Dat levendiger merkte je echt zo wel!
Ik ging eerst van een 40mm pijp naar een 50mm pijp, wereld van verschil!!!
Toen ben ik eens met de lengte van de demper gaan experimenteren, geluid werd er niet mooier op toen ik hem langer maakt, wél trok ie een stuk minder, moest ineens toeren draaien voor ie begon te trekken, eerder trok ie direkt onderin al... later de demper weer korter gemaakt en hij liep weer als vanouds.
Later heb ik op dezelfde bocht pijp een andere demper gemaakt, één waarvan de pijp diameter steeds wat op liep, de volgende pijp schoof over de voorgaande heen, in zo'n 5 stappen als ik mij niet vergis, tot in de demper heb ik de diameter op laten lopen.
Hier kreeg ik een apart geluid van, vrij zwaar en dicht bij de motor vrij hard geluid, was de motor een aantal meter van je verwijderd was, was ie ineens vrij rustig.
Met deze demper begon de motor ineens een héél stuk harder te trekken, een oud collega van mij die aan SuperMotard doet had mij dit verteld en ik was daar toch nieuwsgierig door geworden, ik was verbaasd over het resultaat!! Motor werd er gewoon agressief van.
Het betrof wel een off roadje..