• Beste Bezoeker,

Motor-Forum bestaat 25 jaar!

Lees er hier meer over.

weer zo'n K*T olievlek......

oehTie

MF veteraan
Lid geworden
24 okt 2006
Waarderingsscore
1
en jah hoor, lekkere rotonde, die je altij neemt, vlakbij huis, alleen dit keer heeft er een imbicidibiel een olievlek achter gelaten. Pak en beet 30 km/uur, dr zat n auto voor me anders was het misschien nog wel meer geweest, eerste kwart gaat lekker, 2e begint goed maar precies ut moment dat ik mn motor recht wil trekken om de andere kant op schuin te leggen glijd mn achterwiel weg.

Even was ik bang dat de motor een lantarenpaal mee plat zou leggen maar die miste hij op een haar na, hij kwam half op, half voor de stoep tot stilstand. Ikzelf had minder geluk, rolde 1 keer om en bleef op mn rug doorschuiven, tot de stoep. Daar tegenaangeknald (geen aanrader!) nog een paar keer omgeslagen en met mn rug naar de weg stil komen te liggen.... tievus wat doet mn kont pijn na zo'n stoeprandje........

Schade:

Linker beschermkap valbeugel (hulde aan die beugel, amper kuipwerk naar de filikote)
linker spiegelkap in 2en gebroken en de spiegel in pak n beet 500 stukjes + verbogen dus je ziet nix
linker kofferdeksel zit een scheur in en beetje geschuurd.
ut lampje van mn klok is van de schrik overleden...

mn kleding ziet er wonder boven wonder onbeschadigd uit. Maar morgen maar eens goed kijken in hoeverre ook dat vervangen mag gaan worden.....

Voor de snelheid valt ut dus behoorlijk mee. Misschien ook dankzij het gewicht dat de motor niet over de stoep is omgeslagen. De auto achterme schrok van mn crash en ging ook vol in zn remmen, ook hij leek even weg te slippen zei die achteraf maar stond gelukkig op tijd stil.

goed ik ben dus net thuis, motor is door een paar gestopte koekblikkers overeind geholpen en met het voorwiel over het stoeprandje heen geduwd. :} naar huis rijden was gelukkig geen probleem maar ik mis een knipperlicht en een spiegel

eerst slapen, morgen maar eens kijken of ik jack motoren kan bereiken of anders goedhart.... kwil nie koekblikken maar heb weinig keus anders....

kheb overigens nog even gewacht op de brandweer, die heb ik nog gebeld. ze zijn de vlek nu aan het wegspuiten... ook hulde voor hen!

Laatst bewerkt:
Super dat je zelf niks hebt...zijn toch erg ergerlijke ongelukken! Ik zou ff overleggen met de wetswinkel of je de wegbeheerder evtl aansprakelijk kan stellen! Heb daar ooit eens iemand over horen fluisteren... dus wie weet ligt daar een mogelijkheid! Scheelt toch weer een bom duiten!

Veel succes met de renovatie van de pan!

aj.......niet zo fijn.........

Maar gellukig mankeer je zelf bijna niets O-) en je Pan ook niet zo veel schade....die beugels zijn echt top op een Pan, me breortje heeft m ook op zn kant gehad en alleen een kras op de kap v/d beugel......

Succes met herstel van lijf en moto.....

Grtzz Oneeye

Heb je de namen van de autorijders genoteerd? Wellicht dat de de schade op de wegbeheerder, in dit geval de gemeente kunt verhalen en anders het waarborgfonds. Als je foto's hebt van de olievlek en/of het ongeluk verbeterd dat alleen maar je zaak. Dat de brandweer de zooi heeft opgeruimd kan wellicht ok nog wel in je voordeel zijn.

In ieder geval veel succes met je kont :P en je motor

lees nu pas de post van Grimmklot

aj.......niet zo fijn.........

Maar gellukig mankeer je zelf bijna niets O-) en je Pan ook niet zo veel schade....die beugels zijn echt top op een Pan, me breortje heeft m ook op zn kant gehad en alleen een kras op de kap v/d beugel......

Succes met herstel van lijf en moto.....

Grtzz Oneeye

kerel doe jij ook maar voorzichtig, ut gebeurde op de rotonde achter de shell (daar bij de A20 afslag capelle) je rijd daar toch ook regelmatig?

op zn kant leggen was me idd ook al meer dan eens overkomen, gewoon ut gewicht niet houden... maar dit is echt n schuiver... helaas wat meer dan alleen ut kapje van 25euro....

kheb inmiddels hele topics gezien over wegbeheerders aansprakelijk stellen maar ook weer dat zij de schade niet vergoeden.

kheb trouwens nog geen verzekering gebeld... kneem aan dat ik dat beter gelijk maar kan doen en dan morgen motorzaak laten kijken hoeveel ut me gaat kosten.

link wil nie echt als je in maps.google.nl invoert "Burgemeester van Dijklaan @51.952280, 4.569220" (zonder de quotes) dan wijst hij de plek meteen aan

De rotonde in betere tijden... Dat grote witte gebouw in het midden is een shell tankstation van schipper bv ofzo...

Laatst bewerkt:
link wil nie echt

De rotonde in betere tijden... Dat grote witte gebouw in het midden is een shell tankstation van schipper bv ofzo...

De link klopt niet helemaal geloof ik ;)

Laatst bewerkt:
Je bedoelt deze???

en ja is Schipper bv
full

Super dat je zelf niks hebt...zijn toch erg ergerlijke ongelukken! Ik zou ff overleggen met de wetswinkel of je de wegbeheerder evtl aansprakelijk kan stellen! Heb daar ooit eens iemand over horen fluisteren... dus wie weet ligt daar een mogelijkheid! Scheelt toch weer een bom duiten!

Veel succes met de renovatie van de pan!

kheb inmiddels hele topics gezien over wegbeheerders aansprakelijk stellen maar ook weer dat zij de schade niet vergoeden.

kheb trouwens nog geen verzekering gebeld... kneem aan dat ik dat beter gelijk maar kan doen en dan morgen motorzaak laten kijken hoeveel ut me gaat kosten.

Ik ben 2,5 jaar geleden met me bedrijfskoekblik geslipt op een dieselspoor op klaverblad Hoevelaken.
Welgeteld één motorrijder stopte en heeft verklaring afgelegd. Zelf uitgebreid foto's gemaakt van het spoor en Politie en Rijkswaterstaat ingelicht.
Samen met de politie verklaring en die van die motorrijder claim ingediend bij waarborgfonds... en toegewezen gekregen!!
Ik was allrisk verzekerd maar dit heeft me dus wel een flink bakkie no-claim gescheeld!

Conclusie: probeer je het niet dan zal je ook nooit weten of het je gelukt was!!
Suc6!

Ik hoop dat je morgen niet al te stijf wakker wordt! Succes met het schade herstel!
En slaap lekker

Te eerste is dit zeer klote dat dit gebeurd is voor je. Kost wat centen maar gelukkig ben je er redelijk vanaf gekomen.
Sterkte daarmee.

Maar mensen, schei toch eens uit met het roepen dat je de wegbeheerder aansprakelijk stelt of het waarborgfonds inschakeld.
Het waarborgfonds keert alleen uit bij schdes veroorzaakt door andere voertuigen. Daarnaast moet je ook nog eens getuigen hebben.

En de wegbeheerder, wat moet je hem verwijten? Dat hij iemand heeft toegelaten die olie/diesel/benzine verloor? Moet zo'n rechtspersoon elke gebruiker van de weg aan een algehele keuring laten ondergaan? Natuurlijk niet. Het is ook geen imbicidibiel zoals de TS zegt. Er zijn maar bar weinig mensen die opzettelijk een klots olie/diesel of benzine over de straat gooien.

Dus accepteer je pech, ik leef daarin met je mee maar de rest van de tips of uitleg heb ik een beetje te vaak gehoord.

Maar mensen, schei toch eens uit met het roepen dat je de wegbeheerder aansprakelijk stelt of het waarborgfonds inschakeld.
Het waarborgfonds keert alleen uit bij schdes veroorzaakt door andere voertuigen. Daarnaast moet je ook nog eens getuigen hebben.
Mijn schade is veroorzaakt door een ander voertuig (vrachtwagen die diesel verloor) en getuigen had ik ook!
We betalen allemaal mee aan het waarborgfonds, waarom dan niet proberen?

Niet geschoten is altijd mis.... enne ik kreeg mijn geld.

Laatst bewerkt:
dus mensen hebben gezien dat de vrachtwagen diesel had verloren en jij daardoor ten val kwam. Ik lees dat niet in het verhaal van de TS.
Als het je lukt is dat heel mooi voor jou. Maar soms moet je nou eenmaal accepteren dat er weleens externe omstandigheden zijn waardoor je wat schade krijgt. Klote maar het is niet anders. Als je wilt voorkomen dat dit je geld kost moet je hem all risk verzekeren.

We zijn nou eenmaal op MF dus even de volgende disclaimer ;)

Ik val hier niet de TS aan of wie dan ook, ik constateer iets wat in mijn ogen niet correct is

dus mensen hebben gezien dat de vrachtwagen diesel had verloren en jij daardoor ten val kwam. Ik lees dat niet in het verhaal van de TS.
Als het je lukt is dat heel mooi voor jou. Maar soms moet je nou eenmaal accepteren dat er weleens externe omstandigheden zijn waardoor je wat schade krijgt. Klote maar het is niet anders. Als je wilt voorkomen dat dit je geld kost moet je hem all risk verzekeren.

We zijn nou eenmaal op MF dus even de volgende disclaimer ;)

Ik val hier niet de TS aan of wie dan ook, ik constateer iets wat in mijn ogen niet correct is

als ik eerlijk mag zijn verwacht ik niets van waarborgfonds of wegbeheerders... ik heb eerder topics voorbij zien komen waarin gesteld werd dat de wegbeheerder niet bij iedere vierkante meter een controleur kan plaatsen voor 24 uur per dag dus het is wel eens mogelijk dat het onverwachts zeer glad is. Wegbeheerder werd dus vrijgesproken zegmaar. Waarborgfonds kan ik vergeten want ik ben zelf onderuit gegaan. Weleenswaar door iets wat iemand anders verloren is maar niemand die dat gezien heeft...

Als ik zo even naar onderdelen ga zoeken hoop ik dat de schade meevalt. Morgen nog maar eens goed de motor en mn kleding bekijken. Ik ben geen expert maar als ik zie dat de spiegel al 60 eur is, de koppelingshendel 15 dan hoop ik dat de spiegelkap meevalt.... alleen de kofferdeksel zal de prijs opvoeren. En dan mn kleding nog en de dingen die ik nu nog niet gezien heb. Ik weet bijvoorbeeld nog niet eens of mn frame wel rechts is, of mn topkuip nog wel heel is waar de spiegelophanging aan zat.... Alles bij elkaar kan ik dus nog makkelijk op een honderdje of 5 uitkomen :(

k kan nu iig niet slapen van de pijn maar voor zover ik het kan voelen zijn dat verrekte of gestoten spieren dus nix aan te doen. Morgen maar weer verder kijken.....

Laatst bewerkt:
De auto achterme schrok van mn crash en ging ook vol in zn remmen,
Lot`s of mazzel gehad. Met je Pan schijnt het geloof ik ook redelijk mee te vallen.
Suc6 met bont &blauw gevoel vandaag.

Oehtie, beterschap met de zere spieren. De rest is klote, maar desnoods stukje bij beetje te vervangen - als de financiën het niet direcht toelaten. Belangrijkste is dat jij er heel vanaf gekomen bent. Er zijn er dit jaar zoveel die het niet na kunnen vertellen - ook op een rotonde - of er veel zwaarder vanaf gekomen zijn. De snelheid was gelukkig laag, dus dat is een meevaller (beetje rot woord in dit geval :X ). Ik heb met het koekblik ook een ongelukt gehad op een dubbel oliespoor - het was zo glad dat ik, degene waar ik tegenop reed en de politieagenten die het kwamen verbaliseren veel moeite hadden om ons rechtop te houden - en ondanks dat er dus duidelijk olie lag en ik een rechtsbijstandsverzekering heb, kon de verzekering met geen enkele mogelijkheid bewijzen dat de wegbeheerder in gebreke was gebleven (van wie is die olie bv.?). Dus geen vergoeding door de wegbeheerder B| .

:W

Je kan de gemeente hiervoor aansprakelijk stellen of degene waarvan het mogelijk ongeluk is geweest.

Zij zijn verantwoordelijk voor de weg netjes achterlaten...

Heb ikzelf eens met een band gehad.. Door het niet netjes achterlaten van de weg, lagen er schroefjes op de weg.
en 1 daarvan kwam in mijn band :(

Toen heb ik een brief geschreven en kreeg antwoord dat ik een nieuwe band mocht laten monteren.
Rekening opgestuurd en binnen enkele dagen stond het geld weer op mijn rekening..

Fijn dat je zelf 'alleen maar' spierpijn hebt :o :) :Y :j

hoe dan ook balen -O-

succes met het opknappen van motor en ego ;) :j

net nog even naar beneden gelopen en met een wat helderder blik naar de motor gekeken...

Linker beschermkap valbeugel (hulde aan die beugel, amper kuipwerk naar de filikote)
linker spiegelkap in 2en gebroken en de spiegel in pak n beet 500 stukjes + verbogen dus je ziet nix
linker kofferdeksel zit een scheur in en beetje geschuurd.
ut lampje van mn klok is van de schrik overleden...

was ut orginele lijstje en hier komt nog bij:

geschaafde topkuip links en inspectieluik links, koppelingshendel staat in n L vorm met de lange punt van het stuur af. (dat ik dat gister avond nie gemerkt heb :? )

en verder heb ik heel veel geluk gehad, ook alle electra is nog goed en werkt,

Balen weet hoe je je voelt ben zondag ook onderuit gegleden. Zlef alleen een beetje beurs gelukkig maar als je je motor dan zo ziet schuiven dan baal je als een stekker.

Succes met de reparatie.

Oh gossie zeg... -O-

Vette balen voor je motor, het belangrijkste is dat het weer goed komt met jezelf!

:j

Terug
Bovenaan Onderaan