Weer een nieuwe

Lifebegins

Die hard MF'er
19 mei 2004
885
9
Hallo allemaal,

Ik ben Henk uit Breda, 34 jaar en ben aan het overwegen om weer een motor te kopen. Ik ben dus een zogenaamde heropstapper. Heb vanaf m'n 21 tot m'n 24e motor gereden en toen maar mijn autorijbewijs gehaald. Keertje op m'n plaat gegaan en dus de motor eruit en een auto erin.
Heb alle grote Japanse merken gereden en met name de japanse import 400cctjes. Vooral de Honda's VRF400R en CBR400RR zijn mij goed bevallen.
Als ik een nieuwe motor ga aanschaffen moet het er eentje zijn waar je met twee man goed op kan zitten (vriendin moet ook mee ), dus zo'n racemachientje is dan uit den boze. Mijn budget is ook niet zo hoog, dus ik zat zelf te denken aan een Honda VF400/500/750 of een Kawa GPZ/X/EX 500/600. Wil in ieder geval een sportieve motor met een kuipje.
Omdat ik nog wat roestig ben wil ik vragen of er nog tips zijn waar ik op moet letten bij de aanschaf van een motor. Misschien al uitgebreid behandeld hier, dat hoor ik dan wel. Natuurlijk zijn de banden, ketting/tandwielen, uitlaat, balhoofdlager e.d. belangrijke dingen evenals de koppeling en de remmen. Maar misschien zijn er nog meer dingen waar ik op moet letten, en vooral voor de bovengenoemde merken/types.

Alvast bedankt en ik zal mij wel vermaken op dit forum.

Gr,

Henk.
 
Hallo Henk,
Ik wens je veel lees plezier hier op motor forum en ik hoop dat je snel de motor vind die bij je past!

[me]**Lara** is ook Bredaase maar woont er niet meer ;) [/me]

full

 
Ok, bedankt voor de reactie.
Iemand nog tips???
Budget zal max 2000 euro zijn. Heb je daar een beetje fatsoenlijke motor voor tegenwoordig?
 
raad je geen 400cc aan als je er met zijn 2-en op wil. zou minstens voor een 600cc gaan, maar dat is mijn ervaring. ligt er natuurlijk ook aan wat jullie samen wegen. wij wegen samen ongeveer 140 kg en dat ging perfect op de zx6r. Op de zx9r natuurlijk nog beter.......... :P
 
Ik hoef niet perse een snelheidsmonster te hebben. Het is inmiddels al weer een tijdje geleden dat ik voor het laatst motor heb gereden he. Eerst maar weer eens wennen.
Gewoon een motortje waar je met twee man goed op kan zitten en dan ook nog een beetje vooruit wilt. Ik denk dat een pktje of 60 dan wel genoeg zal zijn. Bijv. een gpz 500 of 600. Worden voor leuke prijzen aangeboden heb ik al gezien. GSX600F of CBR600 worden al een flink stuk duurder.
 
laat bij een garage of motorzaak even een slurfie in het koelvloeistof dompelen die co2 registreerd,weet je of een vloeistof gekoelde goede kop en pakkingen heeft :) doen ze soms gratis.
 
laat bij een garage of motorzaak even een slurfie in het koelvloeistof dompelen die co2 registreerd,weet je of een vloeistof gekoelde goede kop en pakkingen heeft :) doen ze soms gratis.

:? Wrong topic, I presume?

In ieder geval welkom op M-F, Henk! :)
 
Dank u, dank u :} . Alleen heb ik nog geen echt antwoord gekregen op mijn vragen.
Zal een nieuwe post maken in gezocht en gevonden, misschien dat dat beter aansluit.
In ieder geval bedankt voor het warme welkom, ik voel me nu al thuis 8-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan