Welke back protector voor Alpinestars Missile v2 (2pc) motorpak?

Fear

MF'er
6 jun 2006
143
37
Zaltbommel
Voor mijn Alpinestars Missile v2 2-piece motorpak ging ik op zoek naar een back protector. Echter lijkt dat lastiger dan verwacht / had ik een ander beeld bij het resultaat? Vandaar hier het topic om te zien of ik de goede kant op ben gewezen / ga.

Omdat mijn pak van Alpinestars is leek mij een back protector van hetzelfde merk het makkelijkst. Wat vooronderzoek gedaan en ik had twee punten:
  • Type met "i" in de naam, voor "insert"
  • Maat "L" in de Nucleon reeks zou volgens de sheet van Alpinestars is mijn Missile v2 2pc maat 54 passen.
De verschillende types wel gezien maar wilde het aanbod op de Motorbeurs afwachten. Motorbeurs viel wat tegen, slechts één verkoper gevonden en daar (tevens op advies van de verkoper) de Alpinestars Nucleon Flex PROi Full Back Protector gekocht. Maat L en het is een "i", maar dit ging niet passen:
2vwSJx52l8rYUWElbtJDZHyl.jpg


Omdat de keuze mogelijk lastiger/minder was dan gedacht Alpinestars gemaild.

Op naar een andere motorzaak waar ik mijn wensen en de vorige miskoop vertelde. Verkoper snapte de verwarring wel, Alpinestars spreekt in de maattabel over "Nucleon" in het algemeen maar het telt niet voor de Full Back-versie die ik had gekocht. Advies was een Alpinestars Nucleon KR-1 Celli. Toegegeven, die past wel:
0YhHDIdjdGFiAFh1yxDxwZla.jpg


Alleen, hoe nu verder? Als ik de rits van het compartiment voor de back protector open zie ik dit:
HLJDQxLHaBv8j8tElkE2HglT.jpg


Genoeg plek voor de back protector, maar hoort het ding los te zweven? Back protector valt dan naar de onderkant van de jas en blijft niet bovenin zitten, voorspelbaar. Klittenband openen komt bij de bobbel in de rug waar de protector niet past/hoort. Naast het naar beneden vallen is de KR-1 ook wel erg stug, letterlijk een plank op de rug. Het kleinere compartiment wat je ziet is te smal om genoemde KR-1 in te buigen.

Ik heb in de jas ook dit:
nvysJKqK6XemzwpLLkyxT6BR.jpg


Ik had verwacht daar de back protector op te kunnen klikken, echter heeft geen één Alpinestars back protector in de juiste grootte iets met van die drukknoppen. De Full Back had wel drukknoppen, al waren die verkeerd om.

Al met al twijfel ik of de tweede back protector ook niet de juiste is...

In de tussentijd heb ik van Alpinestars e-mail ontvangen dat mij Missile v2 alleen de "Alpinestars Nucleon KR-2i" kwijt kan. Ander type dan ik nu heb. Qua formaat hetzelfde als de Nucleon KR-1 Celli die ik nu heb. Mogelijk zachter materiaal zodat je de Nucleon KR-2i kan buigen zodat deze wel door het middelste vak past (en dan blijft zitten)? Ik heb de Nucleon KR-2i nooit in het echt gevoeld qua materiaal. Zou wel het één en ander verklaren.

Concreet:
Klopt het dat een Alpinestars Nucleon KR-2i "vouwbaar" is en daardoor beter zit op het lichaam zit en tevens past in het middelste compartiment?

Edit:
Als ik de review zie van Motorcycle Gear Hub over de KR-2i lijkt het te kloppen dat de KR-2i de juiste is en inderdaad opgevouwen het middelste compartiment in moet.
 
Laatst bewerkt:
De KR-2i hoort te passen.
Dat is een nieuwere back protector en hoort inderdaad opgevouwen erin geschoven te worden.

Heb deze zelf ook. In het begin is het een beetje wennen, maar daarna voel je hem niet meer.
 
  • Leuk
Waarderingen: Fear
That's all I wanted to know. Vouwen verklaart alles. Dan ga ik de KR-2i bestellen. Dank!
Op youtube heb je volgens mij van Revzilla ook de verschillen tussen de protectoren. Er is er één die schijnbaar een stuk beter is, maar die is in Nederland bijna niet te krijgen.

Vooral de mail conversatie welke je met Alpinestars hebt is belangrijk. Want in je jas staat namelijk welke maatvoering je moet gebruiken.
Naar mijn idee stond daar ook het type in, maar als de leverancier het type al aangeeft is dat een 1-2'tje.
 
  • Leuk
Waarderingen: Fear
Vooral de mail conversatie welke je met Alpinestars hebt is belangrijk. Want in je jas staat namelijk welke maatvoering je moet gebruiken.
Naar mijn idee stond daar ook het type in, maar als de leverancier het type al aangeeft is dat een 1-2'tje.

Antwoord vanuit Alpinestars bleef uit (lees: ik was ongeduldig), vandaar ben ik zelf op pad geweest. Het antwoord van de tweede verkoper waarom de eerst gekochte Nucleon niet correct was en welke Nucleon ik wel nodig had was zo overtuigend dat ik toen zonder informatie vanuit Alpinestars tot koop over ben gegaan. Door die overtuiging snapte ik daarom niets van de montage, als dit de goede protector was waarom krijg ik hem dan niet netjes gemonteerd? Antwoord vanuit Alpinestars en de bevestiging hier (wederom verkeerde protector en dat de protector gebogen moet worden) verklaarde veel.

Overigens heb ik in de jas of de documentatie niet specifiek kunnen vinden welke back protector past, alleen informatie over het compartiment en dat ik met pak 54 een L Alpinestars protector moet hebben.
 
Terug
Bovenaan Onderaan