Volgens het Duitse blad Motorrad heeft de nieuwe Blade, bouwjaar 2002 een groot wegliggingsprobleem.
Spontaan ontstaan er boven de 180 km/h op bepaalde soorten wegdek tankslappers die alleen nog te verminderen zijn door onmiddelijk het gas dicht te draaien. Zelfs de montage van een stuurdemper kan het probleem maar ten dele wegnemen. De tankslapper kan zelfs van aanslag tot aanslag voorkomen.
Volgens Motorrad is Honda druk doende om het probleem te analyseren.
Je zult er een gekocht hebben......
naar het schijnt zijn die problemen opgelost met een stuurdemper.
ik las net hetzelfde in een belgisch motorblad
Spontaan ontstaan er boven de 180 km/h op bepaalde soorten wegdek tankslappers
een anno 2002 motor met zo'n +- 150 pk zonder demper?? volgens mij om problemen vragen.Heb op mijn vorige brommertje van 110 pk 200kg ook eens zonder stuurdemper gereden,wist niet hoe gauw die er weer onder moest.
Op zaterdag 09 maart 2002 00:15 schreef Johnv het volgende:
Rob-Zombie heeft hem ook van zijn TL af gehaalt, gewoon stuur goed vast houden en knieen tegen de tank.
Waarom dat? Levert het iets voordeel op zonder demper? Of is het gewoon om wat meer 'mans' te kunnen zijn?
Inderdaad tot hij neergaat en dan is hetmijne slaat ook weleens van aanslag tot aanslag met accelereren op een hobbelige weg, vind het wel leuk eigenlijk. Zal ook wel komen omdat de voorvork wat verder door de kroonplaat steekt.
Hou altijd het gas erop, gaat het vanzelf weer weg.
Rob-Zombie heeft hem ook van zijn TL af gehaalt, gewoon stuur goed vast houden en knieen tegen de tank.
Yiiiihaaaaaa Rodeo
Waarom dat? Levert het iets voordeel op zonder demper? Of is het gewoon om wat meer 'mans' te kunnen zijn?
Het ligt puur aan de berijder van zijn beestje of hij wel of niet een stuurdemper nodig heeft.
Het ligt puur aan de berijder van zijn beestje of hij wel of niet een stuurdemper nodig heeft.
Een vriend van mij heeft een 2001 blade zonder stuurdemper....hij heeft nog nooit een stuurzwabbertje meegemaakt...bij mij sloeg hij op een bekend terrijn (voor ons)vaak heftig met het stuur heen en weer.
Mijn R1 heeft ook een stuurdemper gekregen...nadat ik een keer bijna eraf geslagen werd(150/160km)............en geloof mij ik knijp hem niet gauw op een motorfiets......toen wel.
Je kan jezelf de vraag stellen waarom hebben vrijwel alle racer's een stuurdemper gemonteerd,ech niet voor de show hoor.(zoals veel straatrijders hem wel hebben)
Nu is het ook wel zo dat er een behoorlijk verschil is circuit/openbare weg...maar toch..doen voor de straatrijders die wel veel uit hun motor kunnen halen,monteren dus.
Ik ben 80 kg,niet licht dus,maar het kan zeker invoed hebben.Heb verschillende keren gehoord/gelezen dat het gewicht van de rijder ook invloed hierop heeft!!
Een beetje slaan met het stuur ....daar hou ik wel van vechten tegen de bike.Ik heb weleens geschreven dat gewicht uitmaakt.
In het begin met de tankslappers bij de TL1000S waren ze erachter gekomen dat iedereen die gecrasht was, minder dan 85 kg woog.
Ik zelf heb een R1, en nog nooit een ECHTE tankslapper gehad, trouwens wel met een CBR600, terwijl een vriend van mij al een paar keer, hij rijdt absoluut niet harder, maar ik weeg 90, hij 70.
Over een tankslapper op de snelweg, zoals beschreven in het artikel, staat dat het alleen helpt als je je gas dicht draait, dit komt vreemd over, omdat dit meestal de tankslapper verergerd omdat er dan meer druk op je voorwiel komt, normaal gesproken moet je juist niet je gas dicht draaien bij een tankslapper.
Kan het ook te maken hebben met de stijl van sturen? Ik kan me voorstellen dat het stuur eerder gaat slaan als je abrupte bewegingen maakt ipv. soepele. Daarom zou het van persoon tot persoon kunnen verschillen of hij er last van heeft.