Wat zijn nou veel kilometers??

Status
Niet open voor verdere reacties.
Mijn Bandit heeft al 126.500km gebold, en de vorige (GSX600F) heb ik na 117.000km ingeruild.
Ik blijf (als er niet te veel problemen aankomen) nog wel een paar jaar met mijn Bandit rijden :]
Er zit ondertussen ook wel een nieuwe koppeling in, en nieuwe remschijven, maar dat is volledig normaal na meer dan 100.000km.
Die is zeker verkocht met 17.000 km op de teller? :+

Ben met m'n '01 Duc 748 al over de de 50000 km heen. Door het nieuwe carter bij 40000 km kan ie er wel weer een tijd tegen. Versnellingsbak en cilinders waren nog in topconditie.
 
Laatst bewerkt:
Moto73 duurtest met een R1, ruim 50.000 km en alle slijtage viel nog binnen fabriekstolerantie's. Kortom, eigenlijk nog gewoon nieuw.
Hoonsporen waren nog te zien op de cilinderwand, dus gewoon NUL slijtage.
Hier in de buurt een Fireblade met meer dan 100.000, modeljaar 1995, dus toen ook al.

Het maakt niets uit.
 
80K op mijn Ducati Monster 750cc.
En rijdt nog steeds als een zonnetje :]
Wat men ook mag beweren van Ducati... ik weet dat mijn tuffertje goed rijdt... :]
heb je een lot uit de loterij , bij ducs hoor je vaak andere dingen bijv al met 3000km in strond gedraaid!!!! :r :r :r :r :r
 
Die is zeker verkocht met 17.000 km op de teller? :+
Ik heb die ingeruild bij de dealer die altijd de kleppen gesteld heeft (de rest heb ik altijd zelf gedaan), en die wist heel goed hoeveel kilometers er werkelijk opstonden (omdat de teller na 99.999km terug op 0 ging, stond er dus maar 17.000km op).
Wat er daarna verteld is aan de koper, dat weet ik niet. Maar die motor was heel snel terug verkocht.
Ik heb dus nooit aan de teller geprutst, en de dealer ook niet.
 
Mijn fietsen hebben resp. 180K en 73K op de teller (R1100RT 4 jaar, XJ900 9 jaar oud, allemaal zelf er op gezet :) ). Als je netjes met je blok omgaat kunnen ze heel lang mee! Geen noemenswaardige schade, alleen die versnellingsbak van de R1100 '( imho is de tellerstand niet van belang maar de (vorige) berijder wel.
 
In de Moto 73 staat nu een stuk over een Aprilia Falco, een relatief hoogtoerige tweecilinder, met 100,000km op de teller. Oordeel zelf.. ;) .

Technisch kan het makkelijk, als je maar een beetje netjes met je spullen omgaat. Zelfde geldt voor een auto...
Bij een auto is het "normaal" dat er nieuwe schijven, schokdempers, uitlaten, koppeling en zo in moeten, voor een motor is dat een uitzondering.. waarom?
Alleen, bij een motor is dat wel veel duurder, helaas.

Zou je dat artikel kunnen inscannen?
 
Hier mijn teller een tijdje terug (nu 95.000)
teller_VFR.jpg


laatste keer bij de grote beurd kleppen stellen, 2 kleppen gesteld die eigenlijk binnen de tolerantie vielen echter aan t randje, dus toch gesteld.

olie verbruik?? hahaha heb ik niet.

algehele conditie van de motor: top

bouwjaar '94.

motor: honda VFR

kortom, als de motor netjes word bereden en warm word gereden kan die hèèl lang mee. en nee ik heb geen ouwe wijven rijstijl.


VFRiendelijke groetuh
Speedy
 
De Goldwings en Harley's en bmw's zijn toch denk ik de echte Kilometer vreters.
De Harley's ook :? Goldwings, Pans en BMW's zijn volgens mij ook de kilometervreters, maar Harley's...

Anyweg, mijn rebel stond bij aankoop op 26.000, nu bijna op 30.000 :] maar helaas denk ik niet dat die het klokje rond zal gaan, tenminste niet onder mijn hoede. Het is dan ook geen echte 'kilometervreter'.
 
In MOTO73 stond recent een BMW K75RT die 300.000km had gelopen en die al 17 pekelwinters had overleefd. Motorisch nog in topconditie. Net als die BMW K100 met 500.000km die eerder bij MOTO73 langskwam... De angst voor hoge kilometerstanden lijkt wel een hoax.
 
Ja, maar speelt deze vraag tegenwoordig dan niet? Is het aantal kilometers voor een motor tegenwoordig niet meer relevant? Ik vond het iig een interessante vraag.
 
Hé, een topic met een baard... :p

Hoax of niet, feit is wel dat de gemiddelde normaal gebruikte motor in Nederland gesloopt wordt omdat íe economisch afgeschreven is/niet modieus genoeg meer is/onverkoopbaar is en niet omdat íe technisch òp is.

[me="Billy the kid"]rijdt dagelijks naar zijn werk op een 'niet meer geheel in showroomstaat verkerende' XJ750 SECA uit '81 met 340.000 km achter de kiezen...[/me] :X
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan