Welke Arai kopen en welke beter niet?

Welke Arai reeks is aan te raden en welke te vermijden? (pri

  • RX7 Corsair

    Stemmen: 10 47,6%
  • Astro R

    Stemmen: 0 0,0%
  • Astro J

    Stemmen: 0 0,0%
  • Signet GT

    Stemmen: 5 23,8%
  • Route GT

    Stemmen: 0 0,0%
  • Condor

    Stemmen: 6 28,6%

  • Totaal aantal stemmers
    21

BelgianTriple

MF veteraan
9 jan 2003
1.564
30
België
Welke Arai reeks raden jullie aan?

De RX7 is natuurlijkde top maar ook erg duur. Welke andere reeksen zijn zeker aanraders? Het is voor op een naked (Speed Triple). Ervaringen welkom.

Wat zijn de richtprijzen?
 
Suomy :P

Als hij je past is ie even goed maar veel goedkoper dan een Arai, past voor mij beter dan een Arai en voor 349€ heb ik de SPec1R (het topmodel) gekocht
 
Je kunt het beste eentje kopen die past :?
 
Je kunt het beste eentje kopen die past :?
Echt? Wist ik niet....

Morgen ga ik naar de winkel, eentje kopen die past (thnx voor de tip) maar ik ga geentje kopen waarvan velen zeggen dat hij eigenlijk zijn geld niet waard is omdat ie te luid is of ander reden (ook al past ie, dan koop ik een andere die mogelijk even goed past maar betere kritieken krijgt)
 
ik zweer bij arai, heb de goedkoopste overjarige model gekocht NR2 of 3 ofzo en veel schik mee.
lekkere zachte binnenkant en tenminste een maat 61-62 op voorraad voor mien dikke kop. was 300 euro ofzo.vind alleen de vizieren wel erg duur voor 70 euro.
maar misschien kan je daar tijdens races met de arai service wat mee regelen.
 
Je kunt het beste eentje kopen die past :?
Echt? Wist ik niet....

Morgen ga ik naar de winkel, eentje kopen die past (thnx voor de tip) maar ik ga geentje kopen waarvan velen zeggen dat hij eigenlijk zijn geld niet waard is omdat ie te luid is of ander reden (ook al past ie, dan koop ik een andere die mogelijk even goed past maar betere kritieken krijgt)
 
Sorry, was een beetje flauw maar kon het niet laten om hem ff binnen te schieten :P
 
Heb net een condor gekocht.

full




Hiervoor had ik een Quantum F.

De Quantum F. was wat stiller. maar je moet toch met oordoppen rijden. Wat voor helm je ook op je kop hebt.

ik pas zelf alleen maar arai lekker....

suomy, shark, ed. vind ik zelf een ramp qua pasvorm. maar dat is voor iedereen anders.
 
ik zweer bij arai, heb de goedkoopste overjarige model gekocht NR2 of 3 ofzo en veel schik mee.
lekkere zachte binnenkant en tenminste een maat 61-62 op voorraad voor mien dikke kop. was 300 euro ofzo.vind alleen de vizieren wel erg duur voor 70 euro.
maar misschien kan je daar tijdens races met de arai service wat mee regelen.

ik had eerst een suomy gunWIND, dat was dus niks ivm windgeruis en pasvorm.. ik rij nu een maandje met een oude Arai Giga 2 doohan replica. (die had mn buurman nog liggen, na 3 keer rijden had die kerel besloten toch te stoppen.)
was destijds een topmodel en doet het nu ook nog erg goed. superventilatie, super pasvorm en vindt hem redelijk stil.

ziet er alleen niet uit qua kleurstelling maar dat mag de pret niet drukken. mocht ik een keer geld teveel hebben koop ik weer een Arai, alleen dan een nieuwe natuurlijk!

gewoon passen dus, niet iedereen heeft een arai-hoofd lijkt me, maar bij mij was het dus wel het geval.
 
ARAI rules, heb nooit een andere helm gekocht gehad, wel van alles gepast maar niks zit zo lekker als een ARAI, maar ieder zijn mening.
en welk model,maakt toch niks uit, gewoon de mooiste en de best zittende kopen. :Y
 
Ik heb zinds een paar maanden een arai condot start vlag bleu. Ik heb hem gehaald in nijmegen bij termaat motoren. bij Safe hier in apeldoorn kost deze helm €530 bij kalsbeek in zwolle €450 en bij termaat in nijmegen €425. En aangezien ik regelmatig in nijmegen kom was het voor mij niet moeilijk meer. deze arai condor bevalt mij operbest. dit is mijn eerste arai en zeker niet de laatste.
 
ARAI rules, heb nooit een andere helm gekocht gehad, wel van alles gepast maar niks zit zo lekker als een ARAI, maar ieder zijn mening.
en welk model,maakt toch niks uit, gewoon de mooiste en de best zittende kopen. :Y

eeuh ... met mijn model hoofd pas ik een Arai gewoonweg niet... is dat een mening of een feit? :W

Als je er al vanuit gaat dat je 1 specifiek merk helm wil hebben vrees ik dat het poser-gehalte het wint van de pasvorm.. (dus koop er 1 die mooi bij je motor en pak past ... :z )
 
waarom wil iedereen toch arai :? ze lopen technisch gezien gewoon achter op veel merken. ook bieden ze veiligheid waar je niets aan hebt, bijvoorbeeld door een extreem dikke buitenschaal. die is alleen maar zwaar, maar echt niet veiliger. hij is sterker, toegegeven, maar dat extra stukje sterkte gaat je niet helpen als je op je plaat gaat! dus mensen: neem een helm die PAST en LEKKER ZIT (wel kwaliteit natuurlijk) en kijk wat minder naar het merk
 
Helemaal mee eens. Een goedkopere helm die GOED past is veiliger dan een dure Shoei of Arai die voor geen meter past.
Overigens heb ik een Shoei Z-One en die zit helemaal goed.
 
Ik heb tientallen merken gepast en het komt er op neer dat alleen Arai lekker zit
Dus weinig keus voor mij
Ik heb mijn helm nu 3 jaar en hij past nog als nieuw dus nog geen andere voor mij
 
Ik heb onlangs een Arai SV gekocht en heb hem vandaag voor het eerst opgehad tijdens het lessen. Ben er opzich wel tevreden mee, maar had, ook bij lagere snelheden, best wel last van windgeruis rijdend met open vizier. Met de rijschool helm die ik voorheen gebruikte, een Grex type onbekend, was dat veel minder en liet ik zolang ik maar onder de 100km/h bleef rijden het vizier gewoon open staan zonder al te veel geluidsoverlast.

Veel meer kan ik er na een uurtje gebruik nog niet van zeggen.
 
Heb ook onlangs een arai condor wing gekocht in Aken (dld) in de aanbieding
en na wat kletsen voor 300 euries. Wel ff zo'n wind ding in het kinstuk gezet.
Hij is inderdaad wat luidruchtiger dan menig andere, maar 't zit wel perfect
op 't koppie in mijn geval en geen probleem met bril.
 
Staar je niet blind op het merk...Tuurlijk is Arai TOP maar soms zit dat gewoon niet lekker...of hebben een andere pasvorm dan je hoofd toelaat!

Ik wilde ook een RX7 shell...maar als je denk dat ik een goed passend model kon vinden heb je het mis.
Nu zal dat best aan dat misvormde koppie van me liggen...maar ik ben uiteindelijk op een Shoei beland...doet zeker niet onder voor een Arai qua veiligheid en die zat perfect...

Dus eigenlijk gewoon gaan passen!
 
Ik mis de Maverick in de poll. Stoer uiterlijk, en zit erg goed. Heeft me al 5 jaar goede diensten bewezen en ik denk dat ik hem weer koop. Hij heeft m'n hoofd ook goed gehouden tijdens een smak op het asfalt. :X Richtprijs geloof ik rond de 400 euri?

full
 
Pasvorm is idd het belangrijkste bij de keuze van een helm. Mijn eerste helm was een Suomy Gunwind, en al doende kwam ik erachter dat mijn kin er niet echt goed in paste. typisch geval van onwetendheid en niet goed 'voelen'bij 't passen, en kleuren belangrijk vinden. Ik heb nu een Arai RX7RR, het enige dat niet perfect paste was dat rubber flapje bij m'n neus. Schaar erin (nee, niet in m'n neus :+ ), en probleem opgelost. Helm zit op mijn hoofd veel beter dan die Suomy ooit heeft gezeten. Kies dus in de eerste plaats voor een goede pasvorm. Geluid vind ik persoonlijk niet zo belangrijk, omdat ik altijd met oordoppen rijd. Ik heb blijkbaar een Arai-hoofd.
 
Terug
Bovenaan Onderaan