welke bike dwingt meest respect af bij automobilist?

welke bike dwingt meest respect af bij automobilist?

  • cross fiets

    Stemmen: 8 2,7%
  • (super)sport

    Stemmen: 193 65,9%
  • tour/naked

    Stemmen: 34 11,6%
  • dragstar/intruder cruiser types

    Stemmen: 7 2,4%
  • harley-davidson

    Stemmen: 24 8,2%
  • goldwing

    Stemmen: 11 3,8%
  • ** elke bike evenveel **

    Stemmen: 16 5,5%

  • Totaal aantal stemmers
    293
Status
Niet open voor verdere reacties.
Wat een briljant topic. Ik merk zelf, dat veel mensen het prettig vinden als je galant door het verkeer gaat als motorrijder. Ik bedank mensen die in de file opzij gaan en geef netjes seintjes, als ik iemand voor laat.

Het voordeel is: ik DWING geen respect af, ik VERDIEN het.
 
:^
Welke motoren het meeste respect afdwingen weet ik niet, maar over het algemeen zijn het de sportief uitziende motoren met bestuurders die zich uitermate beschaafd gedragen (netjes en sociaal rijden, normale snelheid, goed zichtbaar en geen herriepijpen) die het meeste respect krijgen.
 
Ik steek ook af en toe een hand op als ik door de file tuf, gewoon uit vriendelijkheid.
Is wel zo netjes.
Krijg je weer iets meer krediet als motorrijder.
 
Och, het is wel grappig en als ik plek op de weg krijg alleen maar mooi meegenomen. *O*
Kreeg trouwens nog lollige reacties toen ik zaterdagochtend in een lekker zomerzonnetje dansend en luid met mijn mp3 meezingend op de motor door een wegwerkzaamhedenfile tufte. Vooral toen ik de pop die tot traag rijden aanmaant een handje ging geven, werd er vrolijk getoeterd en gezwaaid. :W

Haha, ik denk dat ik op zulk moment mensen hun dag weer even vrolijk maak. Misschien dwingt DAT wel respect af. :YUiteraard O-)
Die poppen in Belgie zijn inderdaad briljant. Ik heb ook altijd de neiging om ze een handje te geven.
 
Hmmm misschien niet geheel relevant, maar toch wel iets "in de topic zin"

Ik laat altijd netjes mensen, ouderen, mensen met kinderen etc... voor bij zebrapaden, (dat is bovendien een verplichting) en ik laat ook weleens mensen voor als ze oversteken bij drukke straten of een gecompliceerde situatie waar wel een zebrapad gelegd is, maar mensen zelden stoppen omdat ze blind zijn. Of ik laat mensen gewoon voor omdat ze dat wachten scheelt en ik die mogelijkheid hen gewoon voor schotel.

Nou kijken mensen mij verbaasd aan als ik stop en hun met mijn hand gebaar dat ze kunnen lopen. Nu komen er een enkeltal vragen in me naar boven.

Waarom groeten ze? Terwijl ik ze verplicht voor moeten laten gaan. (alleen bij zebra dan)
Waarom zouden ze groeten, is dat omdat veel mensen aso doorrijden?
Waarom zouden ze groeten...misschien verwachten ze dat niet van een motorrijder?
Waarom zouden ze groeten...ze hebben waarschijnlijk meegemaakt dat motorrijders/auto's niet stoppen...
Waarom zouden ze groeten...verwachten ze dat niet van zo iemand op een dikke race machine?
OF ben ik een van de weinige (motorrijders) die mensen netjes over laat steken?

Hmmm ja toch apart... het overkomt me dikwijls. Als ik in de auto ziet..overkomt het me echt veel en veel minder...

Ik moet erbij zeggen, dat als ik door de (grote) stad rij, dat ik vrij relaxed rij, maar toch wel vrij vlot door het verkeer kachel. Als je daarentegen ziet dat de meeste gehaast door het verkeer gaan en daarbij NIET of nauwelijks goed uit hun doppen kijken... :?

Dus... is dit nou een vorm van respect wat ik zou krijgen?

Niet dat het me boeit, maar vind het wel grappig als ik die vergelijking zou maken.
 
Laatst bewerkt:
Nou kijken mensen mij verbaasd aan als ik stop en hun met mijn hand gebaar dat ze kunnen lopen. Nu komen er een enkeltal vragen in me naar boven.

Dat is waar, maar bij ons in het dorp (18.000 inwoners) zwaaien mens ook altijd als je ze de kans geeft om over te steken op zebrapaden. Of mensen door laten rijden/fietsen etc in kritische situaties.

Ik denk dat het komt doordat de mens er automatisch vanuit gaat dat mensen dat niet meer doen. Het overgrote deel is gewoon een klootzak in het verkeer en denkt alleen maar aan snel doorrijden en overal die 3 seconden tijdwinst op pakken. (waauww mega winst in je auto! :z )
Ik denk dat ze dus groeten (wat ik trouwens zelf ook doe automatisch nu je het vraagt/zegt :? ), doordat men de gegeven (verplichte in geval van zebrapaden) vriendelijkheid niet meer verwachten. :N

Ik heb trouwens zelf laatst op dit gebied het toppunt van debieligheid meegemaakt.
Ik moest in een redelijk drukke straat zijn met de auto. auto netjes aan de zijkant van de straat geparkeerd waar men uiteraard mag parkeren. Kom terug en wil wegrijden maar dat ging niet vanwege het verkeer. 100m. verderop was een stoplicht. Iedere keer als het groen werd reed men door en zodra het rood was, moest men natuurlijk weer stoppen. Het licht heeft welgeteld 6x groen moeten worden voordat iemand even stopte zodat ik de auto ertussen kon stoppen om weg te kunnen rijden. -O- *O*
hem ertussen drukken was onmogelijk omdat men graag door wou rijden en dus zo kort op de voorganger ging kruipen, zodat ik hem er lekker niet tussen kon "drukken". Ik had mijn richtingaanwijzer tevens aan om aan te duiden dat ik weg wou rijden.
Ik snap natuurlijk dat wegrijden een bijzondere verrichting is waarbij je het overige verkeer moet door laten rijden, maar men kon zien dat ik op deze manier nog een uur stond. B|

Het heeft dus ook meer dan een kwatier geduurd eer ik uit het parkeervak weg was.

Dit heeft natuurlijk niets met het topic te maken maar ook weer een beetje wel. Hoe kan men vragen om begrip en respect van medeweggebruikers, terwijl 99% zelf gewoon een asociale lamlul is die alleen aan zichzelf denkt. Op deze manier wordt je zelf ook gewoon asociaal.

Maar, gelukkig doordat ik nog enige vorm van etiquete, normen en waarden heb bijgebracht gekregen van moeders,- en vaderslief, houd ik de waardigheid bij mijzelf en zal ik toch mensen voor laten gaan bij bv. zebrapaden of in critische kut situaties zoals hierboven beschreven. :/ :)

Om maar even een serieuze reactie te plaatsen in dit topic vanuit mijn eeuwige wijsheid uit de weetnikskunde, wat ik ervan vind en denk :+ :)
 
als je zo langzaam rijdt dat vrachtwagens last hebben van jou als motor rijder dan gaat er iets toch niet helemaal goed lijkt me hoor...
 
als je gaat denken dat je door je soort motor respect krijgt van autos... mwao dan moet je gaan uitkijken voor ongelukken
 
het woord 'respect' wordt hier gewoon verkeerd gebruikt... hoe kan je nou in vredesnaam respect afdwingen door met een bepaalde motor te rijden??

ik denk dat je de vraag moet stellen welke motor het meest opvalt in het verkeer waardoor automobilisten in bv een file eerder voor je opzij gaan... gewoon doordat je opgemerkt wordt... dat heeft totaal niks maar dan ook niks met respect te maken.. zou ook een beetje vreemde situatie zijn toch??

in bepaalde groepen werkt het overigens wel zo.. de dikste auto of motor dwingt dan respect af bij de rest van de gang.. maar dan is het hetgeen dat je onder je kont hebt zitten belangrijk en gaat het niet om jezelf.. dus of je daar nou zo blij mee moet zijn???
 
Laatst bewerkt:
Een trike of squad natuurlijk ;)
doet een automobilist toch een heeeeeeel klein beetje aan een auto terugdenken, hé...



:+
 
Laatst bewerkt:
Deze:

full
 
een beetje vette streetfighter schrikt wel af denk ik.

Heeft afschrikken (of bangmaken) iets met respect te maken?

Volgens Wikipedia: Respect betekent aanzien, eerbied of waardering, die men heeft voor (of ontvangt van) iemand vanwege zijn kwaliteiten, prestaties of vaardigheden. Het woord betekent oorspronkelijk "omzien naar", en vandaar "rekening houden met".

En door domweg veel herrie te maken of op een of andere SS rond te scheuren krijg je weinig waardering.

Een waardige motor en een bijpassende rijstijl levert mij wel regelmatig een goedkeurend hoofdknikje op, of een opgestoken hand.
Ik denk dat het goedmoedige uiterlijk van de toerbuffels minstens een van de drie (a,e of w) oproept bij wat oudere jongeren.

Oja, en de poll slaat natuurlijk nergens op. Die weerspiegelt gewoon de motoren van de schrijvers. De meeste hebben een scheurijzer en die staat dus ook bovenaan.
 
Laatst bewerkt:
- mensen doen een duim omhoog, met m'n honda nog nooit gezien dat mensen dat deden.

- busje maakte een foto terwijl ik aan't rijden was. (hopelijk gaan ze nu niet m'n adres achterhalen en even s'nachts de motor inladen) Ik neem aan dat ie het er allemaal wel tof vond uitzien.


Moet je eens op zoiets gaan rijden:

gl1000-3.jpg


Ik scheur hier nu een jaar of twee op rond en krijg dit soort reacties regelmatig.
Hoe leiper het apparaat waar je op rond rijdt, hoe beter het is.

Heeft niet zozeer met respect te maken maar meer met dat mensen te druk bezig zijn met zich afvragen "what thu f*ck???" om je nog in de weg te rijden.

Vooral afgelopen zondagavond, toen ik even een fiets op was gaan halen bij een vriendin van me (gewoon ondersteboven op het bagagerek van de zijspan gebonden) _O-
 
Laatst bewerkt:
Hoe leiper het apparaat waar je op rond rijdt, hoe beter het is.
Heeft niet zozeer met respect te maken maar meer met dat mensen te druk bezig zijn met zich afvragen "what thu f*ck???" om je nog in de weg te rijden.
DAT klopt. Ik krijg met de apehanger chopper veel meer ruimte dan met de gewone. Mensen zijn te druk bezig met kijken om me af te snijden :)
 
Hmmm misschien niet geheel relevant, maar toch wel iets "in de topic zin"

Ik laat altijd netjes mensen, ouderen, mensen met kinderen etc... voor bij zebrapaden, (dat is bovendien een verplichting) en ik laat ook weleens mensen voor als ze oversteken bij drukke straten of een gecompliceerde situatie waar wel een zebrapad gelegd is, maar mensen zelden stoppen omdat ze blind zijn. Of ik laat mensen gewoon voor omdat ze dat wachten scheelt en ik die mogelijkheid hen gewoon voor schotel.

Nou kijken mensen mij verbaasd aan als ik stop en hun met mijn hand gebaar dat ze kunnen lopen. Nu komen er een enkeltal vragen in me naar boven.

Waarom groeten ze? Terwijl ik ze verplicht voor moeten laten gaan. (alleen bij zebra dan)
Waarom zouden ze groeten, is dat omdat veel mensen aso doorrijden?
Waarom zouden ze groeten...misschien verwachten ze dat niet van een motorrijder?
Waarom zouden ze groeten...ze hebben waarschijnlijk meegemaakt dat motorrijders/auto's niet stoppen...
Waarom zouden ze groeten...verwachten ze dat niet van zo iemand op een dikke race machine?
OF ben ik een van de weinige (motorrijders) die mensen netjes over laat steken?

Hmmm ja toch apart... het overkomt me dikwijls. Als ik in de auto ziet..overkomt het me echt veel en veel minder...

Ik moet erbij zeggen, dat als ik door de (grote) stad rij, dat ik vrij relaxed rij, maar toch wel vrij vlot door het verkeer kachel. Als je daarentegen ziet dat de meeste gehaast door het verkeer gaan en daarbij NIET of nauwelijks goed uit hun doppen kijken... :?

Dus... is dit nou een vorm van respect wat ik zou krijgen?

Niet dat het me boeit, maar vind het wel grappig als ik die vergelijking zou maken.
Ze groeten tevens, omdat als motorrijder je gezien wordt als individu. Een automobilist wordt vaker gezien als een auto, terwijl de motorrijder als poppetje gezien wordt.

Dat scheelt echt enorm, kan ik je zeggen. Het is een barriere die doorbroken wordt, waardoor communicatie mogelijk is.
 
DAT klopt. Ik krijg met de apehanger chopper veel meer ruimte dan met de gewone. Mensen zijn te druk bezig met kijken om me af te snijden :)
Klopt niet altijd. Op mijn triumph sprint krijg ik dezelfde reacties, tot foto's aan toe. :?



Köd... dat kan ook wat over mijn sprint zeggen :$
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan