Wave discs voor srad

hc460

MF veteraan
6 nov 2009
1.047
0
De srad mag waarschijnlijk een set schijven gebruiken en nu lijken die wave schijven me ook wel wat.
Hebben die nog nut tov standaard schijven?

Aangezien ik over een week vakantie ga vieren in de usa,lijkt 't me wel wat om die daarvandaan mee te nemen,zeker met de huidige dollarkoers.
Ik kom zowel in nl als in de usa diverse merken tegen,welke hebben de voorkeur en welke beslist niet.
 
Ik weet dat t bij "downhill" fietsen zo is dat als je wave schijven hebt met een flinke "zaagtand" eraan, dat die schijven blokken vreten alsof het niks is! :/

Of dat zo met motoren ook is weet ik niet, maar lijkt me van wel? :P
 
Dat de looks beter zijn is zeker,maar 't moet ook wel vertragen..

Als ik verschillende aanbieders vergelijk kom ik (zoals zo vaak tegenwoordig) veel aanbieders uit china etc tegen.
Vergelijk ik die met aanbieders hier,dan komen de afbeeldingen hetzelfde over,echter heb ik er dan twee voor de prijs van 1.

En hoe is de kwaliteit vandat spul.
 
Dat de looks beter zijn is zeker,maar 't moet ook wel vertragen..

Als ik verschillende aanbieders vergelijk kom ik (zoals zo vaak tegenwoordig) veel aanbieders uit china etc tegen.
Vergelijk ik die met aanbieders hier,dan komen de afbeeldingen hetzelfde over,echter heb ik er dan twee voor de prijs van 1.

En hoe is de kwaliteit vandat spul.

Made in china zegt in ieder geval vrij weinig over de kwaliteit van een product. Veel grote of bekende merken ontwerpen hun spul thuis, en laten het produceren in lage-lonenlanden. Dat zegt vaak veel over de kwaliteit, omdat hun producten ook in bijvoorbeeld china volgens de kwaliteitsnormen moeten worden geproduceerd. Het voordeel van kwaliteitsgarantie heb je vaak niet bij erg goedkope/chinese merken. :)
 
Laatst bewerkt:
Ik heb zowel zeer goede als mindere ervaringen met chinese kwaliteit.
Mijn donkere kuipruit is een 2,99$ ding waarvan het verzenden van 15$ het duurste was.
Super pasvorm ,ook op de boutgaatjes en goeie constante kwaliteit kleur en dikte.

Maar ook een gepolijste dynamo voor een yank,van ebay usa,een amerikaanse aanbieder,die 't vervolgens uit china haalt en 't ding fikt in 1 week uit.

Met remmen neem ik sowieso nooit risico's dus bij twijfel vallen die chinese exemplaren af,maarja,hoe bepaal je dat.

Wellicht dat ik een set uit de usa meeneem,probeer en vervolgens een review neerzet over de resultaten,ook als die slecht zijn.

Voor onder de 200$ is dat nog te proberen.
 
als je je schijven goedkoop wilt vervangen zou ik oem schijvebn nemen zijn een stukje goedkoper als brakings moto-master etc.

maar ik zou niet besparen op veiligheid...
als je ze goedkoop wilt kopen en testen hoe ze zijn en ze blijken niet goed te zijn kom je daar waarschijnlijk op een niet prettige manier achter?

just my 2 cents.

brakings en moto master remmen wel véél beter dan oem
da kan ik zeggen uit eigen ervaring.
 
Terug
Bovenaan Onderaan