Wat kost een honda CB1?

Pindakaasman

Rookie
15 okt 2002
4
0
Vlissingen
Ik heb al een tijdje me motor rijbewijs (voor alle cc's nog) en nu wil ik eigenlijk ook iets gaan kopen, het mag echter niet te veel kosten uiteraard :)
Nu vond ik toen ik mijn rijbewijs net had een Honda CB1 altijd wel een leuke motor, toen was dat allemaal veel te duur, maar nu zag ik er een staan voor 1750 euro.
Ik heb er dus de ballen verstand van maar dat ding heeft maar 2700 mls op de teller, dat is toch wel erg weinig dan?
http://www.zeelandnet.nl/index.php?upn=020104&pb_item=137157

Verder vroeg ik me af of een cb1 te klein is voor iemand die 1.90 lang is?
En of het net zoals bij auto;s in somige delen vanhet land goedkoper is om een 2dehands motor te kopen?
 
2700 miles is niks...

Vraag is of et misschien niet 27000 was, en voor de rest, tsja zelf beoordelen of je et er voor over hebt...

1700 euro voor CB-1 is niet duur nee, maar weet wat je koopt, ga em kijken/proefrit doen
 
2700 miles kan gewoon niet. De motor is pakweg 12 a 13 jaar oud. Lijkt me sterk dat er niet mee gereden is. Dus of het is idd 27000 miles of er is mee gekloot.
1750 is wel een nette prijs verder voor een CB1. De prijzen blijven helaas wel kunstmatig hoog bij die dingen. Nieuw, in 1989 en 1990 kostten ze namelijk maar 9900 oude Nederlandsche guldens/florijnen.
 
item_137157.jpg


HONDA CB1 te koop voor 1750 euro
De moter verkeert in goede staat, enkel een nieuwe acherband. 2700 mls op de teller.

Vreemd, dat zou de org. a.band moeten zijn dan. Dan is de voorband uitgedroogd.
Met zo'n uitlaat geloof ik daar niet echt in.

Ro
 
Ik zou zeggen probeer ff iets meer info in te winnen en zoek op het net naar vergelijkbare motoren om te zien of de prijs een beetje overeenkomt.
Niemand geeft zijn motor weg mits hij er vanaf moet :9
 
Hoi ik heb zelf een honda cb1, 1750 euro is echt niet duur. ik heb zelf voor de mijne 2500 euro betaald, hij is 11 jaar oud, dat zijn ze allemaal! heb 154704 mijl op de teller staan. wat ik al erg weinig vond. hij loop als een zonnetje geen geluidje te veel te horen. {behalve mijn open lazerpijp dan!} kreeg er een nieuw voorband bij zat al een recente achterband op. Mij hoor je niet klagen, heel tevreden. het is vreselijk lekker rijden!!!! ik ben zelf 1.80m en ik heb aangenaam veel zicht op mijn elebogen in de spiegeltjes, maar voor de rest zit hij prima, en ben ik niet te groot, en het voor deel is dat deze motor prsies in de schuur past. Ik zou zeggen maak een proefrit, maar een honda CB1 is zeker geen slechte keus
 
He,
Ik heb gisteren een cb1 met mooie kuip gekocht. Ik sloop de kuip er toch vanaf. Hij is zwart en ziet er goed uit. Hij heeft 14000 miles op de klok en bijna geen roest te bekennen. Alles orgineel en alle blokbouten zijn nog on-aangeraakt. cb1 staan bekend om hun betrouwbaarheid. Ik heb die van mij voor 1600 gekocht maar ik denk dat weinig mensen me dat na doen omdat dat wel erg goedkoop was :) Als je hem niet zo duur wilt kun je er een uit duitsland halen. Zal je ongeveer net zoveel kwijt zijn als ik. Succes *D
 
1600 euro, lekkere prijs

Wou dat ik een CB-1 voor zo weinig kon kopen :(

Ik ben er ook reuze blij mee. Je moet gewoon het hele net afzoeken. Soms staat er ergens wel een koopie. Dan ergeen gaan, niet mekkeren als het (zoals bij deze) 150 km rijden is. Gewoon doen en kijken, beoordelen en als goedgekeurt kopen. Hij vroeg 2000, ik bood 1600 en hij sloeg dat af, later kwam verzekering en alles weer deed ie het toch maar. Scheelt me wel een rug in guldens. Ding is zwart, vind ik pers. mooier. Al het chroom is echt als nieuw. FRame is ook overgespoten geen roets niks, alleen was laatst een zekeringetje stuk maar dat is 0 eurocent bij ons bedrijf :)

succes!
 
Ik ben er ook reuze blij mee. Je moet gewoon het hele net afzoeken. Soms staat er ergens wel een koopie. Dan ergeen gaan, niet mekkeren als het (zoals bij deze) 150 km rijden is. Gewoon doen en kijken, beoordelen en als goedgekeurt kopen. Hij vroeg 2000, ik bood 1600 en hij sloeg dat af, later kwam verzekering en alles weer deed ie het toch maar. Scheelt me wel een rug in guldens. Ding is zwart, vind ik pers. mooier. Al het chroom is echt als nieuw. FRame is ook overgespoten geen roets niks, alleen was laatst een zekeringetje stuk maar dat is 0 eurocent bij ons bedrijf :)

succes!

Heb je een piccie d'r van? ben wel benieuwd!
 
Voor de kilometerstand hoef je het niet te laten. Ik heb zelf een CB-1 gehad als eerste motor en heb er een jaar met veel plezier op gereden. Jammer dat ik hem niet naast mijn huidige motor kon houden, heb hem met pijn in mijn hart weg gedaan..... '(

Wellicht dat in het volgende voorbeeld al je vragen beantwoord worden:

Ik ken iemand met een lengte van minimaal 1.85 m die op een CB-1 vele woon/werk kilometers reed, meedeed aan circuitavonden (en het nog best wat 'sneller' spul moeilijk maakte). Hij heeft de motor een tijdje geleden verkocht (ik geloof voor rond de 1000 euro - kilometerstand >65.000 miles) aan een vriend van me en zijn vriendin heeft er nu weer veel lol van :)
 
1600 euro, lekkere prijs

Wou dat ik een CB-1 voor zo weinig kon kopen :(

1600 euro is een normale prijs voor zo'n ding.. alles erboven is te duur vind ik... ze zijn 13 jaar oud, hebben vaak erg veel gelopen en de nieuwprijs was nog geen 4500 euro.

De CB1 stond ook op mijn wenslijstje, maar de prijzen waren zo asociaal hooggehouden, dat ik mooi voor wat anders ben wezen kijken. Sommige mensen durven nog 3000 euro voor een CB1 te vragen die al 70.000km heeft gelopen |(
 
Naar aanleiding van dit topic even op zoek geweest naar wat foto's. En zie hier: een piccie van mijn eerste motorliefde...... :9

Rechts_achterkant.sized.jpg
 
zelf heb ik ook wel eens een aantal ritjes gemaakt op een CB1,
ik ben omgeveer 1.87 lang. Gaat verder prima,
is ook lekkere motor, als ik in januari mijn rijbewijs haal dan ga ik een CB1 kopen!
 
Ik ben bijna 1.90 m lang en ik heb erop gelest. Ging prima met mijn lengte, alleen als er een kuip op zit gaat het wat minder.
 
Hi!

Ik heb een paar vraagjes over de CB-1:
* Klopt het dat hij bij 120 meer dan 8000 draait in 6??
* Is de zithoogte inderdaad nog stukken lager als bij de CB500 (ik heb korte pootjes, ideaal..)?
* Hoe zit het met de degelijkheid van de motor, kan die probleemloos wat km\'s aan?
* Welke bouwjaren zijn er, zijn er nog verschillende series in deze bouwjaren? Wat goede/slechte?
* Onderdelen geen probleem?

Groeten Raymond.
 
Hoi,

* Klopt het dat hij bij 120 meer dan 8000 draait in 6??
Ja, het is een lichte motor en bij kleine cylinderinhoud moet er dus veel toeren gedraaid worden om toch vermogen te hebben. Het toeretal klopt aardig en is eigenlijk alleen een kwestie van wennen...

* Is de zithoogte inderdaad nog stukken lager als bij de CB500 (ik heb korte pootjes, ideaal..)?
Ja, de zithoogte is inderdaad erg laag. Wel staan de voetsteunen erg hoog (nog nooit aan de grond gehad) dus lange mensen kunnen last van de knieen krijgen.

* Hoe zit het met de degelijkheid van de motor, kan die probleemloos wat km\'s aan?
Degelijkheid is heel hoog. Ik rij nu ongeveer 5 jaar op mijn CB-1 en laatst pas de eerste storing gehad bij een tellerstand van ongeveer 42000 mijlen (wel een dure trouwens), maar verder nooit problemen

* Welke bouwjaren zijn er, zijn er nog verschillende series in deze bouwjaren? Wat goede/slechte?
Alle CB-1-tjes zijn in 1998 en 1990 geproduceerd en vanaf dat jaar mondjesmaat op de markt gebracht. Alleen in Japan is een andere versie te vinden. Deze heeft een chromen uilaat, radiateurkapjes en spiegels. Deze kom je hier echter nooit tegen. Je moet er wel erg op letten dat het geen lesmotor is geweest...

* Onderdelen geen probleem?
Onderdelen is geen probleem. Een aantal onderdelen is gelijk aan die van de CBR600. Mijn dealer heeft de bestelde onderdelen altijd binnen 3 dagen in huis (Van Heerdt Motoren in Hilversum 035-6835753)

Groeten Peter Lankreijer
 
Trouwens is het een leuk motortje. Ik heb er laaaang geleden nog op gelest. Rijd zker niet verkeerd. Succes met je zoektocht naar een goed exemplaar.
 
Terug
Bovenaan Onderaan