Welke benzine?

addijos

MF veteraan
24 jun 2006
4.695
9
Hengelo o
Ik heb sinds kort een honda vf 1000 R,volgens het instruktieboekje moet er super benzine in.
Mijn vraag is nu,moet er inderdaad super in,of kan er ook gewoon 95 in?
Groet
Jos
 
Beter gooi je geen gewone 95 in je motor met carburateurs.. Wij hebben heel veel problemen gehad bij klanten die verstopte carburateurs hadden. In 95 zit een groene toevoeging (geen idee wat het is) en dat kan ervoor zorgen dat de sproeiers dicht gaan zitten en de vlotter vast blijven staan..
Gewoon 98, v-power of ultimate erin gooien, voorkom je ook problemen door vervuiling!
 
Beter gooi je geen gewone 95 in je motor met carburateurs.. Wij hebben heel veel problemen gehad bij klanten die verstopte carburateurs hadden. In 95 zit een groene toevoeging (geen idee wat het is) en dat kan ervoor zorgen dat de sproeiers dicht gaan zitten en de vlotter vast blijven staan..
Gewoon 98, v-power of ultimate erin gooien, voorkom je ook problemen door vervuiling!

Ik denk dat het met de rijstijl van de eigenaar te maken heeft (te weinig km's, benzine wordt kwalitatief slecht en/of vuil) en waar de benzine vandaan komt (witte pomp) :/
 
Laatst bewerkt:
Beter gooi je geen gewone 95 in je motor met carburateurs.. Wij hebben heel veel problemen gehad bij klanten die verstopte carburateurs hadden. In 95 zit een groene toevoeging (geen idee wat het is) en dat kan ervoor zorgen dat de sproeiers dicht gaan zitten en de vlotter vast blijven staan..
Gewoon 98, v-power of ultimate erin gooien, voorkom je ook problemen door vervuiling!

Nog nooit last van gehad ;) Of rijden die klanten maar 500 KM per jaar en staat de motor de rest van het jaar stil?

Die mensen zijn er echt hoor *D
 
Beter gooi je geen gewone 95 in je motor met carburateurs.. Wij hebben heel veel problemen gehad bij klanten die verstopte carburateurs hadden. In 95 zit een groene toevoeging (geen idee wat het is) en dat kan ervoor zorgen dat de sproeiers dicht gaan zitten en de vlotter vast blijven staan..
Gewoon 98, v-power of ultimate erin gooien, voorkom je ook problemen door vervuiling
Ik heb nog nooit iets anders gereden als carb-fietesen en ook nog nooit iets anders er in gegooid als 95 en meestal ook nog van Tango of Tinq, toch nog nooooooooooooit last gehad van zoiets dergelijks. En aangezien ik meer dan 1 motor heb, staat er echt wel eens een een maandje of langer stil.
 
wat me wel opvalt is dat zowel bij mijn motor als de motor van mijn zoon het benzine gebruik,als we samen gaan rijden,we langer kunnen rijden met een volle tank op een goed bekend merk benzine,dan op een onbekend merk.
We rijden dan (rustig) op een harley,terwijl mijn broer met zijn kawa Z12 toch ook duidelijk het verschil in gebruik ook kan merken .
Dus eigenlijk is goedkope benzine bijna net zo duur in het gebruik als benzine van een bekend merk.
 
Terug
Bovenaan Onderaan