Welke Banden voor mijn VFR?

Insane Bane

MF veteraan
14 apr 2005
2.164
0
Zaanstad
Beste Mf-ers ik zou graag jullie advies willen over het volgende:

Ik rijd een Honda VFR750 RC24 uit 1986 en ben toe aan andere banden.
Gezien de leeftijd van mijn fiets is de keuze beperkt.
En ik wil een sportieve band vanwege de sportieve ritjes met de MFA.

Nu heb ik achter 140/70/v18 Avon super venom (zwaar k*t)
Voor heb ik 110/90/v16 Dunlop k250f

Bridgestone BT014 past niet maar de Bt45 wel
Metzler supertec past ook maar ik weet niets van die band en ze zijn niet goedkoop.

Graag lees ik jullie menningen en advies.

Bvd Insane Bane.
 
Waarom geen bt 020? Of een combi bv. 020 achter en 014 of zoiets voor? Rijden erg veel mensen mee en een adres voor goedkope bandjes: S&G in numansdorp had daar setje bt 020 voor mijn cbr voor meen ik 254 euri wel met 2 losse velgen anders kost t meen ik 15 euri extra. De 020 heeft harder midden vlak maar zachte randen van vroeger de 010 en sturen perfect. Rijd er zowel zomers als s winters mee, maar als je veel sport dan zou ik andere keus maken michelins of dunlops.
 
Waarom geen bt 020? Of een combi bv. 020 achter en 014 of zoiets voor? Rijden erg veel mensen mee en een adres voor goedkope bandjes: S&G in numansdorp had daar setje bt 020 voor mijn cbr voor meen ik 254 euri wel met 2 losse velgen anders kost t meen ik 15 euri extra. De 020 heeft harder midden vlak maar zachte randen van vroeger de 010 en sturen perfect. Rijd er zowel zomers als s winters mee, maar als je veel sport dan zou ik andere keus maken michelins of dunlops.

16 inch voorwiel en 18 inch achterwiel. Daar zijn deze lekkere rubbers niet voor te krijgen
 
Ik zou zelf op zoek gaan naar andere velgen, heb er zelf 17 inch ingezet van cbr 600 voor en vfr 89 model achter
dan passen b.v pilot sports van michelin of pirelli supercorsa's
Op je huidige velgen kun je ook nog dunlop arrowmax gt 501 monteren, schijnt een goede band te zijn.
Mocht je interesse hebben in andere velgen, mail me dan maar voor de details
 
Ik zou zelf op zoek gaan naar andere velgen, heb er zelf 17 inch ingezet van cbr 600 voor en vfr 89 model achter
dan passen b.v pilot sports van michelin of pirelli supercorsa's
Op je huidige velgen kun je ook nog dunlop arrowmax gt 501 monteren, schijnt een goede band te zijn.
Mocht je interesse hebben in andere velgen, mail me dan maar voor de details

Ga ik tezijner tijd zeker doen!!
Geef je snel ff een mailtje voor meer details.

Thanx!!
 
Metzler supertec past ook maar ik weet niets van die band en ze zijn niet goedkoop.

Lasertec geloof ik (oude ME33/ME55) ?
Ik rijd op mijn motor met een ME33 voor en die bevalt prima (zowel droog als nat), al is de motor niet te vergelijken.

BT45 heb ik ook eventjes mee gereden voor, maar die beviel niet echt (grip in de regen was 10x niks bijvoorbeeld).
 
Lasertec geloof ik (oude ME33/ME55) ?
Ik rijd op mijn motor met een ME33 voor en die bevalt prima (zowel droog als nat), al is de motor niet te vergelijken.

BT45 heb ik ook eventjes mee gereden voor, maar die beviel niet echt (grip in de regen was 10x niks bijvoorbeeld).

Ik heb gister de BT045 eronder gezet en tot dusver bevalt hij goed.
Meteen s'avonds de vuurdoop in de regen en dat viel niet tegen.
Hij wordt snel warm en is zacht genoeg op de zijkant.
 
Terug
Bovenaan Onderaan