverfd,....en ik heb geen onderkuip,...zeer waarschijnlijk niets ernstigs,.. ;)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan