Welke Banden Op Jouw R1150RT ?

MRKlomp

Rookie
21 apr 2006
24
0
Houten
Binnenkort weer aan nieuwe banden toe. Ga dit keer naar Belgie, rubberprijs is daar stukken goedkoper! Echt stukken. Rij al jaren BT020 en wil eens wat anders proberen. Denk aan Metzeler ME Z4 of Metzler RoadTec 6.
Welke banden hebben jullie eronder zitten en hoe lang gaan ze mee?
 
De MEZ-4 vallen wellicht een beetje tegen qua grip in de regen als je de 020's gewend bent (logisch, die banden zijn geloof ik een ontwerp uit 1997). Ik had ze vroeger op mijn R1100RT en vond ze zeker niet slecht, hoewel ik de voorband altijd een 0.5 bar hoger had staan dan aanbevolen voor beter sturen.

Ik heb weliswaar mijn RT niet meer maar heb wel de 020's een aantal keren gemonteerd gehad, net als de Roadtecs die voor mij duidelijk de favouriet zijn qua grip, reacties op gaten / richels (erg belangijk hier op de Engelse wegen ;) ) en slijt-gedrag.
 
Hallo,

Ik heb er ook metzeler onder liggen en ik moet zeggen dat ze mij wel bevallen qua grip enzo. De motor staat bij mij bijna nooit stil maar de levensduur zou ik je zo niet kunnen vertellen want einde levensduur kwam bij mij tot 2x toe agv een spijker!
Grip bij nat weer vind ik toch wel behoorlijk, maar ik doe toch wel wa rustiger aan dat wel.

En voor wat alternatieven is dit wel een leuke site: www.novarota.nl

Groeten,

Sjoerd
 
voor : michelin pilot road 18.000 km/ E 165,-
achter : michelin pilot road 8.000 km/E 175,- (lek gereden)

Prijsverschil: voor volledige de- en montage
achter netjes alleen de velg ingeleverd.

JS
8-)
 
Net nieuwe Bridgestone BT020 laten monteren *O*


Voor en achter, incl montage en balanceren € 325,00

Was dat duur???

Martijn
 
Ik heb de Metzeler 150/70 ZR17 69W TL ME Z4 eronder liggen.
De onderstaande link geeft als het goed is een verwijzing naar een plaatje van het profiel.

(Afbeelding)



Als je een beetje van sportief rijden houdt dan zal ik deze band zeker afraden... wat een ongelovelijke schijt band (weinig grip in zowel droge als natte omstandigheden.. feedback die de band geeft is 0,0) een bt020 is tov deze band imo aanzienlijk beter.

Ik zou voor de nieuwe Pilot Power gaan hoewel dat misschien een beetje overkill is voor toer gebruik, mijn vader rijd met Pilot Roads op zijn fjr1300 en die is daar goed over te spreken.. en om nou te zeggen dat hij er langzaa mee gaat....... :]
 
Zo zie je maar weer dat het weer eens kan verschillen.
Ik ben er tevreden mee en maak vol vetrouwen gebruik van het loopvlak van de band. Afgelopen zomer prima gereden in de Franse Alpen en om nu te zeggen dat dat niet sportief was, tsja....er zijn er altijd die nog harder gaan.
Ik heb toch lekker doorgereden en heerlijk gebruik gemaakt van het overvloedige bochtenaanbod op de franse wegen (omgeving Grenoble). Ook in de haakse bochten op de Alpe d'Huez heb ik lekker door kunnen rijden op de banden. Ik heb er wel een vertrouwd gevoel bij.

Maar wellicht dat de echte coureurs idd kiezen voor een andere band.
Ik ga deze set in ieder geval op :] en deze keer in de Pyreneeen, daarna zie ik wel weer.

Gr.
 
Terug
Bovenaan Onderaan