Bij vervanging ketting altijd je tandwielen er ook bij vervangen . Deze zijn namelijk op elkaar ingelopen. Bij verschillende spanningen in je ketting zou ik persoonlijk de boel vervangen. Maar mocht het binnen de marge ? blijven dan zou je door kunnen rijden.
...dat slijt nooit in op elkaar.
Hier heb ik toch echt wel mijn vraagtekens bij?
Tandwielen vervangen als ze versleten zijn of uitgesleten is prima, maar kettingen die "inlopen " op de tandwielen, daar moet je je zelf eens afvragen hoe een ketting is opgebouwd, waar die slijtage in de ketting dan op moet treden, en vraag je eens af hoe de krachten van een ketting op de tandwielen worden overgebracht...
weet je hoevaak sommige kettingen en tandwielen rond moeten gaan om voor en achter de juiste tanden weer op dezelfde schakels te krijgen, dat slijt nooit in op elkaar.
Hier heb ik toch echt wel mijn vraagtekens bij?
Tandwielen vervangen als ze versleten zijn of uitgesleten is prima, maar kettingen die "inlopen " op de tandwielen, daar moet je je zelf eens afvragen hoe een ketting is opgebouwd, waar die slijtage in de ketting dan op moet treden, en vraag je eens af hoe de krachten van een ketting op de tandwielen worden overgebracht...
weet je hoevaak sommige kettingen en tandwielen rond moeten gaan om voor en achter de juiste tanden weer op dezelfde schakels te krijgen, dat slijt nooit in op elkaar.
Voor je uitgaande as krom raakt liggen je lagers er allang uit hoorte strak is slechter.. komt te veel kracht bij invering op de uitgaande as van het blok waardoor deze krom kan raken.. dan ben je veel verder van huis.
en over jouw ketting.. als je verschillende spanningen op de ketting hebt tijdens het draaien, wordt het tijd je kettingset te vervangen.
En waarom noemt iedereen de batterij van zijn motor of auto een accu?Waarom noemt iedereen een kettingwiel een tandwiel? Zijn echt 2 verschillende dingen hoor, of ben ik nu een zeikerd haha.
En waarom noemt iedereen de batterij van zijn motor of auto een accu?
Toch even offtopicDat is niet het onderwerpMaar om er even in te springen op je motor zit wel degelijk een accu en geen batterij. Een accu kan namelijk een grotere range van output geven en een batterij dus niet. Dus daarom zijn het 2 verschillende dingen.
Maar laten we even ontopic blijven
WTF is vaut aan tandwiel
Ik heb altijd geleert dat een tandwiel/tandrad niets anders is als een ronde schijf/bus/cilinder met kartels/uitsparingen er aan/in, en daardoor in een ander "iets" kan grijpen om krachten over te brengen.
Iets is in de meeste gevalen een ander tandwiel en in dit geval een ketting