Gewoon bouwmarkt pisbakkenstaal is zeker niet geschikt. Je moet je goed informeren en zo sterk mogelijk gebruiken dat ook nog goed lasbaar is.
PBS (PisBakkenStaal) is staal van zeer lage kwaliteit omdat het in pisbakken geen krachten te verdragen krijgt en corrosiebescherming gedaan wordt door de coating die wordt aangebracht. eigenlijk de enige eis die aan PBS wordt gesteld is een lage prijs.Kun je je ook iets meer verklaren? Wat is pisbakken staal? Ik heb er bij de Gamma wel eens naar gevraagd, toen werd ik naar de toiletten gebracht met de mededeling dat ze vnl porseleinen pisbakken verkochten.
En staal van de Gamma, karwei is niets mis mee, ik zou er best een subframe van durven maken. Alleen alle waar is naar zijn geld, en je verdiepen in wat je waar voor zou kunnen gebruiken is idd handig zo niet nodig.
Maar dan maar zo sterk mogelijk gebruiken??!.... Dan heb je je ook lekker laten informeren.
PBS (PisBakkenStaal) is staal van zeer lage kwaliteit omdat het in pisbakken geen krachten te verdragen krijgt en corrosiebescherming gedaan wordt door de coating die wordt aangebracht. eigenlijk de enige eis die aan PBS wordt gesteld is een lage prijs.
Dus TS moet nu op zoek naar 531 buis en vliegtuigalu?Ik heb heel lang geleden aan race motoren gewerkt en wij gebruikten Reynold 531 buis, wat ook werd gebruikt voor het featherbed frame van de Norton Manx racers.
De schetsplaten maakten we van vliegtuigaluminium.
Als er krachten op komen moet je geen staal 32 gebruiken, het mag wel wat sterker en taaier zijn.
Ik heb heel lang geleden aan race motoren gewerkt en wij gebruikten Reynold 531 buis, wat ook werd gebruikt voor het featherbed frame van de Norton Manx racers.
De schetsplaten maakten we van vliegtuigaluminium.
Als er krachten op komen moet je geen staal 32 gebruiken, het mag wel wat sterker en taaier zijn.
Goeden dag mede motorrijders.
Ik heb even een vraag over wat voor buizen ik moet gebruiken om mijn frame aan te passen.
ik ben bezig om een cb 1 streetfighter te maken en wil de kont verhogen.
Wat voor buiswerk kan ik hier voor het beste gebruiken. het originele frame is 23 mm
en waar zou ik die kunnen kopen. Zag nemelijk dat in de bouwmarkt hier niet al te veel ronde ijzeren buizen te koop waren.
Ik heb heel lang geleden aan race motoren gewerkt en wij gebruikten Reynold 531 buis, wat ook werd gebruikt voor het featherbed frame van de Norton Manx racers.
De schetsplaten maakten we van vliegtuigaluminium.
Als er krachten op komen moet je geen staal 32 gebruiken, het mag wel wat sterker en taaier zijn.
ST32 bestaat niet. Pisbakkenstaal is ST37 en dat is ook al weer een oudere benaming.
Laat even zien aan de hand van een foto. Zij aanzichtje en desnoods een paintshop van hoe het moet komen te staan.Kijk met deze info kan ik tenminste wat. Maar hebben de meeste bouwmarkten wel het betere qualiteit staal en zo nee waar zou ik het beste kunnen vinden. Het gaat om een dragend stuk dus wil wel veilig en stevig stuk hebben.
Maar al vast bedankt voor al jullie info.
Wat mean-machine zegt, je kunt van karton nog een brug bouwen. Focus dus niet alleen op de kwaliteit van het materiaal, maar zeker net zoveel op de sterkte van het ontwerp en de kwaliteit van de lassen. Een ketting is zo sterk als de zwakste schakel...
Staal - S235, S275, S355 - Toepassing en eigenschappen
Lees dit even door, dan heb je gelijk wat meer kennis in huis en laat je vooral niets wijsmaken door doemdenkers en mensen die nog nooit een blank stukje staal aangeraakt hebben.
Ik heb heel lang geleden aan race motoren gewerkt en wij gebruikten Reynold 531 buis, wat ook werd gebruikt voor het featherbed frame van de Norton Manx racers.
De schetsplaten maakten we van vliegtuigaluminium.
Als er krachten op komen moet je gen staal 32 gebruiken, het mag wel wat sterker en taaier zijn.