wegenbelasting

webtech

MF veteraan
26 feb 2003
1.163
109
rhoon
Zeg, even een klopt het dat ik per 3 maanden 30 euro wegenbealsting betaal voor me motor? Ik had het idee dat het vorig jaar veel goedkoper was!
 
als je in 1x betaal dan betaal je maar 2 kwartalen. Het betalen per kwartaal is dus een beetje dom. Er is overigens maar een tarief.
 
Als je per jaar betaald, betaal je maar voor een half jaar, omdat de meesten niet rijden in de winter.
Vandaar. ;)
 
als je in 1x betaal dan betaal je maar 2 kwartalen. Het betalen per kwartaal is dus een beetje dom. Er is overigens maar een tarief.

Sinds wanneer :?

Het is nl afhankelijk van de provincie waar je woont :+
Of het moet per 1 jan veranderd zijn O-)

Edit:
Net gekeken, maar is dus niet veranderd.
 
Sinds wanneer :?

Het is nl afhankelijk van de provincie waar je woont :+
Of het moet per 1 jan veranderd zijn O-)

Edit:
Net gekeken, maar is dus niet veranderd.


Dan blijft er nog maar steeds een tarief. Het verschil(letje) zit in de provinciaalce opcenten.
Waar ik naar verwees is het feit dat er gesuggereerd werd dat het tarief afhankelijk is van je motor. En welke je motor je ook rijdt, je betaalt hetzelfde er van uitgaande dat je niet gauw verhuist als je een nieuwe motor koopt.
 
Ik zit op 58 euries voor een heel jaar :?
Zal wel aan het type motor liggen


Das dus grappig, het eerste jaar betaalde ik ook 58 euro. Maar dat "jaar" was net ietsjepietsje minder dan 365 dagen...

Nu (het 2de jaar) betaal ik gewoon weer 60 euro.

Geen idee waarom het eerste jaar 58 euro moest zijn. Zeker een of andere computer die de boel een beetje vernaggeld.... :?
 
wanneer komt die rekening trouwens weer? eerdaags??

moet namelijk een kenteken overschrijven...

verzekeringsagent melde dat bij overschrijving buiten de reguliere handel om de betaalde belasting vervalt en het rijk in de broekzak steekt,je vervolgens snel een rekening krijgt voor wederom belasting.
 
wanneer komt die rekening trouwens weer? eerdaags??

moet namelijk een kenteken overschrijven...

verzekeringsagent melde dat bij overschrijving buiten de reguliere handel om de betaalde belasting vervalt en het rijk in de broekzak steekt,je vervolgens snel een rekening krijgt voor wederom belasting.


Dat klopt dus niet! Ook als je je motor particulier verkoopt, krijg je de teveel betaalde belasting terug.
 
Ik kreeg gistren ook een brieffie op de deurmat: "blablabla..en per bovengenoemde datum vervalt voor dit kenteken de wegenbelasting..."

Leuk hè,klassiek?! ;)
 
Das dus grappig, het eerste jaar betaalde ik ook 58 euro. Maar dat "jaar" was net ietsjepietsje minder dan 365 dagen...

Nu (het 2de jaar) betaal ik gewoon weer 60 euro.

Geen idee waarom het eerste jaar 58 euro moest zijn. Zeker een of andere computer die de boel een beetje vernaggeld.... :?

Dit wordt al weer het 3de jaar dat ik moet betalen :?
 
Das dus grappig, het eerste jaar betaalde ik ook 58 euro. Maar dat "jaar" was net ietsjepietsje minder dan 365 dagen...

Nu (het 2de jaar) betaal ik gewoon weer 60 euro.

Geen idee waarom het eerste jaar 58 euro moest zijn. Zeker een of andere computer die de boel een beetje vernaggeld.... :?

Je zegt het zelf al heh :P

En dan woon jij in een provincie die €60 kost. Daar kan de belastingdienst ook niks aan doen.

[me]LCB betaald €56[/me]
 
gewoon een oud barrel kopen, bij het op naam zetten van mijn laatst aangekochte barrel wilde de dame bij het postkantoor niet geloven dat ze belastingvrij zijn als ze ouder zijn dan 25 jaar...
daarom is het ook zo goedkoop, verzekering voor 29 euro per jaar, das de reden dat ik er een BSA, triumph, dnepr en condor(nu in verkoop) op na kan hoeden als student..
 
Dat klopt dus niet! Ook als je je motor particulier verkoopt, krijg je de teveel betaalde belasting terug.

:^

Stukkie gekopieerd van de Belastingdienst:

Motorrijtuigenbelasting betaald
Als u, voordat u uw motor verkoopt, nog een rekening heeft ontvangen voor de motorrijtuigenbelasting, dan moet u die rekening betalen. De Belastingdienst betaalt de belasting die u te veel heeft betaald vanaf het moment dat het kentekenbewijs niet meer op uw naam staat, automatisch terug.

Voorbeeld
Een maand voor de verkoop van uw motor is een tijdvak ingegaan. U bent dan voor die maand motorrijtuigenbelasting verschuldigd, omdat het kentekenbewijs toen nog op uw naam stond. Voor de overige 2 maanden bent u echter geen motorrijtuigenbelasting verschuldigd. U krijgt dan twee derde van de belasting die u te veel heeft betaald, automatisch terug. Als u voor 4 tijdvakken (een jaar) heeft betaald, krijgt u behalve een evenredig deel van de belasting over het lopende tijdvak, ook de belasting over de tijdvakken die nog niet zijn begonnen, terug.
 
Je zegt het zelf al heh :P

En dan woon jij in een provincie die €60 kost. Daar kan de belastingdienst ook niks aan doen.

[me]LCB betaald €56[/me]

Ja, ik snap de reden wel...Maar toch vreemd waarom die computer er niet netjes precies een jaar van maakt. Doet ie nu wel (2de jaar) maar het eerste jaar deed ie 360 dagen ofzo. Vreemd dat ze het naar 1 maart willen afronden. Maakt hun niks uit dacht ik altijd...Misschien doen ze dit alleen voor motoren omdat die in de winter "niet rijden" (denken ze...)

naja...boeie! Ik kan weer :]
 
Terug
Bovenaan Onderaan