• Beste Bezoeker,

Motor-Forum bestaat 25 jaar!

Lees er hier meer over.

welke benzine kun je het beste gebruiken ?

honda23

Rookie
Lid geworden
27 apr 2008
Waarderingsscore
0
Hallo,

ik heb een cb500 en vraag me af wat ik het beste kan tanken....

Grt Raimond

:+

Die vraag is al erg veel voorbijgekomen hier... ;)
Je kan er gewoon Euri 95 in doen, daar zijn de Honda's voor gemaakt :)

Die vraag is al erg veel voorbijgekomen hier... ;)
Je kan er gewoon Euri 95 in doen, daar zijn de Honda's voor gemaakt :)

vergeef me mijn klunzigheid...ben nog maar net in het bezit van dit klasiekertje...

Dus ook in een cb500 uit 1975 kan gewoon 95...

Welke kleur...?! voel me engszins onthand maar begrijp helaas de opmerking niet..?!
Ik zal je even helpen:

Er zit bij iedere motorfiets een verschil in snelheid door de kleur. Zo weet iedereen dat zwarte het snelste zijn, en dus betere benziene nodig zullen hebben voor en door hun hogere prestaties.

Hieronder zal ik even de technische aspecten en feiten weergeven over de snelheid van zwart. Dit zijn natuurkundige feiten die zo zijn terug te vinden of te herleiden uit de natuur en wiskunde. En het is waar ik lange tijd over heb gedaan om dit in begrijpelijke mensentaal uit te werken.

Als ik zo alle mensen door elkaar zie roepen mis ik eigenlijk maar 1 ding... Een goed, degelijk en vooral onderbouwt antwoord. Wetenschap is niet voor niets uitgevonden en zal het antwoord geven in deze:

Voor eens en altijd duidelijkheid:
Scientifically, a black object absorbs all the colors of the visible spectrum and reflects none of them. This is sometimes confused with black being called 'a mixture of all colors', but that is not the case. In fact, an object emitting or reflecting all colors is perceived as white, although in terms of paint, inks and other pigments, mixing pigments of all colors will eventually form black as eventually a mixture which absorbs all the light and thus appears black forms. Sometimes black is described as an "achromatic color"; in practice, black can be considered a color, e.g., the black cat or black paint.

Bron: Black - Wikipedia

Hieruit kunnen we dus opmaken dat zwart alle kleuren absorbeert. Ofwel zwarte motoren absorberen lees nemen in zich op, verslinden alles kleur en kracht uit andere kleuren.

Dit wil vanuit het wetenschappelijk oogpunt zeggen dat alle niet zwarte motoren die in de buurt komen van een zwarte motor automatisch aan kracht gaan verliezen omdat deze geabsorbeert worden door de zwarte. Hierdoor is het wetenschappelijk bewezen dat zwarte zneller zijn. Dit laat zich duidelijk zien in het feit dat bijv. Rode fietsen snel verkleuren. Men schrijft dit bijv. toe aan zonlicht, maar het komt werkelijk doordat men te vaak in de buurt is geweest van een zwarte motor.

Voor de techneuten onder ons, een verdere uitleg die volledig wetenschapelijk onderbouwd is:

Zwart is per kap 0.0000000000000000000000000000000001 MG lichter dan rood.
Dus dat is dus al snel iets van een 0.0000000000000000000017 sec sneller naar de 100.
En dus zo'n 0.00000000000000000000000000000000000000002 Km/h op top sneller

Daarbij komt het techinsch gedeelte van de verf:

Zwart dekt sneller dus minder lagen kleur nodig.
Dus zal er op een zwart minder laagdikte zitten (= minder gewicht )

Ik had een blauwe, blauwe zijn het zwaarst
erg slecht dekkend en de orginele blauw is zelfs een meerlaags systeem.
Dus een nog dikkere laag verf dus meer gewicht...

Leve mijn idool en levensmeester: Stephen Hawking - Wikipedia

Laatst bewerkt:
mijn dank is groot voor de wijze lessen en antwoorden....hij is overigens metalic paars..en gaat uiteindelijk matzwart worden...

mijn dank is groot voor de wijze lessen en antwoorden....hij is overigens metalic paars..en gaat uiteindelijk matzwart worden...
Kijk, dan gaat heel mijn verhaal keurig voor jouw gelden :+

Mooi hoor, leuke fiets :Y

Er zit bij iedere motorfiets een verschil in snelheid door de kleur. Zo weet iedereen dat zwarte het snelste zijn, en dus betere benzine nodig zullen hebben voor en door hun hogere prestaties.
....
Hieruit kunnen we dus opmaken dat zwart alle kleuren absorbeert. Ofwel zwarte motoren absorberen lees nemen in zich op, verslinden alles kleur en kracht uit andere kleuren.
.....
Dit wil vanuit het wetenschappelijk oogpunt zeggen dat alle niet zwarte motoren die in de buurt komen van een zwarte motor automatisch aan kracht gaan verliezen omdat deze geabsorbeert worden door de zwarte. Hierdoor is het wetenschappelijk bewezen dat zwarte zneller zijn. Dit laat zich duidelijk zien in het feit dat bijv. Rode fietsen snel verkleuren. Men schrijft dit bijv. toe aan zonlicht, maar het komt werkelijk doordat men te vaak in de buurt is geweest van een zwarte motor.

Mmmm..zware kost.
Echter, je maakt één denkvaud:

zwart heeft dus continue kleur om zich heen nodig om te kunnen blijven absorberen.
Je zou zeggen dat er genoeg kleur om ons heen is om dit blijvend te kunnen bewerkstelligen.
Rij je echter veel stadsverkeer, dan zal de snelheid van je motor al snel afnemen, immers zie je daar veel grijze massa en dito structuren.
Bovendien is de weg meestal al zwart, dus daar valt geen eer aan te behalen,niet?!

Uit jouw relaas valt dus op te maken dat met een zwarte motor dus vooral 'buiten' moet worden gereden, en het liefst in een bosrijke (en dus kleurrijke) omgeving wil het de snelst voortbewegende tweewieler zijn.

Persoonlijk heb ik dit probleem dus ondervangen door mijn frame rood te verven en de rest zwart, waardoor er dus altijd een voldoende materie aanwezig is die afwijkt van de zwarte standaard.

In Italië en omstreken zijn ze het uiteraard met deze stelling niet eens: daar is rood niet alleen de kleur van menig merk, ook van de liefde en uiteraard snelheid.
Dit is dus een foutieve gedachte, dat moge duidelijk zijn.

Nu zijn er ook hele volksstammen die denken dat zilver de kleur is die zal overheersen in snelheid.
Een zilveren schicht is niet alleen facinerend, ook is zij moeilijk traceerbaar.
Licht reflecteert maximaal in zilver, waardoor het op de foto zetten van deze kleur (en dus jouw motor in zilver) een erg moeilijke aangelegenheid wordt.
En da's makkelijk in je strijd tegen je abonnement op het CJIB...
Jan Wolkers reed in de jaren 60 al op een zilvergespoten H-D WLA ("Zilvermonster" voor de kenners) en bewees daarmee vele wilde nomadenstammen te snel af te zijn als hij weer eens had gesnoept van hun verboden vrouwelijk schoon.

Als we MGM moeten geloven is 'Silver Surfer' het snelste in het universum, en blijft hij zelfs een zwart(!) gat voor...

U snapt wel; de meningen zijn verdeeld en deze stellingen vragen om verdere studie.
Terugkomende op de vraag: "welke brandstof is juist voor m'n fiets?" rest dan ook eigenlijk maar één juist antwoord:

altijd een gekleurd pistool pakken, een zwarte absorbeert immers de energie die je juist zo hard nodig hebt!

:W

Laatst bewerkt:
nogmaals hartelijk dank en nu met z'n allen lekker van het geel/rode/oranje zonnetje genieten en de strak blauwe lucht...

carpe diem

Iedereen weet toch dat groene het snelst zijn ? Vooral nu het blad weer aan de bomen en struiken komt en de weilanden weer fris groen zijn heeft een groene motor een ideale schutkleur en zal niet opgemerkt worden door de handhavers van de wet . Ook het computersysteem die de foto's van de flitskasten verwerkt zal de motor niet als zodanig herkennen . Hierdoor kun je met een groene motor altijd vrolijk lachend het gas opendraaien waar motorrijders die op anders gekleurde motoren rijden bij de minste verdenking op een radarcontrole gaan afremmen of zo veel op verdachte auto's / motoren gaan letten dat ze vergeten het gashendel open te draaien . Daarnaast zijn groene motoren beter voor het miljeu en zuinig .

Ik zal je even helpen:

Er zit bij iedere motorfiets een verschil in snelheid door de kleur. Zo weet iedereen dat zwarte het snelste zijn, en dus betere benziene nodig zullen hebben voor en door hun hogere prestaties.

Hieronder zal ik even de technische aspecten en feiten weergeven over de snelheid van zwart. Dit zijn natuurkundige feiten die zo zijn terug te vinden of te herleiden uit de natuur en wiskunde. En het is waar ik lange tijd over heb gedaan om dit in begrijpelijke mensentaal uit te werken.

Als ik zo alle mensen door elkaar zie roepen mis ik eigenlijk maar 1 ding... Een goed, degelijk en vooral onderbouwt antwoord. Wetenschap is niet voor niets uitgevonden en zal het antwoord geven in deze:

Voor eens en altijd duidelijkheid:Bron: Black - Wikipedia

Voor de techneuten onder ons, een verdere uitleg die volledig wetenschapelijk onderbouwd is:

Zwart is per kap 0.0000000000000000000000000000000001 MG lichter dan rood.
Dus dat is dus al snel iets van een 0.0000000000000000000017 sec sneller naar de 100.
En dus zo'n 0.00000000000000000000000000000000000000002 Km/h op top sneller

Daarbij komt het techinsch gedeelte van de verf:

Zwart dekt sneller dus minder lagen kleur nodig.
Dus zal er op een zwart minder laagdikte zitten (= minder gewicht )

Ik had een blauwe, blauwe zijn het zwaarst
erg slecht dekkend en de orginele blauw is zelfs een meerlaags systeem.
Dus een nog dikkere laag verf dus meer gewicht...

Leve mijn idool en levensmeester: Stephen Hawking - Wikipedia

Ahaa, nu snap ik het. Mijn motor is zwart, maar er zit behoorlijk wat chroom aan. Dat chroom weerkaatst de energie natuurlijk naar het zwart, waardoor het extra energie krijgt, een soort lens zeg maar. Je zou het ook 'turbo' kunnen noemen :+

Iedereen weet toch dat groene het snelst zijn ?

Ai... je vergeet alleen dat je banden toch zwart zijn en het motorblok een zachtzilv'ren kleur heeft...
Zou het dan toch...?

Daarnaast zijn groene motoren beter voor het miljeu en zuinig .

Kijk en daar ga je dus diep in de vaud: politiek gezien is 'groen' hetzelfde als 'links'.
En linksrijden doen we toch al veel te veel in Ollanda ('Nur Links'..).
Een linksrijder is per definitie niet de zuinigste rijder (M/V), en daar helpt een groene schutkleur ook al niets aan.
Nu ik het woord 'schutkleur' aanhaal: ook onze 'groene jongens en meiden' zijn vaak in het veld te vinden, en daar bewijst groen toch juist een trage kleur te zijn.
Zelfs eenmaal op de snelweg zijn het vaak die groene trucks die niet vooruit te branden zijn, of ze nu een blauwe of (juist) groene vlag hebben.
'Op de snelweg groeit geen gras' is een veelgehoorde uitspraak, en uiteraard niet verwonderend is ook gras groen.
Nee, als rijder van een groene motor zou ik me niet al te veel zorgen maken over topsnelheid: het is ondertussen dus wel duidelijk dat groen geen zwart is...

:P

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan