ABS is een prachtige uitvinding. Natuurlijk zal je best zonder ABS harder kunnen remmen, maar simpel gesteld: ik kan het al niet onder ideale omstandigheden denk ik, dus laat staan als dat plekje net bevroren is of gewoon schrik van de situatie.
Ga je onverhard, dan moet je het ABS uitzetten inderdaad, maar hoe vaak en hoeveel berijders doen dat nou werkelijk. Op een goed aangereden stuk "onverhard" functioneert ABS denk ik nog steeds goed.
In principe is de Tiger gemaakt voor het asfalt met enduro-looks. Neem niet weg dat je toch gewoon eigenwijs kunt zijn.
*edit* PS: in je onderschrift staat dat je nog lest. Ik vraag me wel af of een Tiger een geschikte 1e motor is. Zelf kan ik er mee lezen en schrijven (zo ver ik de motortaal beheers), maar je hebt zat vermogen en het gewicht zit hoog. Uiteraard kun je overal op rijden, alleen zit je ook lekker? *geen discussie over wat (on)geschikt is, iedereen zijn meug, ik geef het alleen mee.*